;
coinex

تکلیف تخصیص سهمیه نوروزی بنزین در یکماه آینده مشخص می‌شود

سخنگوی دولت ضمن اعلام همگرایی بین وزرای دولت در خصوص حمایت از صنعت گردشگری، از طرح‌های تشویقی دولت همچون تخصیص سهمیه نوروزی بنزین خبر داد.

«علی بهادری جهرمی»، سخنگوی دولت، در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وششمین نمایشگاه صنایع دستی، بیان داشت: «دولت برای افرادی که قصد سفر دارند پیش‌بینی‌هایی داشته و پیش از این هم برای فعالیت در حوزه گردشگری تخفیف‌ها و معافیت‌هایی داشته و در صدور مجوز‌ها اقدام جهادی صورت گرفته است که اعطای همه مجوز‌ها برخط شد و خیلی از این‌ها مانع‌زدایی شد».

بیشتر بخوانید: قیمت بنزین در سال 1402 گران می‌شود؟

تخصیص سهمیه نوروزی بنزین برای سفرهای نوروزی

همچنین سخنگوی دولت در موضوع همگرایی بین وزرای دولت در خصوص صنعت گردشگری و حمایت دولت از آن، اظهار کرد: «هیأت دولت به موضوع گردشگری فرابخشی نگاه می‌کند و همین حضور چشم‌گیری که هیأت دولت برای بازدید از این نمایشگاه تاکنون داشته است بیان‌گر این موضوع است. برای مثال شاید طبیعی‌تر باشد برخی از بخش‌ها مثل حوزه وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارشاد همکاری‌هایی با حوزه گردشگری داشته باشند، اما این‌که وزارت نیرو هم با گردشگری همکاری کند نشان می‌دهد که این حوزه محدود به یک یا دو یا سه حوزه نیست و همه بخش‌های دولت به این موضوع نگاه ویژه‌ای دارند. دلیلش هم نمایش حقیقت‌ها برای بیان تصاویر واقعی از ایران و شادی دل مردم و افزایش اقتصاد مولد و پویا برای اقشار کم درآمدتر است و هم این‌که این دید و بازدید‌های ایام مختلف، فضای مثبتی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود دولت نگاه ویژه‌ای به موضوع گردشگری داشته باشد».

تکلیف تخصیص سهمیه نوروزی بنزین در یکماه آینده مشخص می‌شود

او در ادامه افزود: «دولت حامی و هادی فعالیت‌ها، اقتصاد‌ها وکسب‌وکار‌های خرد است و آثارش را در تعطیلات نوروزی خواهیم دید».

بهادری جهرمی ضمن تاکید بر وجود محدودیت سفر با توجه به همه‌گیری کرونا، در مورد تدبیر دولت جهت رونق سفر‌های نوروز اعلام داشت: «نوروز 1401 اولین نوروز پس از استقرار دولت سیزدهم بود و ستاد سفری که با محوریت وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تشکیل شد با حضور همه دستگاه‌های مرتبط فعالیت‌های خوب و قابل توجهی داشت و میزان سفر‌ها به قبل از کرونا برگشت و اقتصاد گردشگری رونق گرفت و روحیه مردم را احیا کرد. همین جهت‌گیری برای نوروز 1402 نیز انفاق خواهد افتاد».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص طرح تخصیص سهمیه نوروزی بنزین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر