;
coinex

وزیر ارتباطات: مخالف تبعیض در دسترسی به اینترنت هستیم اما دسترسی برخی سایت‌ها را برای اساتید باز می‌کنیم

وزیر ارتباطات ضمن مخالفت با تبعیض در دسترسی به اینترنت اعلام کرد که طبق مصوبه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه باید دسترسی اساتید به سایت‌ها را فراهم کرد

این روزها موضوع اینترنت طبقاتی بسیار جنجالی‌تر از قبل دنبال می‌شود. با افزایش مجموعه پلتفرم‌های فیلترشده و دسترسی سخت‌تر به آن‌ها، برخی نهادها و مسئولان، درخواست دسترسی به پلتفرم‌های فیلتر را کرده‌اند. اخیراً هم مطابق با مصوبه کارگروه فیلترینگ، طبق برنامه قرار بر ایجاد دسترسی به برخی سایت‌های فیلترشده برای اساتید دانشگاه‌ها بوده است. با این حال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تبعیض در دسترسی به اینترنت مخالفت کرده است.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن تأکید بر عدم تمایل این نهاد به تبعیض در دسترسی به اینترنت، اعلام کرد که در صدد فراهم‌سازی امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت در همه‌جای کشور است: «ما درحال پیگیری هستیم که همان اینترنتی که مردم در شمال شهر تهران دارند، همان اینترنت پرسرعت را در دورترین نقاط دورافتاده روستایی هم داشته باشیم».

بیشتر بخوانید: زارع‌پور: علت قطعی 10 دقیقه‌ای اینترنت کشور حمله سایبری بود!

مخالفت وزیر ارتباطات با تبعیض در دسترسی به اینترنت

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، طی جلسه هیئت دولت ضمن اشاره به موضوع وجود تبعیض‌هایی در دسترسی به اینترنت، تکلیف وزارت ارتباطات مبنی بر فراهم‌سازی ابزار دسترسی اساتید دانشگاه به برخی سایت‌ها را اعلام کرد:

«براساس مصوبه‌ کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، به ما تکلیف شده است برای اساتید محترم دانشگاه ابزاری فراهم کنیم تا به برخی از سایت‌هایی که ایران را تحریم کردند یا فیلتر شده‌اند، دسترسی یابند و بتوانند کارشان را انجام دهند. این سایت‌ها عمدتاً برای دانلود مقالات علمی و کارهای پژوهشی است».

تبعیض در دسترسی به اینترنت

او ضمن اشاره به سخنان پیشین خود از تلاش برای بازنگری در مصادیق فیلترینگ خبر داد تا شاهد بازگشایی این پلتفرم‌ها برای عموم مردم باشیم.

طبق اعلام او، از جهت دسترسی به اینترنت هیچ تبعیضی بین مردم وجود نداشته و امکانات کلانشهرها دقیقاً در دورترین نقاط استانی هم ارائه خواهد شد: «در طی یک سال گذشته برای اولین‌بار دسترسی نزدیک به 2800 روستا به شبکه را با همان تکنولوژی 4G که در تهران است، فراهم کردیم».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ایجاد تبعیض در دسترسی به اینترنت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر