;
coinex

خسارت 204 میلیارد دلاری تسلا در سال 2022 به خاطر بیت کوین!

خسارت 204 میلیارد دلاری تسلا در سال 2022 از سوی این شرکت خودروسازی آمریکایی اعلام شد. ظاهراً سرمایه‌گذاری تسلا بر روی پادشاه رمزارزها تجربه خوبی نبوده است.

خسارت 204 میلیارد دلاری تسلا در سال 2022 بر روی دارایی‌های بیت‌کوین این شرکت رقم خورده است. البته این غول خودروسازی آمریکایی از معاملات بیت‌کوین خود سود 64 میلیون دلاری را نیز کسب کرده که با توجه به این میزان سود باید ضرر خالص آن را 140 میلیون دلار قلمداد کنیم.

ماجرای سرمایه‌گذاری تسلا بر روی ارز بیت‌کوین به سه‌ماهه اول سال 2021 بازمی‌گردد این شرکت در آن زمان 1.5 میلیارد دلار در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده و بر عقیده خود نسبت به دوام این رمزارز در طولانی‌مدت پافشاری می‌کرد. در آن موقع، خودروساز آمریکایی اعلام داشت که بیت‌کوین محلی مناسب برای ذخیره‌سازی پول نقد و دسترسی فوری به آن بوده و در مقایسه با بانک‌های مرکزی سنتی‌تر، نرخ بازگشت سرمایه بهتری را نیز در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: کاهش شدید قیمت خودروهای تسلا ؛ هدف خودروساز بزرگ از این اقدام چیست؟

ماجرای ثبت خسارت 204 میلیارد دلاری تسلا

در مارس همان سال 2021 همینطور «ایلان ماسک»، مدیرعامل شرکت تسلا، خبر امکان استفاده مشتریان از بیت کوین جهت خرید خودروی تسلا را اعلام کرد که همین موضوع باعث جهش بزرگ قیمت پادشاه رمزارز‌های جهان شد. چند هفته پس از این اتفاق، ماسک و تسلا با اعلام نگرانی خود نسبت به میزان انرژی مصرفی جهت استخراج بیت‌کوین، اعلام عقب‌نشینی از تصمیم خود را منتشر کردند. پس از آن هم قیمت بیت‌کوین با کاهش شدیدی روبرو شد.

خسارت 204 میلیارد دلاری تسلا

سال میلادی اخیر، با شروع کاهش ارزش بیت‌کوین، تسلا دست به فروش 75 درصد از دارایی‌های بیت‌کوین خود زده و از درآمد آن جهت خرید ارز سنتی بهره برد. طبق گزارش Techcrunch درباره ضرر تسلا، غول خودروسازی اکنون حدود 184 میلیون دلار بیت‌کوین در اختیار دارد.

بازار کریپتو در چند وقت اخیر با وضعیت نامناسبی روبرو بوده است. در زمان نگارش این خبر، بیت‌کوین با قیمت 23.101 دلار معامله می‌شود که در مقایسه با بالاترین میزان آن (68789 دلار)، حدود 66 درصد افت ارزش داشته است. با وجود کاهش بیش از نصف ارزش این رمزارز، به عقیده برخی کارشناسان بیت‌کوین کماکان انعطاف‌پذیری خود را حفظ کرده و پتانسیل بازگشت به دوران طلایی خود را دارد؛ به‌ویژه اینکه با توجه وحشت کلی خریداران از بازار کریپتو، آن‌ها به‌سمت نام‌ها و اکوسیستم‌های بالغ و قدیمی‌تری همچون بیت‌کوین یا اتر تمایل پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص خسارت 204 میلیارد دلاری تسلا از سرمایه‌گذاری بر روی بیت‌کوین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر