;
coinex

کشف و سرنگونی یک شی پرنده در آسمان کانادا [+فیلم]

کشف و سرنگونی یک شی پرنده در آسمان کانادا تایید شد. بعد از ماجرای آمریکا با بالن‌های پرنده چینی، این اتفاق این بار برای کانادا تکرار شده است.

یک جنگنده F-22 آمریکایی موفق‌به سرنگونی یک شی پرنده در آسمان کانادا شد. بنابر اعلام جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، این شیءپرنده در آسمان کشور درحال گشت‌وگذار بود و آسمان کانادا را ناامن کرده بود. در نتیحه او بلافاصله دستور سرنگونی این شیء پرنده داد که این عملیات با موفقیت به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: نفوذ مخفیانه بالن جاسوسی چین به حساس‌ترین مناطق نظامی آمریکا [+فیلم]

سرنگونی یک شی پرنده در آسمان کانادا تأیید شد

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز شنبه اعلام کرد: «یک شی پرنده ناشناس بر فراز شمال کانادا سرنگون شده است.» ترودو گفت:

سرنگونی شی مذکور توسط هواپیماهای کانادایی و آمریکایی انجام شده است و این نشان می دهد که نیروهای کانادایی لاشه جسد را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل خواهند کرد.

سرنگونی یک شی پرنده در آسمان کانادا تأیید شد

وی در توییتر خود نوشت: «دستور دادم یک شی ناشناخته که حریم هوایی کانادا را نقض کرده بود، ساقط کنند، شیء بر فراز یوکان ساقط شد، هواپیماهای کانادایی و آمریکایی اقدام کردند و یک اف-22 آمریکایی موفق به سرنگونی شیء شد.»

نخست وزیر کانادا افزود:

من دیروز بعدازظهر شنبه با رئیس جمهور (آمریکا جو بایدن) صحبت کردم. نیروهای کانادایی اکنون لاشه شی را بازیابی و تجزیه و تحلیل خواهند کرد. از آژانس فضایی مشترک آمریکا و کانادا برای رصد آمریکای شمالی تشکر می کنم.

پیش از این جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، همبستگی کامل کشورش با تصمیم ایالات متحده برای ساقط کردن بالون “نظارتی” چینی را که در ارتفاعات پرواز می کرد و حریم هوایی ایالات متحده و کانادا و قوانین بین المللی را نقض می کرد، اعلام کرده بود.

نخست وزیر کانادا در توییتر خود نوشته بود: «کانادا از این اقدام حمایت می کند. همراه با فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی، ما به محافظت از خود ادامه خواهیم داد.» ویدیو مربوط به شی پرنده ناشناس در آسمان کانادا را در ادامه ببینید:

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سرنگونی یک شی پرنده در آسمان کانادا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر