;
coinex

درآمد چشمگیر توییتر از محتوای نفرت‌انگیز ؛ ماسک یک بازار جدید پیدا کرد!

نتایج یک گزارش خبر از درآمد چشمگیر توییتر از محتوای نفرت‌انگیز می‌دهد. طبق بررسی‌ها، درآمد توییتر از بازدید توییت‌های 10 حساب کاربری نفرت پراکن به 19 میلیون دلار می‌رسد.

طبق گزارش انگجت، مؤسسه‌ مقابله‌ با نفرت دیجیتال (CCDH) اقدام به بررسی میزان بازدید توییت‌های 10 حساب کاربری که قبلاً به علت انتشار محتوای نفرت‌پراکن و تئوری‌های خطرناک مسدود شده بودند، کرده است. این در حالی است که پس از قرارگیری ایلان ماسک در پست مدیر توییتر، این حساب‌ها از حالت تعلیق خارج شدند.

حالا مشخص شده بخشی از درآمد چشمگیر توییتر از محتوای نفرت‌انگیز شماری از بدنام‌ترین کاربرانش به‌دست می‌آید. براساس تخمین این تحقیقات جدید از سوی مرکز CCDH به‌نظر توییتر از طریق تنها 10 حساب کاربری که قبلاً در این پلتفرم مسدود بودند، «سالانه تا 19 میلیون دلار درآمد تبلیغاتی» خواهد داشت.

این خبر درحالی منتشر شده که از زمان مالکیت ایلان ماسک در توییتر، درآمد تبلیغاتی این شبکه‌ی اجتماعی افت فاحشی را تجربه کرده است. در همین راستا، تعدادی از شرکت‌های تبلیغاتی بزرگ به همکاری با توییتر پایان داده و طبق ادعاهای گزارشی غیررسمی درآمد توییتر 40 درصد کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: افزایش چشمگیر دانلود فیلترشکن در ترکیه در نتیجه فیلتر شدن توییتر

کسب درآمد چشمگیر توییتر از محتوای نفرت‌انگیز

موسسه CCDH به‌منظور بررسی میزان بازدید 10 حساب موردبحث، تقریبا 10000 توییت را در بازه‌ زمانی 47 روزه مورد بررسی دقیق قرار داده است. مطابق با این این بررسی‌ها، توییت‌های این 10 حساب کاربری در روزهای عادی مجموعا 54 میلیون بار مشاهده شده‌اند. با اعمال این میانگین بازدید در 365 روز، انتظار می‌رود که بازدید این حساب‌ها به 20 میلیارد بار برسد.

درآمد چشمگیر توییتر از محتوای نفرت‌انگیز

براساس اعلام CCDH جهت تخمین درآمد تبلیغاتی این حساب‌ها برای توییتر، سه حساب تازه تهیه شده و با آن‌ها تنها 10 حساب مذکور را فالو کرده است. این مرکز در بررسی‌های خود متوجه شد که پس از هر 6 یا 7 توییت، یک تبلیغ به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین این موسسه سپس با استفاده از داده‌های شرکت تحقیقاتی Brandwatch دریافت که مجموع درآمد توییتر از این حساب‌ها 19 میلیون دلار خواهد بود. شرکت Brandwatch همچنین ادعا دارد که به‌طور میانگین هر 1000 بازدید از تبلیغات، 6.46 دلار درآمد برای توییتر کسب خواهد کرد.

علاوه‌براین، بررسی‌های CCDH حاکی از به نمایش گذاشتن تبلیغات مهم در کنار توییت‌های پربازدید نفرت‌پراکن و توییت‌های حاوی اطلاعات نادرست توسط توییتر بوده است. به عنوان مثال تبلیغ مربوط ‌به لیگ ملی فوتبال آمریکا (NFL) در زیر توییتی به نمایش درآمد که اطلاعاتی نادرستی درباره‌ واکسن‌های کرونا ارائه می‌داد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص درآمد چشمگیر توییتر از محتوای نفرت‌انگیز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر