;
coinex

استفاده از فناوری واکسن کرونا برای بازسازی عضلات قلب

مدرنا اخیرا تصمیم به بازسازی عضلات قلب با استفاده از فناوری واکسن کرونا با تزریق مستقیم به قلب جهت ترمیم آن بر اثر آسیب‌های حملات قلبی گرفته است.

اخیراً شرکت مدرنا با فناوری mRNA ساخت واکسن کرونا در حال تولید دارویی است که با تزریق به صورت مستقیم به قلب توانایی کمک به بهبود این اندام حیاتی پس از حمله یا نارسایی قلبی را فراهم می‌کند. طبق اعلام مدیرعامل این شرکت این درمان شبیه به داروهای علمی-تخیلی بوده ولی با شروع فاز اول کارآزمایی‌های آن به نظر رنگ حقیقت به خود گرفته است.

مدرنا ضمن انتشار بیانیه‌ای خبر از آزمایش این درمان تزریقی قلب برای اولین‌بار روی چند نفر داده است. طراحی این درمان به شکلی بوده که برای افرادی که چند هفته یا چند ماه از حمله قلبی آن‌ها می‌گذرد و در پی بازسازی عضلات قلب ازکارافتاده خود هستند، مناسب خواهد بود. عملیات درمان در این روش مدرنا با دستور به سلول‌های قلب جهت ساخت هورمونی برای بهبود جریان خون و بازسازی عضلات صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: ترمیم نقص مادرزادی قلب نوزاد با تزریق سلول‌های بنیادی

بازسازی عضلات قلب با واکسن تزریقی مدرنا

هورمون مذکور در این درمان شرکت مدرنا با نام «رلاکسین» (Relaxin) شناخته شده که توانایی ایجاد تغییراتی به نفع بیماران قلبی در جریان خون را دارد. مدرنا در این رابطه بیان کرده است: «دنباله mRNA داروی mRNA-0184 به‌گونه‌ای طراحی شده است که بدن را به تولید رلاکسین با نیمه‌عمر بالاتر تحریک خواهد کرد. این نیمه‌عمر بالاتر توانایی دستیابی به اثرات بادوام‌تر در مقایسه با سایر رویکردهای درمانی را دارد».

استفاده از فناوری واکسن کرونا برای بازسازی عضلات قلب

در ماه اکتبر «استفان بانسل»، مدیرعامل این شرکت داروسازی پیش‌تر از توسعه این درمان mRNA برای بیماران قلبی خبر داده بود. حال مدرنا در تازه‌ترین گزارش خود از آغاز کارآزمایی بالینی این دارو به صورت تزریقی با نام mRNA-0184 در اولین نمونه‌های آزمایشی در فاز B1 خبر داده است.

مدرنا در این آزمایش قصد تعیین میزان ایمنی این داروی بازسازی عضلات قلب و مقدار تحمل افراد را دارد. طبق برنامه این شرکت مقدار و تعداد دوزهای لازم جهت تزریق به بیماران نیز در طی همین آزمایش مشخص می‌شود. در این روش از پیام‌رسان RNA به منظور انتقال دستورالعمل تولید پروتئین‌ها و هورمون‌ها به سلول‌ها استفاده خواهد شد.

گفتنی است که در زمان حملات قلبی، عملیات مرگ سلول‌های ماهیچه‌ها شروع خواهد شد و قابلیت بازیابی آن‌ها را از میان خواهند رفت. طبق بررسی آمارها هر یک نفر از پنج نفری که به حملات قلبی دچار می‌شود، در کمتر از پنج سال مجدداً ناچار به مراجعه به بیمارستان بابت یک حمله قلبی دیگر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره بازسازی عضلات قلب با فناوری واکسن کرونا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر