;
coinex

دور زدن تحریم‌های آمریکا با خرید تجهیزات دست دوم تراشه سازی ؛ چینی‌ها تسلیم نمی‌شوند!

برخی از منابع آگاه مدعی شده‌اند که چینی‌ها در حال دور زدن تحریم‌های آمریکا با خرید تجهیزات دست دوم تراشه سازی هستند.

در شرایطی که دولت ایالات متحده برای تشدید تحریم‌های صنعت تراشه‌سازی چین آماده می‌شود، برخی منابع آگاه می‌گویند که تراشه‌سازان چینی در حال افزایش خرید تجهیزات کارکرده تراشه‌سازی هستند تا روند تولید پردازنده‌های جدید متوقف نشود. خرید این تجهیزات البته که ناقض تحریم‌های آمریکا است، اما شرکت‌های چینی خرید آن‌ها را در سکوت خبری کامل انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: استفاده از تراشه اسنپدراگون در پرچمداران سامسونگ فعلا ادامه دارد

دور زدن تحریم‌های آمریکا با خرید تجهیزات دست دوم تراشه سازی

دیجی‌تایمز می‌نویسد شرکت‌های تراشه‌ساز چینی مانند SMIC و HuaHong و Nexchip و Silan Microelectronics با تمام توان مشغول خرید تجهیزات تراشه‌سازی از جمله تجهیزات دست دوم هستند.

حتی هواوی که تحریم‌های شدیدی را تجربه می‌کند نیز مشغول خرید تجهیزات دست دوم است. هواوی قانونا اجازه ندارد بدون کسب مجوز مستقیم، تجهیزاتی را که از فناوری آمریکایی استفاده می‌کنند خریداری و استفاده کند اما گفته می‌شود که این کمپانی در همکاری با شرکت SIMC در حال احداث کارخانه‌ای جدید است.

دور زدن تحریم‌های آمریکا با خرید تجهیزات دست دوم تراشه سازی ؛ چینی‌ها تسلیم نمی‌شوند!

عموم شرکت‌های چینی در حال حاضر توانایی تولید تجهیزاتی که برای ساخت تراشه‌های پیشرفته‌تر از لیتوگرافی 14 نانومتری نیاز است را ندارند. نانومتر در صنعت تراشه‌سازی به ابعاد تزانزیستورها اشاره دارد و هرچه این عدد کمتر باشد تراشه‌ها پیشرفته‌تر هستند.

دولت آمریکا اخیرا موفق شده کشورهای هلند و ژاپن را هم برای اعمال تحریم‌های مشابهی علیه شرکت‌های چینی متقاعد کند و دقیقا به همین دلیل تراشه‌سازان چینی در تلاش برای خرید تجهیزات تراشه‌سازی هستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص دور زدن تحریم‌های آمریکا توسط چین با خرید تجهیزات دست دوم تراشه سازی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر