;
coinex

بهانه افزایش تعرفه واردات گوشی فراهم شد ؛ اختصاص مابه‌التفاوت به صنعت میکروالکترونیک کشور!

براساس لایحه بودجه 1402، به نظر باید شاهد افزایش تعرفه واردات گوشی بالای 600 دلار باشیم. این میزان افزایش به زیرساخت‌های صنعت میکروالکترونیک اختصاص می‌یابد.

با توجه به تصویب و تقدیم لایحه بودجه سال 1402 به مجلس شورای اسلامی از سوی رئیس جمهور در تاریخ 7 دی 1401 به نظر تعرفه واردات موبایل بالای 600 دلار با افزایش روبرو شده و منابع حاصله از این افزایش به توسعه زیرساخت‌های صنعت میکروالکترونیک اختصاص پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: تاریخ جدید برگزاری کنگره موبایل ایران اعلام شد

جزئیات افزایش تعرفه واردات گوشی

مطابق با بند ط تبصره 7 لایحه بودجه 1402 تعرفه و حقوق واردات گوشی‌های هوشمند خارجی بالای 600 دلار با افزایش 15 درصدی روبرو خواهد شد و منافع حاصل از این افزایش تعرفه صرف حمایت از توسعه زیرساخت‌های صنایع میکروالکترونیک خواهد شد.

افزایش تعرفه واردات گوشی

در ادامه متن بند «ط» تبصره 7 تشریح شده است:

«ط- حقوق ورودی رویه تجاری واردات گوشی‌های تلفن همراه خارجی بالای 600 دلار برابر 15 درصد تعیین می‌شود، واردات گوشی در سایر رویه‌ها به مآخذ دو برابر محاسبه و دریافت خواهد شد. وزارت امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران) مکلف است منابع حاصل از اجرای این حکم را به ردیف درآمدی 110410 واریز تا صرف حمایت از توسعه زیرساخت‌های صنعت میکروالکترونیک شود. واردات این کالاها از طریق مناطق آزاد تجاری و صنعتی، نیز مشمول این حکم می‌شود. مسئولیت تقسیم کار نهادی وظایف و راهبری تحقق اهداف این بند بر عهده کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت قرار دارد».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره افزایش تعرفه واردات گوشی موبایل بالای 600 دلار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر