;
coinex

تویوتا همچنان بزرگترین خودروساز جهان است؛ آلمانی‌ها در رده دوم

با توجه به آمار عرضه خودرو در سال 2022 مشخص شده که تویوتا برای سومین سال پیاپی به عنوان بزرگترین خودروساز جهان شده است.

با وجود انواع مختلف از مدل‌های خودرویی در سبد محصولات تویوتا، از خودروهای کوچک شهری تا شاسی بلندهای غول‌پیکر همواره این خودروساز در کلیه این کلاس‌ها یا دارای بهترین مدل بوده و یا حداقل در بین بهترین‌ها نمایندگانی دارد.

تمام این موفقیت‌ها منجر به قرارگیری تویوتا در جایگاه بزرگترین خودروساز جهان در سال 2022 شده است. این عنوان در حالی به‌دست آمده که جهان خودرو کماکان با کسری‌های زنجیره تأمین دست و پنجه نرم می‌کند و با این حال، ژاپنی‌ها باز هم به پادشاهی خود در بازار خودرو ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: ترکیه، عربستان و مصر به پیشگامان صنعت خودروهای برقی در خاورمیانه بدل می‌شوند!

تویوتا همچنان بزرگترین خودروساز جهان

گروه تویوتا، علاوه بر کمپانی تویوتا شامل زیرمجموعه‌های دایهاتسو و هینو نیز می‌شود. این گروه چیزی در حدود 10.5 میلیون دستگاه را در سال 2022 به تولید رسانده است. در کنار این خودروساز، گروه بزرگ فولکس واگن با توجه به افت 7 درصدی عرضه در سال گذشته میلادی، به فروش 8.3 میلیون دستگاه دست یافته است. لذا با چنین آماری کم‌ترین میزان تولید فولکس واگن در 11 سال اخیر ثبت شده است و این سومین سالی بوده که در رده پایین‌تری از تویوتا قرار گرفته است.

بزرگترین خودروساز جهان

این افت تولید خبر از وجود خطری جدی برای کلیه خودروسازان دنیا می‌دهد که احتمالاً منجر به نزول بیشتر آمار آن‌ها در طول سال‌های آینده می‌شود. مطابق با بررسی‌ها، افت تقاضا برای خودروهای نو در سال‌های آتی صورت خواهد پذیرفت. همین امر منجر به افت قابل توجهی در ارزش سهام تسلا شده و در کنار آن، بسیاری از کمپانی‌های بزرگ هم به دنبال تعدیل نیروی خود هستند. روند مذکور به آرامی ولی به‌طور کاملاً جدی در حال سپری شدن است و تداوم چنین امری توانایی برهم‌زدن قواعد کلی خودروسازی را هم دارد.

در سال گذشته اما تویوتا توانایی تأمین لحظه‌ای بعضی از محصولاتش را نداشته و همین منجر به ایجاد تأخیری طولانی مدت برای محصولات پرطرفدار این برند شده است، اما این شرکت همواره سرعت زنجیره تأمین خود را افزایش داده و تا حدودی شرایط تولید خود را نیز ارتقا بخشیده است. همین موضوع پیش‌بینی کسب مجدد رتبه اول این برند در سال 2023 را میسر می‌کند. به هر حال باید برای مشاهده نتیجه قطعی در سال 2023 و شرایط دیگر خودروسازان منتظر بمانیم، اما آنچه مشخص است تداوم گارد صعودی تویوتا خواهد بود و تویوتا فعلاً امپراتور صنعت خودروی جهان باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قرارگیری مجدد تویوتا در جایگاه بزرگترین خودروساز جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر