;
coinex

چرا گلکسی S23 فاقد ارتباط ماهواره‌ای است؟

چرا گلکسی S23 فاقد ارتباط ماهواره‌ای است؟ در شرایطی که هواوی و اپل امسال محصولاتی با این قابلیت عرضه کرده‌اند، سامسونگ چرا چنین کاری نکرده است؟

سامسونگ اخیرا سری گوشی‌های پرچمدار و قدرتمند گلکسی اس 23 را که شامل مدل‌های گلکسی اس 23، اس 23 پلاس و البته گلکسی S23 اولترا است معرفی کرده است. این محصولات در جنبه‌های مختلفی از پردازنده و نمایشگر گرفته تا دوربین و نرم‌افزار پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند و بی‌تردید از برترین محصولات اندرویدی بازار در سال 2023 خواهند بود.

اما این گوشی‌ها با همه مزایای خوب خود، یک مشکل مهم دارند، فقدان ارتباط ماهواره‌ای، چیزی که در آیفون 14 و حتی هواوی میت 50 هم عرضه شده است! اما رویکرد سامسونگ که همواره می‌کوشد خود از پیشگامان استفاده از ایده‌های جدید باشد نسبت به این موضوع کمی عجیب بوده و اهمیت اتصال ماهواره‌ای در گوشی‌های هوشمند را به کلی انکار کرده است!

بیشتر بخوانید: ارسال پیام صوتی با ارتباطات ماهواره‌ای توسط هواوی ممکن می‌شود

چرا گلکسی S23 فاقد ارتباط ماهواره‌ای است؟

در شرایطی که در طول سال 2022 بحث‌های زیادی در خصوص اهمیت قابلیت ارتباط ماهواره‌ای گوشی‌های هوشمند طرح شده و حتی آیفون‌های جدید با این قابلیت تاکنون جان چندنفر را نجات داده‌اند، رقیب کره‌ای اپل که معمولا هر ایده عجیب و نه چندان جذابی را به سادگی در گوشی‌های خود اجرایی می‌کند در واکنش به فقدان قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در سری گلکسی S23 مدعی شده که این قابلیت در حال حاضر آنقدرها به بلوغ نرسیده است!

رئیس کسب‌وکار موبایل سامسونگ TM Roh در گفتگویی در خصوص این موضوع گفته که سامسونگ ارزش این ویژگی را درک می‌کند اما در حال حاضر کاربرد این قابلیت بسیار محدود است. علاوه بر این به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد زمانی وارد این فناوری شود که بلوغ و پختگی مناسبی رسیده باشد.

چرا گلکسی S23 فاقد ارتباط ماهواره‌ای است؟

گرچه این یک تفکر منطقی است اما سابقه سامسونگ معمولا نشان داده که این کمپانی کمتر چنین رویکردی در خصوص فناوری‌های نویت دارد و معمولا در تلاش برای اول بودن در هر عرصه نوینی، با عجله فناوری‌هایی که حتی کامل نیستند را نیز به گوشی‌های خود می‌آورد.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد اپل و هواوی تنها برندهای هستند که ارتباطات ماهواره ای را ارائه می‌دهند. در حالی که آیفون‌ها می‌توانند با استفاده از ماهواره‌ها ارتباط برقرار کنند، این ویژگی کاملاً محدود است. اما همه چیز ممکن است تا پایان سال به طرز چشمگیری تغییر کند و شرکت‌هایی مانند کوالکام و حتی برخی اپراتورهای موبایلی متعهد شوند که پوشش ماهواره‌ای را به مشتریان خود ارائه دهند و اپراتورهای موبایلی امریکایی شاید این کار را با همکاری اسپیس ایکس انجام دهند.

در مورد دستگاه‌های اندرویدی البته یک اظهار نظر رسمی وجود دارد. هیروشی لاکهایمر، معاون ارشد اندروید گوگل، که در Galaxy Unpacked حضور داشت، در گذشته گفته بود که این شرکت در حال افزودن ویژگی ارتباط ماهواره‌ای به نسخه جدید اندروید است.

در حالی که همه این‌ها بسیار هیجان‌انگیز هستند، فعلاً باید منتظر بمانیم و ببینیم چه گوشی‌های هوشمند اندرویدی مجهز به ارتباطات ماهواره‌ای تا اواخر سال ارائه خواهند شد و در مود کره‌ای‌ها باید گفت شاید این ویژگی با جدیدترین نسل گوشی‌های تاشو این کمپانی عرضه شود.

در هر حال اما رویکرد سامسونگ می‌تواند علل دیگری هم داشته باشد. برچسب قیمت بالای سری جدید پرچمداران سامسونگ که در همین چند روز گذشته از معرفی این محصولات انتقادات زیادی به همراه داشته، ممکن بود حتی با عرضه قابلیت ارتباط ماهواره‌ای بالاتر هم برود و این طبیعتا بر فروش پرچمدارانی که سامسونگ وقت زیادی صرف طراحی و سخت‌افزار آن‌ها کرده اثرگذار می‌بود.

فارغ از این کره‌ای‌ها بارها نشان داده‌اند که از اساتید تعیین استراتژی فروش و کسب سود بیشتر با فدا کردن گوشی‌های پرچمدارشان هستند.

چرا گلکسی S23 فاقد ارتباط ماهواره‌ای است؟
چرا گلکسی S23 فاقد ارتباط ماهواره‌ای است؟

در واقع سامسونگ در سری اس 23 ترکیبی ایده‌آل از یک گوشی هوشمند کاربردی با دوربین باکیفیت، پردازنده قدرتمند و نمایشگر باکیفیت ارائه می‌کند تا خریداران راضی به تهیه این محصول شوند، اما فقدان ارتباط ماهواره‌ای در این گوشی‌ها می‌تواند همزمان با فراگیر شدن احتمالی اهمیت ارتباطات ماهواره‌ای در گوشی‌های هوشمند طی سالیان آتی، تصمیم‌گیری کاربران سری اس 23 به خرید دیگر پرچمداران سامسونگ که 6 ماه و یکسال آتی با این قابلیت عرضه می‌شوند را ساده‌تر کند!

بدین ترتیب سامسونگ ضمن تضمین فروش سری اس 23، پلن فروش پرچمدارانی که هنوز عرضه نشده‌اند را نیز طراحی کرده است!

بیشتر بخوانید:

آیا شما به خرید پرچمدار قدرتمند اما فاقد ارتباط ماهواره‌ای سامسونگ تمایلی دارید؟ به نظر شما این قابلیت چقدر ضروری است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر