;
coinex

کشف دومین سیاره فراخورشیدی مشابه زمین توسط ناسا

کشف دومین سیاره فراخورشیدی مشابه زمین توسط ناسا همه را شگفت‌زده کرد. این سیاره حدود 100 سال نوری با زمین فاصله دارد.

ناسا در تازه‌ترین اکتشافات خود موفق به کشف دومین سیاره فراخورشیدی مشابه زمین شد. این سازمان با استفاده از تلسکوپ TESS که یک تلسکوپ ماهواره نقشه‌بردار فراخورشیدی گذران است، توانسته سیاره‌ای شبیه به زمین را در منظومه Toll 700 و در فاصله 100 سال نوری نسبت به زمین پیدا کند. ناسا اعلام کرده است که مطالعه بر روی این سیاره را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید:‌ کشف نخستین کهکشان‌های کیهان به لطف جیمز وب

کشف دومین سیاره فراخورشیدی مشابه زمین توسط ناسا

ناسا از طریق تلسکوپ سیاره‌یاب TESS موفق به کشف یک سیاره فراخورشیدی در فاصله 100 سال نوری زمین شده است که در منظومه TOI 700 قرار دارد. این سیاره که از نظر اندازه شباهت زیادی به زمین دارد، در‌واقع یکی از چهار سیاره‌ای است که در این منظومه پیدا شده‌اند.

تلسکوپ «ماهواره نقشه‌بردار فراخورشیدی گذران» (TESS) به‌تازگی دومین سیاره مشابه زمین را در کمربند حیات ستاره‌ای کشف کرده است که در گروه ستاره‌های سرد قرار می‌گیرد. این سیاره TOI 700 e نام دارد و حالا در کنار TOI 700 d دسته‌بندی می‌شود که قبلاً در کمربند حیات این منظومه شناسایی شده بود.

TOI 700 b و TOI 700 c دو سیاره دیگر این منظومه هستند که فاصله کمتری با ستاره آن دارند و احتمالاً به‌خاطر دمای بالا در کمربند حیات قرار نمی‌گیرند.

سیاره TOI 700 e در جایی بین c و d دیده می‌شود. دلیل عدم وجود ترتیب در استفاده از این حروف الفبایی این است که ترتیب آن‌ها براساس زمان اکتشاف مشخص می‌شود، نه فاصله‌ای که نسبت به ستاره خود دارند.

کشف دومین سیاره فراخورشیدی مشابه زمین توسط ناسا

اخترشناسان درخصوص چهار سیاره موجود در این سیستم می‌گویند:

می‌دانیم که این سیاره‌ها تحت شرایط اولیه یکسان پیرامون یک ستاره و از یک قرص مشترک به‌وجود آمده‌اند. بنابراین می‌توانیم اثر احتمالی این تفاوت‌ها را بر سکونت‌پذیری سیاره‌ها مطالعه کنیم.

این منظومه یکی از معدود سامانه‌هایی است که در کمربند حیات آن چند سیاره به اندازه زمین شناسایی شده است. تعریف خوش‌بینانه کمربند حیات به منطقه‌ای اشاره می‌کند که امکان وجود آب مایع در بخشی از تاریخ سیارات آن وجود داشته باشد. طبق این تعریف، حدس زده می‌شود که مریخ و زهره هم زمانی در سطح خود آب مایع داشته‌اند.

ناسا چند روز پیش همچنین از شناسایی اولین سیاره فراخورشیدی با تلکسوپ جیمز وب خبر داده بود. آن سیاره LHS 475 b نام دارد و در فاصله 41 سال نوری از زمین قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره کشف دومین سیاره فراخورشیدی مشابه زمین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر