;
coinex

آئولوس یی شوئن مکس توسط ایران‌خودرو عرضه می‌شود

آئولوس یی شوئن مکس به عنوان یکی از خودروهای وارداتی شرکت ایران‌خودرو به‌ زودی وارد بازار ایران خواهد شد. اما از این سدان جذاب چینی چه می‌دانیم؟

ایران‌خودرو به‌طور رسمی اعلام کرد که در تلاش است تا 450 دستگاه خودروی آئولوس یی شوئن مکس از شرکت “دانگ‌فنگ” را از طریق برنامه واردات خودرو، به بازار خودرو تزریق کند.

ظاهراً این خودرو در دو مدل بنزینی و هیبریدی تولید شده است و برنامه ایران خودرو برای واردات آنها به کشور قطعی است. گفتنی‌ است که ایران‌خودرو غیر از واردات این مدل خودرو، برنامه‌های دیگری نیز مدنظر دارد که جزئیات آن را در ادامه مطلب می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: چانگان CS95 رسما معرفی شد؛ مشخصات فنی، قیمت و احتمال واردات به ایران

آئولوس یی شوئن مکس وارد بازار ایران خواهد شد

مدیرعامل ایران خودرو به صورت رسمی اعلام کرده است که این شرکت برنامه واردات ۴۵۰۰ دستگاه سدان کلاس D از دانگ فنگ را دارد. پیگیری ها نشان می‌دهد که ایران خودرو می‌خواهد تا نسخه‌های بنزینی و هیبریدی آئولوس یی شوئن مکس (Yixuan Max) یا همان شوئن مکس (Xuan Max) را به صورت وارداتی به بازار عرضه کند.

یی شوئن مکس با نشان آئولوس گروه دانگ فنگ به بازارهای هدف معرفی شده است و قرار است تا به عنوان یک سدان لوکس چینی به صورت وارداتی توسط ایران خودرو به ایران بیاید. البته ایران خودرو همزمان برنامه مونتاژ سدان کلاس C آئولوس، یعنی یی شوئن را دنبال می‌کند.

دانگ فنگ یی شوئن مکس در نسخه بنزینی به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر TGDi مجهز است که ۱۹۰ تا ۱۹۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۸۵ تا ۳۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند و جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه تَر (WDCT) توان را به چرخ های جلوی این خودرو می‌رساند. ایران خودرو در فاز اول برنامه واردات ۴۰۰۰ دستگاه از این مدل را دارد.

آئولوس یی شوئن مکس وارد بازار ایران خواهد شد

در نسخه هیبریدی آئولوس یی شوئن مکس یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر ۱۶۳ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر به همراه یک پیشرانه الکتریکی ۱۷۴ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر توان را به وسیله یک جعبه دنده E-CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. ایران خودرو در فاز اول برنامه واردات ۵۰۰ دستگاه از این مدل را دارد.

در نسخه فول آپشن یی شوئن مکس بنزینی و هیبریدی امکاناتی مانند شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، جلو آمپر دیجیتال، کروز کنترل هوشمند، رانندگی خودکار بین خطوط، دنده پشت فرمان، در صندوق عقب برقی، سقف پانوراما، ترمز اضطراری، رادار خطی، رادار نقطه کور، ماساژور صندلی راننده، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک و… وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آئولوس یی شوئن مکس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر