;
coinex

امکان باز کردن همزمان دو سایت در یک تب مرورگر اج ارائه شد!

در بروزرسانی جدید مرورگر مایکروساف اج موسوم به قناری امکان باز کردن همزمان دو سایت در یک تب مرورگر و ویژگی تقسیم صفحه فراهم شده است.

همواره مایکروسافت به دنبال آزمایش ویژگی‌های کاربردی جدیدی در مرورگر اج خود است. هم‌اکنون نیز در به‌روزرسانی جدید نسخه‌ قناری اج قابلیت‌های تازه‌ای را مورد دسترس کاربران اینسایدر قرار داده است. جدیدترین ویژگی مرورگر اج تحت عنوان Microsoft Edge Split Screen به منظور باز کردن همزمان دو سایت در یک تب مرورگر طراحی شده است.

طبق اشاره نئووین، این نخستین مرتبه‌ای نبوده که مایکروسافت قابلیت باز‌کردن دو وب‌سایت در یک پنجره آن هم به‌طور همزمان ارائه کرده است. اخیراً این شرکت نوار کناری جدیدی به مرورگر خود افزوده تا کاربران ضمن سنجاق‌کردن وب‌سایت‌های مورد نظر خود، امکان جابه‌جایی سریع‌تر بین آن‌ها را داشته باشند. البته، از مدت‌ها قبل‌تر مرورگر Vivaldi ویژگی نمایش هم‌زمان چند وب‌سایت در یک پنجره را برای کاربران فراهم کرده بود که امکان بازکردن حتی تا چهار تب مجزا به‌طور هم‌زمان در یک پنجره را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: توقف فروش ویندوز 10 توسط مایکروسافت؛ سیستم‌عامل محبوب بازنشسته شد!

امکان باز کردن همزمان دو سایت در یک تب مرورگر اج

البته که جهت نمایش هم‌زمان چند وب‌سایت درکنار‌هم، می‌توان چندین پنجره‌ی اج را جداگانه باز کرد؛ اما به هر حال با ویژگی Edge Spilit Screen، فرایند آسان مرتب‌سازی پنجره‌ها فراهم خواهد شد. افزون‌براین، تمامی کاربران امکان تنظیم ابعاد تب‌های تقسیم‌شده در یک پنجره وجود دارد.

باز کردن همزمان دو سایت در یک تب مرورگر

به منظور بهره‌مندی از ویژگی جدید تقسیم صفحه‌ مرورگر مایکروسافت اج، مراحل زیر باید طی شود:

  1. ابتدا نسخه‌ی قناری مرورگر مایکروسافت اج باید در کامپیوتر نصب شود.
  2. در مرحله بعدی باید در نوار آدرس اج، به مسیر edge://flags/#edge-split-screen رفته و این ویژگی باید به حالت فعال تغییر یابد.
  3. سپس مروگر مایکروسافت اج به‌طور‌کامل باید بسته شده و مجدداً باز شود تا تنظیمات صورت گرفته اعمال شوند.
  4. در مرحله آخر باید صفحه‌ی مدنظر باز و روی دکمه‌ی Split Screen در نوار ابزار کلیک شود. در همین قسمت مرورگر برگه‌ی جدیدی در‌کنار صفحه‌ی فعلی باز خواهد کرد.
  5. البته روش دومی هم برای اجرای این ویژگی به‌طور مشابه وجود دارد. به این منظور باید روی لینک مدنظر خود در وب‌سایت راست‌کلیک و گزینه‌ی Open in spilit window انتخاب شود.

باز کردن همزمان دو سایت در یک تب مرورگر

البته با کلیک روی دکمه‌ی X یا فشردن دکمه‌ سه‌نقطه و سپس انتخاب View split screen pages in two tabs، صفحات تقسیم‌شده در دو تب مجزا قابل مشاهده خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره قابلیت باز کردن همزمان دو سایت در یک تب مرورگر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر