;
coinex

سرقت 100 میلیون دلار رمزارز توسط کره شمالی در سال 2022 میلادی!

اداره‌ی تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) خبر از سرقت 100 میلیون دلار رمزارز توسط کره شمالی از طریق دو گروه هکر مرتبط‌ با این کشور در سال گذشته خبر داده است.

بر اساس بیانیه‌ای از اداره‌ی تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) دو گروه هکری کشور کره‌ی شمالی به عنوان مسئول سرقت 100 میلیون دلار رمزارز در سال گذشته‌ میلادی معرفی شدند. این سرقت بزرگ بنابر ادعای FBI از راه یک سرویس کریپتویی صورت پذیرفته است.

دو گروه‌ Lazarus و APT38 به عنوان مسئولان حمله‌ی هکری ژوئن 2022 (خرداد و تیر 1401) به وسیله بریج بلاک چین Horizon شرکت Harmony واقع در آمریکا این سرقت را صورت دادند.

بیشتر بخوانید: مزرعه ماینینگ دانشگاه امام صادق لو رفت؛ خورشید پشت ابر نمی‌ماند!

جزئیاتی از سرقت 100 میلیون دلار رمزارز توسط کره شمالی

بریج بلاک‌چین Horizon و سایر بریج‌ها، وظیفه انتقال توکن‌های رمزارز را در بین بلاک چین‌های گوناگون را برعهده دارند. لذا همین امر باعث جذابیت بریج‌هایی که به بلاک چین‌های مختلف دسترسی دارند، برای هکرها می‌شود. طبق گزارش بلومبرگ، سال گذشته با هک 13 بریج‌ بلاک چین حدود دو میلیارد دلار کریپتو دزدیده شده است.

از طرفی اداره‌ی تحقیقات فدرال آمریکا در ادعای دیگری خبر از سرقت 600 میلیون دلار توسط گروه هکری Lazarus از طریق هک بریج Ronin داده است.

سرقت 100 میلیون دلار رمزارز توسط کره شمالی

علاوه بر این، هکرهای کشور کره‌ی شمالی اوایل سال پیش میلادی نیز از طریق پروتکلی به نام Railgun اقدام به اجرای فرآیند پول‌شویی 60 میلیون دلار اتر کردند. پس از این اقدام بخشی از این پول به چند صرافی کریپتو جهت تبدیل به بیت‌کوین ارسال شد.

چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بزرگ‌ترین صرافی رمزارز دنیا، هفته‌ی پیش در پست توییتری خود اعلام کرد که بایننس به پلتفرم Huobi در زمینه فریز و بازیابی دارایی‌های سرقت‌شده و 124 بیت کوین یاری رسانده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سرقت 100 میلیون دلار رمزارز توسط کره شمالی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر