;
coinex

رقیب مستقیم تسلا 3 توسط فولکس واگن رونمایی شد

رقیب مستقیم تسلا 3 از آلمان برای عرض اندام عرضه شد. غول صنعت خودروسازی (فولکس‌واگن) با معرفی خودروی ID.۷، تسلا را به چالش کشاند.

خودروی برقی ID.۷ به عنوان رقیب مستقیم تسلا 3 در نمایشگاه لوازم الکتریکی لاس‌وگاس رونمایی شد. این خودرو توسط فولکس‌واگن که یکی از برترین و بزرگترین خودروسازان جهان است، توسعه داده شده و مستقیم به جنگ با خودروهای الکتریکی تسلا خواهد رفت. به گفته شرکت سازنده، این خودرو از امکاناتی خاص بهره‌ می‌برد که به‌منظور راحتی و آسایش راننده و دیگر سرنشینان در نظر گرفته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: صرفه جویی 2 میلیارد دلاری در هزینه سوخت به لطف خودروهای تسلا!

رقیب مستقیم تسلا 3 معرفی شد

به گزارش BBC فولکس‌‌‌واگن ID.۷ تقریبا هم‌‌‌اندازه مدل پاسات کارخانه است و با تسلا مدل۳ رقابت می‌کند که در سال ۲۰۲۱ پرفروش‌‌‌ترین خودروی الکتریکی جهان بود. خودرو ظاهری شبیه به دیگر مدل‌‌‌های الکتریکی فولکس‌‌‌واگن دارد و براساس کانسپتی طراحی شده است که تابستان در چین رونمایی شد. ID.۷ از پلتفرمی استفاده می‌کند که همه مدل‌‌‌های الکتریکی فولکس‌‌‌واگن با آن ساخته شده‌اند.

رقیب مستقیم تسلا 3 معرفی شد

خودروساز آلمانی می‌‌‌گوید:

با تغییراتی که در این پلتفرم داده، ID.۷ می‌‌‌تواند با هر بار شارژ حدود ۷۰۰کیلومتر حرکت کند.

بیشترین تغییرات نسبت به مدل‌‌‌های دیگر الکتریکی کارخانه در اتاق دیده می‌شود. کیفیت ساخت اتاق و سیستم عامل نمایشگری که فولکس‌‌‌واگن در خودرو‌‌‌های الکتریکی‌‌‌اش استفاده کرده با انتقاد زیادی روبه‌رو بود. در واکنش به این انتقادها، فولکس‌‌‌واگن سیستم جدیدی تدارک دیده است که در ID.۷ با نمایشگری ۱۵اینچی روی داشبورد کنترل می‌شود.

مدل جدید فولکس‌‌‌واگن همچنین سیستم تهویه مطبوع کاملا جدیدی طراحی کرده که نزدیک شدن راننده به خودرو را تشخیص می‌دهد و خودرو را پیش از رسیدن او گرم یا خنک می‌کند.

این سیستم را می‌‌‌توان با فرمان صوتی کنترل کرد. مثلا اگر راننده بگوید که دست‌‌‌هایش سرد است، خودرو گرم‌‌‌کن فرمان را روشن می‌کند و جهت هواکش‌‌‌ها را به سمت دست راننده تغییر می‌دهد. ID.۷ تا چند ماه دیگر به‌طور کامل رونمایی خواهد شد و فولکس‌‌‌واگن قرار است یک مدل استیشن از آن هم به بازار عرضه کند. این کارخانه اعلام کرده تعداد مدل‌‌‌های الکتریکی خود را تا سال ۲۰۲۶ به ۱۰مدل افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره رقیب مستقیم تسلا 3 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر