;
coinex

احتمال ممنوعیت نصب اپلیکیشن از منابع خارجی در اندروید 14 ؛ وقتی اپل و گوگل برعکس یکدیگر عمل می‌کنند!

ممنوعیت نصب اپلیکیشن از منابع خارجی در اندروید 14 وجود دارد. این کار گوگل درست برخلاف شرایط فعلی اپل است که ناگزیر به رفع انحصار خود شده است.

درست در زمانی‌که اپل درحال تضعیف سپر امنیتی سیستم‌عاملش است، گوگل جا پای کوپرتینیویی‌ها گذاشت. طبق تصمیم گوگل، احتمال ممنوعیت نصب اپلیکیشن از منابع خارجی در اندروید 14 وجود دارد. به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت، گوگل احتمالاً شیوه نصب اپلیکیشن را فقط از فروشگاه خود ممکن خواهد کرد و اپل عکس گوگل اجازه نصب اپلیکیشن از دیگر منابع را خواهد داشت. اما آیا در عرض یکسال همه چیز حابجا می‌شود؟

بیشتر بخوانید: شکایت وزارت دادگستری آمریکا از سلطه گوگل بر تبلیغات آنلاین

ممنوعیت نصب اپلیکیشن از منابع خارجی در اندروید 14 وجود دارد

اندروید ۱۳ حدودا ۶ ماه پس از انتشار عمومی، روی تنها پنج درصد از گوشی‌های اندرویدی نصب شده و حال‌که شماری از کاربران به این سیستم‌عامل دسترسی دارند، نخستین شایعه‌های مربوط‌به اندروید ۱۴ در شبکه‌های اجتماعی ظاهر شده‌اند. نسخه‌ی توسعه‌دهنده‌ی اندروید ۱۴ احتمالاً تا نهایتا یک‌و‌نیم ماه دیگر منتشر می‌شود.

بر اساس گزارش Android Authority، یکی از تغییرات مهم اندروید ۱۴ روی نحوه‌ی دانلود اپلیکیشن اثر می‌گذارد. مطابق تغییرات رؤیت‌شده در کد اندروید، جدیدترین نسخه‌ی این سیستم‌عامل اپلیکیشن‌هایی را که مخصوص نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید هستند مسدود می‌کند.

گوگل دائماً توسعه‌دهندگان را به به‌روزرسانی اپلیکیشن‌هایشان ترغیب می‌کند تا همیشه بهترین تجربه در جدیدترین نسخه‌ی اندروید به کاربر ارائه شود. رهنمودهای جدید گوگل پلی اعلام می‌کنند که اپلیکیشن‌ها باید حداقل روی اندروید ۱۲ متمرکز باشند، نه نسخه‌های قدیمی‌تر.

ممنوعیت نصب اپلیکیشن از منابع خارجی در اندروید 14 وجود دارد

پیش‌نیاز موردبحث صرفاً شامل اپلیکیشن‌هایی می‌شود که از طریق گوگل پلی در دسترس قرار می‌گیرند. این یعنی کاربر می‌تواند از طریق سایدلود (بارگیری جانبی)، اپلیکیشن‌هایی را که برای نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید توسعه داده شده‌اند از منابع دیگر دانلود کند. همچنین اگر قبلاً یک‌بار اپلیکیشن‌های قدیمی را دانلود کرده باشید، گوگل پلی به شما امکان می‌دهد بار دیگر آن را روی گوشی خود دانلود کنید.

ظاهراً گوگل قصد دارد در قابلیت بارگیری جانبی اندروید ۱۴ تغییر مهمی ایجاد و آن را محدودتر کند. هدف گوگل جلوگیری از پخش گسترده‌تر بدافزارها است. احتمالاً بارگیری جانبی اپلیکیشن‌های ساخته‌شده برای اندروید ۶ و نسخه‌های قدیمی‌تر، در اندروید ۱۴ غیرممکن خواهد شد.

به دلیل تغییرات، نصب اپلیکیشن‌های قدیمی از طریق گوگل پلی به‌طور کامل مسدود می‌شود. اندروید ۱۴ همچنین بارگیری جانبی این اپلیکیشن‌ها را غیرممکن می‌کند.

این شایعه در حالی دست‌به‌دست می‌شود که به ادعای یک افشاگر خوش‌سابقه، اپل برای اولین بار بارگیری جانبی اپلیکیشن‌های آیفون را ازطریق iOS 17 ممکن می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ممنوعیت نصب اپلیکیشن از منابع خارجی در اندروید 14 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر