;
coinex

اپل در حال توسعه نمایشگرهای اختصاصی برای محصولات خود است!

اپل در اندیشه توسعه نمایشگرهای اختصاصی برای بکارگیری در محصولات آینده خود است. این نمایشگرها از نوع MicroLED هستند.

توسعه نمایشگرهای اختصاصی اپل در حال کامل شدن است و غول کوپرتینویی فناوری جهان می‌خواهد در محصولات آینده خود از این نمایشگرها استفاده کند. بررسی‌های اخبار تکنولوژی نشان می‌دهد که اپل مدت 6 سال است که به توسعه صفحه‌نمایش اختصاصی خود که از نوع MicroLED هستند مشغول است و ظاهراً تلاش‌هایش نیز نتیجه داده و به‌زودی شاهد عرضه محصولات این شرکت با نمایشگرهای MicroLED باکیفیت خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: آمار فروش گوشی هوشمند در سال 2022 ؛ اپل بهترین در فصل آخر و سامسونگ برترین در کل سال!

توسعه نمایشگرهای اختصاصی اپل رو به اتمام است

طبق یک گزارش قابل توجه که به تازگی منتشر شده، اپل حدود ۶ سال است که توسعه پنل میکرو ال‌ای‌دی اختصاصی خود را انجام می‌دهد و گویا این توسعه نزدیک به ثمر دادن است. گفته می‌شود نمایشگر MicroLED توسعه داده شده توسط اپل به تمام محصولات این برند راه پیدا خواهد کرد. اولین محصولی که به این پنل نمایشگر مجهز خواهد شد احتمالا اپل واچ اولترا نسل بعد و آخرین‌ش احتمالا یکی از سری محصولات مک باشد.

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل احتمالاً قصد دارد نمایشگرهای microLED سفارشی را در محصولاتی مانند آیفون، آیپد و مک استفاده کند، البته پس از اینکه این فناوری در نسخه جدیدی از اپل واچ اولترا استفاده شود. ساعت هوشمند مقاوم و پرچمداری که در حال حاضر برنامه‌ریزی شده تا پایان سال 2024 عرضه شود.

گورمن گفت: «اپل حدود شش سال را صرف توسعه فناوری microLED کرده است». این پنل سفارشی شده میکرو ال‌ای‌دی اولین نمایشگر طراحی شده توسط خود این شرکت خواهد بود و در راستای تلاش اپل در زمینه خودکفا شدن در طراحی تراشه است.

توسعه نمایشگرهای اختصاصی اپل رو به اتمام است

اوایل این هفته، گورمن گفت که اپل در حال برنامه ریزی برای معرفی فناوری جدید نمایشگر با اپل واچ اولترا مدل سال 2024 است.

طبق گزارش‌ها، اپل پروژه microLED خود را با نام رمز T159 در حدود سال 2017 آغاز کرد. این صفحه‌نمایش برای ارائه روشنایی، بازتولید رنگ و زاویه‌های دید بهبود یافته در نظر گرفته شده است. در حقیقت اینطور گفته می‌شود که تجربه بصری این پنل نمایشگر اینطور است که گویی تصاویر چسبیده به سطح شیشه نمایشگر هستند و یا حتی از آن بیرون زده‌اند. این پنل نمایشگر جایگزین فناوری عرضه‌شده توسط شرکت‌هایی مانند سامسونگ و ال جی خواهد شد.

پس از معرفی این پنل نمایشگر در اپل واچ اولترا سال 2024، گورمن انتظار دارد که نمایشگرهای microLED سفارشی اپل در آیفون نیز استفاده شود و پس از آن نوبت به آیپد و مک نیز عرضه خواهند شد.

او معتقد است که برنامه بلندمدت اپل این است که نمایشگرهای microLED را به همه محصولات کلیدی خود بیاورد، اما به دلیل پیچیدگی فناوری در این مرحله اولیه، ممکن است یک دهه تا ظهور آن در مک زمان نیاز باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره توسعه نمایشگرهای اختصاصی اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر