;
coinex

هشدار اتحادیه اروپا به تیک تاک در خصوص رعایت قوانین؛ تیک تاک در اروپا هم مسدود می‌شود؟

اخیراً شاهد هشدار اتحادیه اروپا به تیک تاک از سوی یکی از مسئولان بازار داخلی اتحادیه اروپا بودیم که این پلتفرم را مجبور به رعایت مقررات قانون خدمات دیجیتالی اتحادیه اروپا می‌کند.

تیک تاک به عنوان اپلیکیشن ویدئویی کوتاه متعلق به شرکت چینی بایت دنس نگرانی‌های آمریکا در موضوع احتمال دسترسی حزب کمونیست چین یا هر نهاد دیگر تحت نفوذ پکن، به اطلاعات شخصی شهروندان در سه سال گذشته را سبب شده است.

در همین حال باتوجه به اعلام این شرکت در ماه گذشته مبنی بر دسترسی بعضی از کارمندانش به اطلاعات کاربری دو خبرنگار به شکل غلطی، در تیک تاک فشار‌ها بر روی این شرکت افزایش یافته تا منبع افشای این اطلاعات به رسانه‌ها مورد شناسایی قرار گیرد.

در همین راستا، «تیه ری برتون»، کمیسیونر اروپایی در تماس ویدئویی با «شو زی چو»، مدیرعامل شرکت تیک تاک اعلام داشت: «تیک تاک باید پیش از مهلت اول در ماه سپتامبر، کسب و کار خود را با قانون خدمات دیجیتالی اتحادیه اروپا ، همسو کند. اگر بررسی‌های اتحادیه، حاکی از پایبندی کامل تیک تاک به مقررات نباشد، ما جهت بکارگیری تحریم‌های کامل برای حمایت از شهروندان‌مان، هیچگونه تردیدی به خود راه نخواهیم داد».

بیشتر بخوانید: جریمه 5 میلیون یورویی تیک تاک در فرانسه

جزئیات هشدار اتحادیه اروپا به تیک تاک

در ابتدا درباره قانون خدمات دیجیتالی اتحادیه اروپا لازم به توضیح است که این قانون پلتفرم‌های آنلاین را ملزم به ارائه اقدامات بیشتری جهت نظارت بر محتوای غیرقانونی، می‌کند. در صورت عدم انجام اقدامات موثر و به منظور تخلفاتی که این پلتفرم‌ها مرتکب شده‌اند، از سوی اتحادیه اروپا با جریمه‌ای معادل شش درصد از گردش مالی جهانی خود مواجه خواهند شد.

هشدار اتحادیه اروپا به تیک تاک

به هر حال در پاسخ به هشدار اتحادیه اروپا به تیک تاک این شرکت بیان داشت: «نسبت به قانون خدمات دیجیتالی متعهد است و اقداماتش برای رعایت مقررات اتحادیه اروپا را تشریح کرد».

برتون نیز در واکنش به این پاسخ تیک‌تاک افزود: «مخاطبان جوانتر، مسئولیت بیشتری به همراه دارند. این قابل پذیرش نبوده که پشت قابلیت‌های به ظاهر سرگرم کننده و بی ضرر، کاربران به محتوای نامطلوب و گاهی تهدیدکننده امور عادی زندگی‌ آن‌ها، دسترسی یابند».

مطابق با گزارش رویترز، هفته گذشته مدیرعامل تیک تاک ضمن سفر به بروکسل با مقامات اتحادیه اروپا دیدار داشته تا به آنها درباره رعایت مقررات فناوری و پایبندی این شرکت به حریم خصوصی و ایمنی کاربران خردسال، اطمینان خاطر دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره هشدار اتحادیه اروپا به تیک تاک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر