;
coinex

خودرو اقتصادی پاژ به زودی توسط سایپا عرضه می‌شود [+قیمت و تصاویر سایپا پاژ]

گروه خودروسازی سایپا در مراسم نمایندگی‌های برتر خود خبر از عرضه خودرو اقتصادی پاژ در آینده نزدیک داد. در این مطلب به مشخصات و قیمت سایپا پاژ می‌پردازیم.

گروه سایپا در حاشیه مراسم نمایندگی‌های برتر خود اعلام کرد که خودرو اقتصادی خود با نام پاژ را به زودی روانه بازار می‌کند. پاژ در واقع همان هاچ بک اقتصادی است که از یک پلتفرم مشترک با ایران خودرو برخوردار است. پلتفرمی که بر اساس رنو کویید طراحی شده و قرار است ایران خودرو و سایپا هر یک بر اساس آن محصولاتی اقتصادی روانه بازار کنند.

بیشتر بخوانید: دنا پلاس توربو با قوی‌ترین موتور داخلی در راه است!

خودرو اقتصادی پاژ

به گزارش تکراتو و به نقل از اسب بخار، پاژ یک هاچ بک اقتصادی کلاس A است که با هدف ارائه یک خودرو ارزانقیمت روانه بازار خواهد شد. این خودرو بر اساس پلتفرم رنو کویید طراحی شده و از نظر ابعاد و اندازه در حد و اندازه هاچ بک سایپا 111 است. پاژ را می‌توان یک هاچ بک شهری قلمداد کرد که شاید آنچنان برای ترددهای طولانی و بین شهری مناسب نباشد و صرفا بتواند نیازهای اولیه یک خودرو اقتصادی را برای دارندگانش برطرف کند. با توجه به اطلاعاتی که سایپا اعلام کرده، پاژ در زمستان 1402 وارد خط تولید می‌شود.

خودرو اقتصادی پاژ به زودی توسط سایپا عرضه می‌شود [+قیمت و تصاویر سایپا پاژ]

نام پاژ برگرفته از زادگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر حماسه‌سرای ایرانی است که در روستایی واقع در تقاطع جاده کارده به کلات نادری در 15 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد. در میانه روستای پاژ و در 700 کیلومتری شمال غرب آن دو تپه باستانی به چشم می‌خورد که به آثار و بقایای پاژ قدیم مربوط هستند و موید پیشینه تاریخی این منطقه در سده‌های نخستین پس از اسلام تا قرن نهم و دهم هجری است.

مشخصات فنی سایپا پاژ

خودرو اقتصادی پاژ به زودی توسط سایپا عرضه می‌شود [+قیمت و تصاویر سایپا پاژ]

سایپا پاژ با یک پیشرانه یک لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی به بازار عرضه می‌شود. این پیشرانه 70 اسب بخار قدرت با گشتاور 100 نیوتن‌متر تولید می‌‌کند و یک جعبه‌دنده 5 سرعته دستی، قدرت را به چرخ‌های جلوی پاژ می‌رساند.

پیشرانه یک لیتری پاژ یحتمل همان موتور ۳F0N ایران خودرو است که ۱۰۴۸ سی سی حجم دارد و چیدمان سه سیلندر و ۱۲ سوپاپ برای آن در نظر گرفته شده است. استاندارد آلایندگی پیشرانه پاژ یورو ۶ خواهد بود و می تواند در این هاچ بک اقتصادی که وزن کمتر از یک تن را دارد، مصرف سوخت بهینه حدود ۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را ثبت کند.

خودرو اقتصادی پاژ به زودی توسط سایپا عرضه می‌شود [+قیمت و تصاویر سایپا پاژ]
مشخصات سایپا پاژ / مشخصات خودرو اقتصادی پاژ
سایپا پاژ دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۳۸۰۰، ۱۵۹۰ و ۱۴۹۰ میلی متر بوده و فاصله محوری آن هم ۲۴۳۰ میلی متر اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: نخستین تصاویر چری تیگو 9 منتشر شد؛ آیا به ایران وارد می‌شود؟

امکانات خودروی اقتصادی پاژ

خودرو اقتصادی پاژ به زودی توسط سایپا عرضه می‌شود [+قیمت و تصاویر سایپا پاژ]
امکانات سایپا پاژ / آپشن های خودرو اقتصادی پاژ
پاژ یک محصول اقتصادی است و طبیعتا نباید انتظار قابلیت‌ها و آپشن‌های خاصی از این خودرو داشت. اما از آنجا که برای سایپا زه بغل درب هم آپشن محسوب می‌شود، این شرکت مدعی شده این محصول آپشن‌های خاصی دارد و بر اساس استانداردهای 85‌گانه عرضه می‌شود.

بر همین اساس باید گفت که این خودرو به دو کیسه هوا، ترمز ABS، EBD، BA، سنسور فشار باد تایرها، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، جلو آمپر دیجیتال و غیره مجهز خواهد بود.

قیمت هاچ بک سایپا پاژ

پاژ قرار است تا یک خودروی اقتصادی باشد و این موضوع سبب می‌شود که علی‌القاعده شاهد عرضه آن با قیمتی پایین‌تر از دیگر محصولات باشیم. آنطور که گفته می‌شود و حداقل وعده داده شده است، قیمت سایپا پاژ در زمان عرضه از محصولاتی چون ساینا S و کوییک پایین‌تر است. در ادامه گالری تصاویر سایپا پاژ را ببینید:

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص خودرو اقتصادی پاژ چیست؟ آیا سایپا پاژ گزینه اقتصادی مناسبی برای جایگزینی با پراید است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خیلی خوبه که قراره تغییرات ببینیم ولی
    نکته اول اینکه چرا چهره خودرو کراس آور ولی ابعاد و امکانات مینی خودرو هست؟
    نکته دوم هر خبر گزاری یک قیمتی اعلام میکنه که البته با توجه به تجربه این خودرو با دلار 50 هزار تومان و سال 1402 حداقل 450 میلیون تومان هست

    پاسخ