;
coinex

سند مقابله با قمار در فضای مجازی تصویب شد

روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی خبر تصویب سند مقابله با قمار در فضای مجازی و پیشگیری از آن از سوی شورای عالی فضای مجازی را منتشر کرد.

براساس گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، سند مقابله با قمار در فضای مجازی و پیشگیری از آن جهت کاهش نرخ رشد جرایم فضای مجازی و به دنبال ارتقا سالم‌سازی و کاهش محتوای آسیب‌رسان و مجرمانه در فضای عمومی از طرف شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: بودجه وزارت ارتباطات در سال 1402 چقدر است؟ [+بودجه مرکز ملی فضای مجازی]

اهداف سند مقابله با قمار در فضای مجازی

این سند برای پیشبرد اهداف خود اقدام به تقسیم کار حوزه فعالیت خود بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی، قوه قضائیه و فرماندهی انتظامی کشور کرده است.

سند مقابله با قمار در فضای مجازی

در متن این سند، از جمله اهداف و اقدامات سند پیشگیری و مقابله با قمار در فضای مجازی به آشنایی جامعه با تاثیرات روانی، اجتماعی و اقتصادی قمار در فضای مجازی، سازوکارهای هوشمند پیشگیری از ترویج و گسترش قمار در فضای مجازی و بسترسازی برای مقابله با شبکه مرتکبین و عوامل مرتبط با قمار اشاره شده است.

جهت تدوین این سند حدود 10 جلسه تخصصی با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو کارگروه فرهنگی اجتماعی فضای مجازی در سال 1400 صورت پذیرفته که در نهایت براساس یک جلسه کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوا و سه جلسه شورای معین این سند مورد تایید قرار گرفت و در جلسه شورای عالی فضای مجازی سال 1401 تصویب شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سند مقابله با قمار در فضای مجازی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    خب بگین چند درصدمیگیرین حلال و آزادش کنید ماهم درصد رو بهتون میدیم دیگه این بچه بازیا چیه همه دنیا آزاده اینجا چون به جیبش نما نمیره نامشروع و قماره

    پاسخ

    بجای این کار مسیرشو امن کنید بزاریدهرکس هنرشوداره یه لقمه نون براخانواده اش دربیاره کاروکاسبی توایران تعطیله من خودم ۲ساله بیکارم هرچی باشه ازبورس شما که بهتره اگه اینطوریه بورس وصرافی هاتون و…همه قمارن هرکس میره تواین کارحتماریسکشوهم میپذیره حتمابراخودتون سود نداره براهمین قماره

    پاسخ

    دقیقا . چون واسه خودشون سود نداره میخوان جلوشو بگیرن . وگرنه ربای بانکی و بورس و قاچاق مواد مخدر و اسلحه (توسط س.پ.ا.ه) و هزار تا حرام دیگه چون واسشون سود داره کاملا حلاله .

    پاسخ