;
coinex

مدرسه کوانتوم دانشگاه شریف با حضور معاون علمی رئیس جمهور افتتاح شد

مدرسه کوانتوم دانشگاه شریف افتتاح شد. این مدرسه با هدف آموزش و ترویج فناوری کوانتوم در فضای علمی و مهندسی کار خودش را آغاز می‌کند.

مدرسه کوانتوم دانشگاه شریف همزمان با ایام‌ دهه فجر با حضور معاون علمی رئیس جمهور افتتاح شد. هدف از برپایی این مدرسه، آموزش و ترویج فناوری کوانتوم در فضای علمی و مهندسی کشور است. این مدرسه می‌کوشد با برگزاری رویدادهای آموزشی از جمله کنفرانس‌های علمی ملی و بین‌المللی و … قدمی مثبت در ارتقای سطح علمی کشور بردارد.

بیشتر بخوانید: انتصاب محمدامین آقامیری به عنوان دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی

مدرسه کوانتوم دانشگاه شریف افتتاح شد

همزمان با ایام‌ دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور دکتر روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری و دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف؛ مجموعه اتاق تمیز این دانشگاه با هدف تحقیق و توسعه فناوری‌های پیشرفته در حوزه میکروالکترونیک، حسگرها و عملگرهای نوین، سامانه‌های ریزمقیاس زیستی و محصولات زیست‌فناورانه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

همچنین مدرسه علم و فناوری کوانتوم شریف با نام نوآوری کوانتوم شریف نیز با هدف آموزش و ترویج علم و فناوری کوانتوم در فضای علمی و مهندسی کشور افتتاح شد.

در ابتدای مراسم دکتر جلیلی رئیس دانشگاه ضمن تبریک میلاد مولای متقیان حضرت علی (ع)، ایام‌الله دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت:

این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های افتخارآفرین و مهم کشور است و اگر اقتدار آن را تأمین کنیم قطعاً اقتدار جمهوری اسلامی ایران را تضمین خواهیم کرد.

مدرسه کوانتوم دانشگاه شریف افتتاح شد

وی افزود: «دانشگاه شریف با وجود همه مشکلات و موانع سعی کرده به مأموریت ویژه خود برای تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص درست عمل کند؛ اما برای این کار نیازمند وجود نگاهی متفاوت به این دانشگاه در حوزه تأمین بودجه هستیم.»

وی در ادامه با اشاره به مستهلک و فرسوده بودن برخی تجهیزات دانشگاه صنعتی شریف و تاکید بر ضرورت رفع این مشکل مهم، از مسئولین خواست تا با افزایش بودجه در راستای نوسازی شریف اقدامات مؤثری انجام دهند. دکتر جلیلی افزود:

دانشگاه شریف نیازمند نوسازی است تا به دانشگاه مقتدر کشور تبدیل شود و مأموریت خود را درست انجام دهد.

مجموعه اتاق تمیز MNFC-CR شریف در دو بخش میکروالکترونیک و زیستی فعالیت می‌کند. اتاق تمیز میکروالکترونیک با هدف ارتقای توانمندی ‌ها و امکانات کافی در جهت ساخت ادوات و ریزافزاره‌ های میکرو ونانومتری در محیط اتاق تمیز با کلاس ۱۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ ساخته شده است. استفاده از خدمات این مجموعه برای کلیه‌‏ی دانشجویان کشور، پژوهشگران، مراکز تحقیقاتی و صنایع مرتبط، میسر است.

فرآیندهای ممکن در بخش میکروالکترونیک شامل؛ لایه‌نشانی به روش کندوپاش، تبخیر حرارتی و پرتو الکترونی، زدایش تر و خشک، فوتو لیتوگرافی و لیتوگرافی نرم قابل ارائه خدمت است. محور فعالیت‌های اتاق تمیز زیستی دانشگاه صنعتی شریف، طراحی و انجام مراحل تحقیق و توسعه محصولات مبتنی بر پزشکی بازساختی دانشگاه پیش از ورود محصول مورد نظر به بازار دارویی خواهد بود و مأموریت آن، ایجاد پل مطمئن و کارا میان مراحل آزمایشگاهی و پیش بالینی این نوع محصولات تا رسیدن به مرحله درمانی و تولید صنعتی محصول است.

مدرسه علم و فناوری کوانتوم شریف نیز در تلاش است با برگزاری رویدادهای آموزشی از جمله کنفرانس‌های ملی و بین المللی، کارگاه‌ها، مسابقات علمی و تولید محتوای فاخر از جمله پادکست، تدوین و تولید ویدئوهای آموزشی، معرفی و نقد برترین آثار منتشر شده و تولید اینفوگرافی‌ها، در جهت بالندگی جامعه علمی قدمی مؤثر بردارد. از این مجموعه با توان و گروهی که گردهم آورده است انتظار می‌رود بتواند سالانه حداقل ۲۰۰ دانش‌آموخته نرم‌افزارهای کوانتومی را به کشور تحویل دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص راه‌اندازی مدرسه کوانتوم دانشگاه شریف چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر