;
coinex

مدیرعامل سایپا از معرفی سایپا P90 در دهه فجر 1401 خبر داد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از معرفی سایپا P90 در هفته آینده خبر داد. طبق اعلام وی، تا پایان سال 10 دستگاه از این خودرو به تولید خواهد رسید.

«محمدعلی تیموری»، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در جلسه‌ای با موضوع رفع موانع و بررسی راه‌های توسعه صادرات صنعت خودرو و قطعه‌سازی به روسیه بیان داشت: «تولید خودرو ال 90 یکی از اشتراکات خودروسازی این دو کشور به‌حساب آمده که باید این پروژه را هم در ایران و هم در روسیه احیا کرد».

او همچنین یکی از مشکلات تولید ال 90 در ایران را قوای محرکه می‌داند و در این رابطه اعلام کرد: «این پیشرانه استاندارد یورو 4 داشت، اما اکنون آن را به یورو 5 ارتقا دادیم تا امکان صادرات این خودرو به بازار روسیه نیز فراهم شود. همچنین این پیشرانه در به‌روزترین خط موتورسازی کشور که مشترک مابین شرکت سایپا و شرکت رنو بوده، تولید خواهد شد».

بیشتر بخوانید: مشخصات وانت سایپا 251 فاش شد؛ یک شگفتی دیگر از سایپا!

معرفی سایپا P90 در دهه فجر

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه گفته‌های خود ضمن اعلام خبر تولید 50 دستگاه پی 90 در آینده نزدیک، افزود: «اولین مدل از این خودرو در دهه فجر امسال و در شرکت پارس خودرو معرفی خواهد شد. همچنین قصد داریم تا پایان سال 100 دستگاه از این خودرو را به تولید برسانیم که البته تولید آن در سال آینده به روزانه 100 دستگاه خواهد رسید. در حال حاضر نیز قراردادهای تریم داخلی، تریم بیرونی، موتورسازی، اکسل و گیربکس این پروژه با زنجیره تامین داخلی نیز به امضا رسیده است».

معرفی سایپا P90

تیموری در ادامه ضمن تاکید بر تولید محصولات کوییک و ساینا روی پلتفرم X200 سایپا اضافه کرد: «در خرداد 1402 خودرو اطلس، در تیر 1402 خودرو سهند و در شهریور 1402 نیز وانت جدید سایپا که روی این پلتفرم توسعه پیدا کرده را به بازار عرضه خواهیم کرد. ضمن این‌که پس از این محصولات، دیگر محصول جدیدی روی این پلتفرم توسعه پیدا نخواهد کرد».

معرفی سایپا P90

او در پایان ضمن معرفی سایپا P90 به عنوان جایگزین پلتفرم X200 اظهار داشت: «این پلتفرم می‌تواند استاندارد 3 ستاره اروپا و استانداردهای 85گانه کشورمان را پاس کند». همچنین در مورد خودرو سایپا P90 نیز گفت: «این محصول همانند هر فیس لیفت دیگری در بخش نمای جلو از جمله مجموعه سپر، جلوپنجره، چراغ‌ها، درب موتور و گلگیرها به‌شکل کامل بازطراحی شده است. همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، محصولات P90 و شاهین به بازار روسیه صادر خواهند شد».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره معرفی سایپا P90 در دهه فجر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر