;
coinex

هدف‌گذاری برای تبدیل ایران به چهاردهمین خودروساز بزرگ جهان

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت خبر از برنامه‌ریزی مسئولان جهت تبدیل شدن ایران به چهاردهمین خودروساز بزرگ جهان تا پایان سال جاری داده است.

«عبدالله توکلی‌لاهیجانی»، مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اعلام کرد: «ایران در سال گذشته از نظر میزان تیراژ تولید خودرو در جهان رتبه نوزدهم را داشت که با توجه به رشد تولید، می‌تواند تا پایان امسال به رتبه چهاردهم ارتقا یابد».

بیشتر بخوانید: تذکر نماینده مجلس در خصوص ایراد شرعی بلوکه‌سازی پول خرید خودرو ؛ شرط واریز وجه حذف می‌شود؟

برنامه صنعت خودرو ایران برای تبدیل به چهاردهمین خودروساز بزرگ جهان

وی در ادامه اضافه کرد: «از ابتدای امسال تا بهمن‌ماه، یک‌میلیون و 50 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشدی 30 درصدی را نشان می‌دهد».

مدیر کل دفتر صنایع خودرویی در مورد آمار تولید محصولات خودرویی ایران افزود:

«در سال 96 یک‌میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد، اما پس از آن در سال های 1397 تا 1400 با افتی محسوس، سالیانه به‌طور متوسط نزدیک به 800 هزار دستگاه تولید می‌شد».

چهاردهمین خودروساز بزرگ جهان

توکلی لاهیجانی همچنین اظهار داشت: «در سال‌های یادشده در عمل میزان تولید خودور به نصف کاهش یافت، از همان میزان هم سالیانه حدود 200 هزار دستگاه به‌صورت ناقص تولید می‌شد و در پارکینگ خودروسازان باقی می‌ماند».

وی در پایان بیان کرد: «امسال موفق شدیم رکورد تولید ماهانه را نیز بشکنیم و در دی‌ماه حجم تولید ماهانه به 127 هزار دستگاه رسید که همه خودروها به‌صورت عبور مستقیم و کامل تولید می‌شوند و در پارکینگ خودروسازان باقی نمی‌مانند».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تبدیل صنعت خودرو ایران به چهاردهمین خودروساز بزرگ جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر