;
coinex

علت انصراف گسترده ثبت نام کنندگان طرح فروش ایرانخودرو چیست؟

خبر انصراف گسترده ثبت نام کنندگان طرح فروش ایرانخودرو مثل بمب صدا داد. این یک اتفاق نادر است که وجود آن در طول تاریخ قرعه‌کشی ایران خودرو سابقه نداشته است

انصراف گسترده ثبت نام کنندگان طرح فروش ایرانخودرو چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟ انصراف از این طرح نیز مانند آمار ثبت‌نام آن در نوع خود بی‌نظیر و نادر است. ایران‌خودرو 2 روز پیش قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده خود را آغاز کرد که در این طرح فروش نزدیک به 10 میلیون نفر شرکت کردند که در نوع خود اتفاقی نادر بود. اما حالا خبر رسیده است که تعداد انصراف‌دهندگان این طرح نیز تا حالا سابقه نداشته است.

بیشتر بخوانید: تعلیق نماد ایران خودرو و سایپا تا اوایل بهمن ماه!

دلیل انصراف گسترده ثبت نام کنندگان طرح فروش ایرانخودرو چیست؟

ایران خودرویی ها دو روز پیش طرح فروش فوق العاده خود را قرعه کشی کردند. این طرح فروش در شرایطی برگزار شد که بیش از 9 میلیون و 675 هزار نفر در آن ثبت نام کردند.

البته این تعداد ثبت نام کننده هر سه گروه متقاضی یعنی متقاضیان عادی، مادران دارای دو فرزند و بیشتر و همچنین دارندگان خودروهای فرسوده را شامل می‌شود.

با اینکه ثبت نام این تعداد متقاضی در یک فروش فوق العاده اتفاق عجیب محسوب می‌شود، اما این همه ماجرا نبود و طرح فروش فوق العاده ایران خودرو آبستن اتفاق نادرتری نیز بود. در آخرین طرح فروش برگزار شده این خودروساز نزدیک به 352 هزار نفر بعد از ثبت نام انصراف دادند.

دلیل انصراف گسترده ثبت نام کنندگان طرح فروش ایرانخودرو چیست؟

این تعداد متقاضی پشیمان در حالیست که فاصله قیمتی میان قیمت کارخانه ای محصولات عرضه شده با بازار سودی بین 227 میلیون تا 300 میلیون تومانی را بسته به نوع خودروی ثبت نامی، می‌توانست به جیب مصرف کنندگان واریز کند.

352 هزار نفری که انصراف دادند حدود 4 درصد متقاضیان کل را تشکیل می دادند که در نوع خود قابل توجه است.

به نظر می رسد دلیل این حجم از انصراف بی‌ارتباط با نزدیکی به زمان عرضه محصولات برندهای جهانی خودروساز نباشد. هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ممنوعیت شرکت در طرح‌های فروش محصولات وارداتی که روی تابلوی بورس کالا برگزار می‌شود شامل آن دسته از متقاضیانی که از که از سال 98 به بعد از شرکت های خودروساز، خودرو دریافت کرده‌اند نیز می‌شود.

انتشار این خبر سبب شد تا برخی از متقاضیان خودرو که تنها به کسب سود در طرح فروش ایران خودرو حضور پیدا کرده بودند ترجیح دهند از این طرح فروش خارج شوند تا همچنان شانس خود را برای حضور در طرح های بورسی خودروهای وارداتی حفظ کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره انصراف گسترده ثبت نام کنندگان طرح فروش ایرانخودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر