;
coinex

پردازنده‌های جدید M2 پرو و M2 مکس توسط اپل رونمایی شدند

پردازنده‌های جدید M2 پرو و M2 مکس اپل با بهبود 40 درصدی نسبت به نسل پیشین به عنوان قدرتمندترین تراشه‌های بازار پا به عرصه گذاشتند.

شرکت اپل سال گذشته نسل دوم از سیستم‌های بر روی چیپ اختصاصی خود با نام چیپست‌های M2 را معرفی کرد. حال، شاهد دو نمونه حرفه‌ای‌تر و قدرتمندتر از این تراشه‌ها هستیم که به طور رسمی از سوی اپل رونمایی شده‌اند. این دو نمونه، به ترتیب M2 Pro و M2 Max نام داشته و قرار است در کامپیوتر‌های شخصی و لپتاپ‌های این شرکت به کار گرفته شوند.

بیشتر بخوانید: یک روز شارژدهی کامل با پردازنده‌های لونار لیک اینتل

پردازنده‌های جدید M2 پرو و M2 مکس

خانواده تراشه‌های M2 Pro و M2 Max معرفی شده توسط اپل به ترتیب قرار است جایگزین تراشه‌های پیشین M1 Pro و M1 Max شوند که پیش‌تر در سری مک استودیو و مک بوک پرو‌های 14 و 16 اینچی مورد استفاده قرار گرفته بودند. هر دو مدل جدید به مراتب قدرتمندتر از مدل پایه M2 هستند که هم‌اکنون در مک بوک ایر، مک بوک پرو ۱۳ اینچی و آیپد پرو به کار گرفته شده‌اند.

پردازنده‌های جدید M2 پرو و M2 مکس توسط اپل رونمایی شدند
مشخصات فنی تراشه M2 Pro اپل

اپل همچنین در این نسل تصمیم به استفاده از نسل جدید موتورهای عصبی 16 هسته‌ای خود در پردازنده‌های جدیدش گرفته و پشتیبانی از کدگذاری و کدگشایی ویدیویی H.264 و HEVC و ProRes را هم به آن‌ها اضافه کرده است.

از لحاظ تعداد ترانزیستورهای چیپست M2 Pro باید بگوییم که تعداد ترانزیستور‌های این تراشه در مقایسه با نسل قبلی خود، یعنی M1 Pro، حدودا 20 درصد بیشتر شده و به چهل میلیارد عدد رسیده است. همچنین پهنای باند واحد حافظه نیز در تراشه M2 Pro دو برابر شده و به 200 گیگابایت بر ثانیه رسیده است. افزون بر این موارد، پردازنده ده یا دوازده هسته‌ای به همراه 32 گیگابایت حافظه نیز از دیگر مشخصات مدل پرو تراشه ام 2 اپل به شمار می‌رود.

پردازنده‌های جدید M2 پرو و M2 مکس توسط اپل رونمایی شدند
تراشه M2 Pro اپل

در مدل 12 هسته‌ای از این پردازنده‌ها می‌توان انتظار هشت هسته با عملکرد قدرتمند و چهار هسته با عملکرد بهینه را داشت؛ در حالی که کارت گرافیک نیز می‌تواند حداکثر نوزده هسته (سه هسته بیشتر از مدل M1 Pro) داشته باشد. همچنین، اپل ادعا می‌کند که عملکرد پردازش گرافیکی در چیپست M2 Pro سی درصد قدرتمندتر از تراشه M1 Pro خواهد بود.

از سوی دیگر، اپل با معرفی تراشه M2 Max ، این تراشه را قدرتمندترین و بهینه‌ترین تراشه دنیا برای لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای می‌داند. پهنای باند حافظه این پردازنده برابر با 400 گیگابایت بر ثانیه است که دو برابر میزان پهنای باند تراشه M2 Pro و چهار برابر پهنای باند مدل پایه M2 خواهد بود.

پردازنده‌های جدید M2 پرو و M2 مکس توسط اپل رونمایی شدند
مشخصات فنی تراشه M2 Max اپل

تعداد هسته‌های پردازنده مدل مکس مشابه با مدل پرو برابر با ۱۲ عدد خواهد بود. با این وجود تعداد هسته‌های کارت گرافیک آن می‌تواند به عدد باورنکردنی ۳۸ برسد؛ عددی که شاید هرگز رقبا نتوانند به آن فکر کنند! این تراشه همچنین قادر است از حداکثر ۹۶ گیگابایت حافظه پشتیبانی کند.

پردازنده‌های جدید M2 پرو و M2 مکس توسط اپل رونمایی شدند
تراشه M2 Max اپل

البته از زمان معرفی تراشه‌های M1 هنوز هیچ رقیبی نتوانسته در بخش عملکرد بر واحد توان مصرفی با اپل رقابت کند؛ با این وجود، مدل‌های M2 Pro و M2 Max همچنان به‌روز‌رسانی‌های شایسته‌ای برای تراشه M1 به شمار می‌روند.

لازم به ذکر است که تا زمان بیرون آمدن نتایج و تست‌های این تراشه‌های جدید اپل باید منتظر بمانیم و ببینیم امتیاز‌ آن‌ها در بنچمارک‌های معتبر چقدر قرار است ما را شگفت زده کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد پردازنده‌های جدید M2 پرو و M2 مکس چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر