;
coinex

جریمه 1 میلیون دلاری کارمندان به علت استفاده از واتساپ و آی مسیج!

جریمه 1 میلیون دلاری کارمندان یک شرکت سرمایه‌گذاری به‌علت استفاده از پیام‌رسان‌های شخصی مانند واتساپ، اتفاقی عجیب و جالب توجه است.

یک شرکت سرمایه‌گذاری مستقر در آمریکا در اتفاقی عجیب، جریمه 1 میلیون دلاری کارمندان فعالش رادر دستور کار قرار داد. علت این جریمه نیز مربوط می‌شود به استفاده کارمندان از پیام‌رسان‌های شخصی مانند واتساپ. اقدام این شرکت با هدف ریشه‌کن کردن رخنه‌های امنیتی انجام شده است زیرا که این شرکت سال 2010 در شرایطی مشابه، مورد حملات هکری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: امکان اتصال چند گوشی به یک اکانت واتساپ ممکن شد [+آموزش اتصال]

جریمه 1 میلیون دلاری کارمندان یک شرکت سرمایه‌گذاری

مورگان استنلی، شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی، شماری از کارمندان خود را به‌خاطر استفاده از واتساپ و آی مسیج برای ارتباطات سازمانی، جریمه کرده است. هزینه‌ی برخی از این جریمه‌ها مرز یک میلیون دلار را نیز رد می‌کند. مورگان استنلی در قوانینش اعلام کرده که استفاده از پیام‌رسان‌های عادی برای ارتباطات کاری ممنوع است.

نشریه‌ی فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد جریمه‌ی کارمندان مورگان استنلی از پاداش‌های قبلی یا دستمزدی که در آینده قرار است به این افراد پرداخت شود کسر خواهد شد. مورگان استنلی پیش‌تر به‌خاطر استفاده از پیام‌رسان‌های معمولی برای اهداف کاری مجبور شده میلیون‌ها دلار جریمه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) پرداخت کند.

جریمه 1 میلیون دلاری کارمندان یک شرکت سرمایه‌گذاری

کمیسیون SEC سال گذشته بانک‌ها و کارگزاری‌های بزرگ را به‌دلیل استفاده‌ی کارمندان آن‌ها از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان خصوصی و ذخیره نکردن پیام‌های کاری، مجموعا ۱٫۸ میلیارد دلار جریمه کرد.

مورگان استنلی جزو شرکت‌هایی بود که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا جریمه شد و در نهایت بیش از ۲۰۰ میلیون دلار به این سازمان پرداخت کرد.

در سال ۲۰۲۰ به دلیل استفاده‌ی دو کارمند ارشد مورگان استنلی از پیام‌رسان‌های شخصی، رخنه‌ی امنیتی بزرگی در این شرکت رخ داد. دو کارمند موردبحث در نهایت اخراج شدند.

مورگان استنلی در تلاشی برای برخورد جدی با کارمندانی که از طریق استفاده از پیام‌رسان‌های شخصی قوانین شرکت را نقض می‌کنند، جریمه‌ای بین چند هزار دلار تا بیش از یک میلیون دلار در نظر گرفته است. میزان جریمه مبتنی‌بر سیستمی ویژه است که عواملی مثل تعداد پیام‌های ارسالی و جایگاه کارمند در شرکت را در نظر می‌گیرد. یک تحلیلگر می‌گوید:

ممنوعیت استفاده از پیام‌رسان‌های شخصی مثل واتساپ و آی مسیج راهکاری موقتی است و کارمندان در نهایت سراغ استفاده از سرویسی می‌روند که محبوب‌تر و استفاده از آن ساده‌تر است.

کارمندان شرکت‌های مالی در دوران همه‌گیری کرونا مجبور به دورکاری شدند و میزان استفاده از سرویس‌های پیام‌رسان به‌شدت بالا رفت. از آن‌جایی که اکثر سرمایه‌گذاران مشغول استفاده از واتساپ و نمونه‌های مشابه بودند، کارمندان نیز سراغ این پیام‌رسان‌ها رفتند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره جریمه 1 میلیون دلاری کارمندان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر