;
coinex

هزینه تولید هر واحد آیفون 14 پرو مکس و حاشیه سود اپل مشخص شد

هزینه تولید هر واحد آیفون 14 پرو مکس مشخص شد. اپل با تولید و فروش هر آیفون 14 چقدر سود به جیب می‌زند؟

با وجود اینکه قیمت قطعات و هزینه‌های جانبی آیفون 14 نسبت‌به آیفون 13 بیشتر است، اما قیمت آن هیچ تغییری نکرده است. حال سؤالی که پیش می‌آید این است که، هزینه تولید هر واحد آیفون 14 پرو مکس چقدر است؟ از‌این رو مؤسسه‌ی تحقیقاتی کانترپوینت در گزارشی اختصاصی هزینه‌های تولید و قیمت هر قطعه آیفون 14 اپل را به‌طور دقیق فاش کرده است.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت واردات آیفون 14 به ایران توسط گمرک ؛ تکلیف آیفون برای همیشه مشخص شد!

هزینه تولید هر واحد آیفون 14 پرو مکس چقدر است؟

مؤسسه‌ی تحقیقاتی کانترپوینت در گزارشی اختصاصی از هزینه‌ی تولید قطعات مختلف آیفون ۱۴ پرو مکس پرده‌برداری کرده است. بر این اساس هزینه‌ی تأمین قطعات مختلف آیفون ۱۴ پرو مکس کمی بیشتر از آیفون ۱۳ پرو مکس است و در کانفیگ پایه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی به ۴۶۴ دلار می‌رسد.

اپل در گزارش‌های مالی خود با وجود اشاره‌نکردن به سود آیفون یا هزینه‌ی تولید هر دستگاه، حاشیه‌ی سود ناخالص محصولاتش را اعلام می‌کند. این شرکت در گزارش فصل اول سال مالی ۲۰۲۳ حاشیه‌ی سود ناخالص محصولاتش را ۳۷ درصد اعلام کرد.

به‌نوشته‌ی 9to5Mac، ساخت آیفون ۱۴ پرو مکس حدودا ۳٫۴ درصد پرهزینه‌تر از آیفون ۱۳ پرو مکس است. دلیل اصلی افزایش قیمت، تجهیز آیفون ۱۴ پرو مکس به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و نمایشگر همیشه‌روشن است.

هزینه تولید هر واحد آیفون 14 پرو مکس چقدر است؟

در سال جاری میلادی، قیمت برخی از قطعات استفاده‌شده در آیفون به‌‌ویژه قطعات مربوط‌ به شبکه کمی کاهش یافت. کانترپوینت می‌گوید اپل برای تهیه‌ی تجهیزات شبکه‌ی استفاده‌شده در آیفون ۱۴ پرو مکس ۱۳ درصد کمتر از نسل قبل هزینه می‌کند.

تهیه‌ی هر واحد از پردازنده‌ی A16 Bionic حدوداً ۱۱ دلار پرهزینه‌تر از A15 Bionic است. قیمت تمام‌شده برای تراشه‌های مختلف آیفون ۱۴ پرو مکس که شامل A16 می‌شود، معادل ۲۰ درصد از کل هزینه‌ی قطعات است. تعداد قطعات اختصاصی اپل در آیفون ۱۴ پرو مکس بیشتر از آیفون ۱۳ پرو مکس است و سهم این قطعات به ۲۲ درصد از کل هزینه می‌رسد.

به‌ادعای کانترپوینت، اپل برای تولید آیفون ۱۴ پرو مکس ۱۲۸ گیگابایتی با شبکه‌ی mmWave تا ۴۷۴ دلار هزینه می‌کند. هزینه‌ی مدل sub-6GHz به ۴۵۴ دلار می‌رسد.

اپل همکاری نزدیکی با تأمین‌کنندگان دارد و گاهی اوقات قرارداد مربوط‌ به تأمین قطعات را بسیار زودتر از آغاز تولید آیفون منعقد می‌کند. اعداد اعلامی کانترپوینت صرفاً به قطعات مربوط است و دیگر هزینه‌های تولیدی نظیر مونتاژ و بسته‌بندی و توزیع را شامل نمی‌شود. ناگفته نماند اپل بودجه‌ی زیادی نیز به تحقیق‌و‌توسعه و فروش و بازاریابی آیفون اختصاص می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره هزینه تولید هر واحد آیفون 14 پرو مکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر