;
coinex

برقی سازی خودروهای کلاسیک تویوتا ؛ پیش به سوی استفاده از انرژی پاک!

برقی سازی خودروهای کلاسیک تویوتا و به نمایش درآوردن آنها توسط تیم توسعه‌دهنده یک اتفاق شگفت‌آور به نظر می‌رسد. با ما باشید.

برقی سازی خودروهای کلاسیک تویوتا در نمایشگاه لوازم جانبی خودرو توکیو، یکی دیگر از دستاوردهای ژاپنی‌هاست تا نشان دهند که خودروهای قدیمی نیز می‌توانند در استفاده از انرژی پاک سهمی داشته باشند. این مسئله لزوم داشتن انرژی پاک را بیش از پیش محکم‌تر می‌کند. لازم به ذکر است که دو مدل خودروی قدیمی ژاپنی که در این نمایشگاه معرفی شدند، دارای موتور الکتریکی و هیدروژنی هستند.

بیشتر بخوانید: صرفه جویی 2 میلیارد دلاری در هزینه سوخت به لطف خودروهای تسلا!

برقی سازی خودروهای کلاسیک تویوتا ممکن شد

تویوتا در نمایشگاه لوازم جانبی خودرو در توکیو، دو مدل قدیمی‌‌‌اش را نمایش داد که موتور الکتریکی و هیدروژنی دارند. بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن می‌‌‌گوید: «با این خودرو‌‌‌ها می‌‌‌خواهد نشان دهد که علاقه‌‌‌مندان به خودرو‌‌‌های قدیمی هم می‌‌‌توانند از انرژی‌‌‌های پاک استفاده کنند.»

این دو تویوتا مدل کرولا سال ۱۹۸۶ هستند که با اینکه قدیمی‌‌‌اند، هنوز طرفدار دارند. یکی از این خودرو‌‌‌ها از موتور الکتریکی وانت تاندرا هیبرید استفاده می‌کند که قدرت زیادی ندارد، اما گشتاورش بالاست. باتری در عقب و به جای ردیف دوم صندلی گذاشته شده است. با اینکه خودرو الکتریکی است، ولی دنده دستی آن حفظ شده و برخلاف خودرو‌‌‌های الکتریکی راننده باید دنده عوض کند.

برقی سازی خودروهای کلاسیک تویوتا ممکن شد

به گزارش BBC، آکیو تویودا، مدیر تویوتا، هنگام رونمایی این دو خودرو گفت:

اگر قرار باشد میزان تولید دی‌‌‌اکسیدکربن تا سال ۲۰۵۰ به صفر برسد، باید تبدیل موتورهای درون‌‌‌سوز خودرو‌‌‌های قدیمی به موتور الکتریکی را به‌طور جدی بررسی کرد.

در ژاپن از هر ۲۰ خودرو تنها یک‌ خودرو جدید است و خودرو‌‌‌های قدیمی‌‌‌تر اکثرا موتور بنزینی یا دیزلی دارند. تویوتا اعلام کرده است: «در ساخت خودرو‌‌‌های الکتریکی بیش از  ۷۰میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد و هدفش این است که در سال ۲۰۳۰ فروش خودرو‌‌‌های الکتریکی‌‌‌اش دست‌‌‌کم ۳میلیون و ۵۰۰‌هزار دستگاه باشد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره برقی سازی خودروهای کلاسیک تویوتا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر