;
coinex

دقت حسگر اکسیژن خون اپل واچ در حد دستگاه‌های پیشرفته پزشکی است

طبق بررسی‌های جدید مرکز اعتبار سنجی گجت‌های پوشیدنی، قدرت و دقت حسگر اکسیژن خون اپل واچ سری 6، با دستگاه های پیشرفته‌ی پزشکی، برابری می‌کند!

مطالعه‌های اعتبارسنجی جدید در وبسایت MyHealthyApple و در ماه جاری منتشر شد. در این گزارش‌ها دقت حسگر اکسیژن خون اپل واچ مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس نتایج این تحقیق، قدرت حسگر اکسیژن خون به حدی است که اپل واچ سری 6 کاهش اشباع اکسیژن خون را هم‌رده با پالس‌اکسیمترهای رده‌ی پزشکی تشخیص می‌دهد.

بیشتر بخوانید: تشخیص بارداری توسط اپل واچ از سونوگرافی هم سریعتر و دقیقتر است!

مقایسه دقت حسگر اکسیژن خون اپل واچ 6 با پالس‌اکسیمترهای پزشکی

MyHealthyApple در وبسایت رسمی خود از انتشار نتایج بررسی دقت حسگر سنجش اکسیژن خون اپل واچ در ژورنال Digital Health خبر داد. هدف از این مطالعه، بررسی چگونگی اندازه‌گیری اشباع اکسیژن خون توسط یک ساعت هوشمند تجاری بود. طی این تحقیق عملکرد اپل واچ 6 درمقایسه با پالس‌اکسیمترهای پزشکی بررسی شد.

دقت حسگر اکسیژن خون اپل واچ 6

طبق گزارش 9to5Mac برای انجام مطالعات اعتبارسنجی، 24 نفر که شرایط جسمانی سالمی داشتند، توسط محققان انتخاب شدند. این افراد به طور هم‌زمان یک عدد اپل واچ 6 و یک حسگر پالس‌اکسیمتر روی انگشت میانی خود بستند و سپس از طریق یک مدار تنفسی با دریچه‌ی سه‌طرفه، در سه‌فاز نفس کشیدند. از شرکت کنندگان خواسته شد تا ابتدا در مرحله‌ی تثبیت اولیه‌ی 2 دقیقه‌ای، هوای محیط را تنفس کنند. در مرحله‌ی بعدی، شرکت کنندگان طی مدت 5 دقیقه، مخلوط گاز کاهش‌یافته با اکسیژن (12 درصد O2) را استنشاق کردند.

این کار به طور موقت اشباع اکسیژن خون شرکت‌کنندگان را کاهش داد. آنها در مرحله بعدی نیز که تثبیت نهایی بود، دیگر بار هوای محیط را تنفس کردند تا زمانی‌که SpO2 به مقادیر طبیعی و قبلی خود بازگشت. در این تحقیق، اندازه‌گیری اکسیژن خون با دو دستگاه اپل واچ 6 و دستگاه پزشکی پالس‌اکسیمتر به‌طور هم‌زمان و در فواصل 30 ثانیه‌ای انجام گرفت و خروجی آن 642 جفت اندازه‎‌گیری اکسیژن خون بود. جالب است بدانید که سنجش SpO2 بین ساعت‌های هوشمند و اکسیمتر هیچ تفاوتی نداشت و کاملا نتایج یکی بودند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما درباره‌ دقت حسگر اکسیژن خون اپل واچ 6 چیست؟ لطفاً، نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر