;
coinex

طرح نوسازی 10 هزار تاکسی فرسوده کلید خورد؛ کدام خودروها برای این طرح انتخاب شده است؟

طرح نوسازی 10 هزار تاکسی فرسوده در دستور کار قرار گرفت. این طرح توسط ایران خودرو و پس از وقفه‌ای طولانی اجرایی خواهد شد.

طرح نوسازی 10 هزار تاکسی فرسوده در راستای تحقق اهداف دولت در طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور به‌زودی اجرایی می‌شود. ایران خودرو بالاخره پس‌از وقفه‌ای طولانی قصد دارد 10 هزار دستگاه خودروی سورن پلاس دوگانه‌سوز را به‌عنوان جایگزین تاکسی‌های فرسوده، وارد خط ناوگان حمل‌ونقل عمومی کند. در ادامه می‌توانید اطلاعیه ایران خودرو در این‌ خصوص را بخوانید.

بیشتر بخوانید: استفاده از تارا و شاهین در ناوگان تاکسیرانی ؛ مذاکرات برای ساینا ادامه دارد

طرح نوسازی 10 هزار تاکسی فرسوده کلید خورد

گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای تحقق اهداف دولت در طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور، قصد دارد پس از توقفی چند‌ماهه، طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده را برای ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده با خودروی سورن‌پلاس دوگانه‌سوز اجرایی کند. این گروه خودروسازی در آخرین اطلاعیه خود از این موضوع خبر داده و اعلام کرده است:

به اطلاع کلیه نمایندگی‌ها می‌رساند در راستای اهداف مهم دولت در خصوص نوسازی خودروهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی و با عنایت به مسوولیت‌های اجتماعی شرکت ایران‌خودرو، طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده سراسر کشور پس از توقف چندماهه مجددا آغاز می‌شود.

طرح نوسازی 10 هزار تاکسی فرسوده کلید خورد

کلیات طرح نوسازی تاکسی نیز به شرح زیر است:

نخست اینکه تعداد کل خودروهای فرسوده مشمول این طرح ۱۰هزار دستگاه پیش‌بینی شده و حداکثر اجرای پروژه به مدت یک سال از زمان آغاز طرح خواهد بود. دوم آنکه خودروی قابل‌واگذاری در این طرح سورن‌پلاس دوگانه‌سوز است. مورد سوم نیز این است که خودروهای تاکسی مجهز به کپسول آتش‌نشانی (نصب‌شده زیر صندلی شاگرد) و نوار شطرنجی (نصب‌شده در دو طرف خودرو) است. همچنین در این طرح ثبت‌نام صرفا برای متقاضیانی انجام خواهد شد که دارای مالکیت تاکسی فرسوده بوده و اسامی آن‌ها توسط اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور و از طریق سامانه نوسازی به این شرکت اعلام شود.

از سوی دیگر الزاما جهت ثبت‌نام متقاضیان باید علاوه بر موارد فوق در سامانه فروش اینترنتی شرکت ایران‌خودرو دارای پروفایل تکمیل‌شده باشند. از طرفی ثبت‌نام در سیستم فروش نمایندگی‌ها (سیتریکس) مشابه طرح‌های گذشته توسط شرکت صورت می‌پذیرد؛ لذا نمایندگی همزمان در سیستم فروش نمایندگی‌ها و سامانه نوسازین (آیتم طرح تاکسی ستاد) ثبت‌نام مشتری را مشاهده خواهد کرد.

ثبت‌نام تکمیلی و تحویل خودرو جایگزین نیز توسط نمایندگی محل ثبت‌نام صورت خواهد پذیرفت. در نهایت اما در این طرح ارزش اسقاط خودرو فرسوده از قیمت نهایی تاکسی نو کسر نخواهد شد و مسوولیت پرداخت ارزش اسقاط به متقاضی بر عهده مرکز اسقاط و اتحادیه تاکسیرانی است؛ ضمنا شرکت ایران‌خودرو هیچ‌گونه مسوولیتی در خصوص گواهی اسقاط ندارد. همچنین طبق اعلام ایران‌خودرو، به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در معیشت تاکسی‌داران، گروه صنعتی ایران‌خودرو این طرح را به صورت کلید به کلید اجرا می‌کند تا وقفه‌ای در فعالیت تاکسی‌داران ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص طرح نوسازی 10 هزار تاکسی فرسوده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر