;
coinex

نگرانی فزاینده ناسا از تصرف ماه توسط چین ؛ اهداف سیاسی خاصی دارند!

جاه‌طلبی‌های چشم‌بادامی‌ها ممکن است منجربه تصرف ماه توسط چین شود. این اتفاق موجی از نگرانی برای ناسا بوجود آورده است.

تصرف ماه توسط چین نشان از جاه‌طلبی‌های بی‌شمار آنها دارد. ازاین‌رو، رئیس ناسا در این مورد به جهان هشدار داده است. همه ما بارها و بارها نام ناسا را به عنوان بزرگترین و بهترین سازمان فضانوردی در دنیا شنیده‌ایم. اما ظاهراً این سازمان در حال حاضر با رقیبی بسیار جدی و خستگی‌ناپذیر به نام “چین” مواجه شده است.

چین در مدت‌زمان یکساله به طور مداوم درحال پرسه زدن و اکتشافات فضایی است و این مورد موجی از نگرانی را در دل ناسا و دیگر شرکت‌های فضایی بوجود آورده است. تاجایی که برخی می‌گویند، ممکن است چین در این مورد اهداف سیاسی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: انتقال اکسیژن به نقاط مختلف ماه با خط لوله؛ ایده جدید ناسا برای پروژه آرتمیس!

نگرانی ناسا از تصرف ماه توسط چین شدت گرفت

رئیس ناسا به‌تازگی نگرانی‌هایی را از بابت تصرف ماه توسط چین اعلام کرده و به دنیا در رابطه با جاه‌طلبی‌های این کشور هشدار داده است.

چین در طول این سال‌ها به‌شکلی مداوم و خستگی‌ناپذیر در تلاش بوده تا با ایالات متحده آمریکا برای تصرف ماه رقابت کند. هنوز به‌صورت مشخص نمی‌توان چینی‌ها را پیروز احتمالی این بازی در نظر گرفت و تا چند سال دیگر معلوم می‌شود که کدام‌یک از طرفین ماه را به قلمرو خود درمی‌آورند.

نگرانی ناسا از تصرف ماه توسط چین شدت گرفت

بیل نلسون که او را به‌عنوان مدیر ناسا می‌شناسیم، به‌تازگی در رابطه با تصرف ماه توسط کشور چین هشدار داده و نگرانی‌های آمریکا را در این رابطه مطرح کرده است. وی اعلام کرد: «اگر به هر طریقی چین در این رقابت پیروز باشد، می‌تواند به سلطان بلامنازع ماه تبدیل شود و با تصاحب قلمرویی در آنجا، به منابع معدنی مختلف مسلط شود و در نهایت از ورود دیگر کشورها به ماه جلوگیری کند.» نلسون در این باره گفت:

باید این واقعیت را بپذیریم که ما در یک رقابت فضایی پیچیده و تنگاتنگ قرار داریم. بنابراین باید مراقب چین باشیم؛ زیرا آن‌ها می‌توانند تحت عنوان پژوهش‌های علمی، پروژه تصرف ماه را عملی سازند و حتی آمریکا را از گردونه رقابت خارج کنند! اگر احساس می‌کنید این نگرانی بی‌مورد است، کافی‌ست تا نگاهی به پایگاه‌های چینی‌ها و جزیره اسپراتلی بیاندازید. آن‌ها در طول دهه گذشته موفقیت‌های چشمگیری را تجربه کرده‌اند و روز به روز به فرود روی کره ماه نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند.

اگر بخواهیم کمی دورتر بایستیم و نگاهی به برنامه‌ها و فعالیت‌های فضایی چین و آمریکا داشته باشیم، به شواهد جالب و قابل توجهی خواهیم رسید. چینی‌ها در طول سنوات اخیر، انواع کاوشگرها و مدارگردها را به فضا پرتاب کرده‌اند؛ کاوشگرهایی که به مریخ و ماه رسیده‌اند. آمریکا معتقد است پیشرفت چشمگیر و سریع سازمان ملی فضایی چین در طول این سال‌ها، می‌تواند باعث شکست پروژه آرتمیس ناسا شود و چینی‌ها را زودتر به ماه برساند.

پکن به‌تازگی اعلام کرده که در تلاش است تا نهایتا در پایان این دهه، فضانوردان چیره‌دست خود را روی ماه مستقر سازد؛ از آن طرف، ناسا برنامه دارد تا سال ۲۰۲۵ این کار را انجام دهد. ناسا با ماموریت آرتمیس ۱، گام بزرگی را در امر رسیدن به ماه برداشت؛ اما آمریکایی‌ها همچنان از تصرف ماه توسط چین نگران‌اند!

نگرانی ناسا از تصرف ماه توسط چین شدت گرفت

چین احتمالاً برنامه‌ای سیاسی درنظر دارد

تری ویرتز، فرمانده اسبق ایستگاه فضایی بین‌المللی با تاکید بر اهداف سیاسی چین گفت:

آمریکا و چین در یک رقابت فضایی و سیاسی قرار دارند تا نشان دهند تجهیزات و علم کدام کشور حرف اول را می‌زند. اما چینی‌ها تنها به تصرف ماه بسنده نکرده و قصد دارند جهان را کنترل کنند، به سیستم‌های فضایی ما نفوذ یابند و به قدرت برتر روی زمین تبدیل شوند! اگر چینی‌ها موفق شوند پروژه بازگشت بشر به ماه را با موفقیت انجام دهند، عملا ما را شکست داده‌اند و ثابت کرده‌اند که سیستم‌های بهتر و کاربردی‌تری دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تصرف ماه توسط چین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر