;
coinex

گزارش بانک مرکزی از گردش مالی حوزه رمزارز در سه ماهه دوم سال 1401

طبق گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس در سال جاری گردش مالی حوزه رمزارز طی 3 ماهه دوم سال به میزان 8.5 هزار میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

«علی خضریان»، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، نسبت به اهمیت قانون‌گذاری در حوزه رمزارز تأکید داشته و اعلام کرد که مطابق گزارش بانک مرکزی در سه ماهه دوم سال جاری، گردش مالی حوزه رمز ارز چیزی در حدود 8.5 هزار میلیارد تومان در کشور بوده است.

براساس گزارشی از فارس، خضریان ضمن اشاره بر گزارش بانک مرکزی درباره گردش مالی ارزهای دیجیتال در کشور گفت: «این موضوع بیانگر آن است که درصورت تأخیر در پرداختن به این بازار و غفلت از ساماندهی آن شاهد تکرار تجربیات تلخ اقتصادی نظیر موضوع مؤسسات مالی و اعتباری خواهیم بود».

بیشتر بخوانید: هشدار نمایندگان مجلس در خصوص ریسک‌های استفاده از ریال دیجیتال

گزارش بانک مرکزی درباره گردش مالی حوزه رمزارز

طبق اعلام خضریان، طی جلسه‌ای با حضور نمایندگان ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، وزارت اطلاعات، معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور، مرکز پژوهش‌ها و کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش‌هایی از وضعیت کنونی تبادلات مالی غیررسمی در بستر رمزارز ارائه شده است.

وی با تأکید بر اهمیت موضوع ساماندهی حوزه ارزهای دیجیتال در سه حوزه استخراج، نگهداری، تبادل و پرداخت و همچنین حساسیت‌های بالای این بحث، افزود: «از نظر امنیتی، کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به طرز کار دستگاه‌های ذی‌ربط در این خصوص ورود و جلسات مختلفی در‌این‌باره برگزار کرد».

گردش مالی حوزه رمزارز

خضریان همچنین در مورد گزارش بانک مرکزی خاطرنشان کرد: «از سال 99 این نیاز احساس شده که لازم است با توجه به حجم بالای تبادل و تراکنش‌ها در این بستر، این بخش ساماندهی شود. این مجموعه پیشنهادهایی برای قانونمند‌کردن مطرح کرد، اما هنوز قانون جامعی دراین‌خصوص وجود ندارد».

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس ضمن اشاره به موضع کمیسیون اصل 90 و تأکید اعضا بر اهمیت تدوین قانونی جامع جهت ساماندهی تبادلات، نگهداری، استخراج  و به‌طور کلی فعالیت در حوزه رمزارز به‌صورت شفاف و روشن در کشور بیان داشت: «مجلس این آمادگی را دارد که نظرات مختلف بخش‌های ذی‌ربط دراین‌خصوص را جمع‌بندی و دریافت کرده و در راستای تدوین قانون به‌کار گیرد».

طبق اعلام او، در این جلسه قرار بر ارائه گزارشی کامل از حوزه رمزارز به کمیسیون از سوی بخش‌های مختلف گذاشته شد. علاوه‌براین به‌نظر فعالیت در این بستر با مخاطراتی برای حاکمیت و مردم همراه خواهد بود که لزوم قانون‌گذاری را برای این حوزه تقویت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره میزان گردش مالی حوزه رمزارز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر