;
coinex

قبولی ChatGPT در آزمون مجوز طبابت آمریکا ؛ چت بات مایکروسافت دکتر می‌شود؟

قبولی ChatGPT در آزمون مجوز طبابت آمریکا یک دستاورد جدید دیگر از این چت‌بات مبتنی‌بر هوش مصنوعی محسوب می‌شود.

قبولی ChatGPT در آزمون مجوز طبابت آمریکا بازهم اسم این چت‌بات پشرفته را برسر زبان‌ها انداخت. قطع‌به‌یقین ChatGPT پیشرفته‌ترین و بهترین چت‌بات معرفی شده تا به امروز است زیرا این چت‌بات در همین مدت کوتاهی که از معرفی‌اش می‌گذرد، کارهایی انجام داده که همه را شگفت‌زده کرده است. با این اوصاف آینده از آن ربات‌ها خواهد بود و این ابزارهای هوشمند بسیاری از نیروهای کار انسانی را کنار خواهند زد.

بیشتر بخوانید: مدیرعامل انویدیا: ChatGPT مانند آیفون دنیای هوش مصنوعی است

قبولی ChatGPT در آزمون مجوز طبابت آمریکا

این روزها خیلی‌ها هوش مصنوعی را به‌عنوان تهدیدی برای شغل خود در نظر می‌گیرند. حالا به‌نظر می‌رسد که شاید یک روز ربات پزشک هم روانه بازار شود. محققان در مطالعه‌ای که اکنون به همتادآوری رسیده است، تأیید کرده‌اند که هوش مصنوعی ChatGPT توانسته است از یک آزمون مهم پزشکی در آمریکا نمره قبولی بگیرد؛ هرچند این قبولی با نمره بالایی به‌دست نیامده است.

گروهی از محققان از ChatGPT خواسته‌اند تا در آزمون جواز پزشکی ایالات متحده آمریکا (USMLE) شرکت کند و این هوش مصنوعی هم در هر سه سطح این آزمون نمره‌ای بین 52.4 تا 75 درصد کسب کرده است. آزمون USMLE یک امتحان استاندارد سه‌مرحله‌ای است که پزشکان برای دریافت مجوز طبابت در آمریکا باید در آن قبول شوند. محققان می‌گویند:

میانگین نمره قبولی برای عبور از این آزمون 60 درصد است و ChatGPT به اولین مدل هوش مصنوعی تبدیل شده که توانسته است در این امتحان سخت موفق شود.

گفتنی است که پژوهشگران در انجام این آزمون هیچ کمکی به هوش مصنوعی شرکت OpenAI نکرده‌اند. نتایج این پژوهش پس از همتاداوری در مجله علمی PLoS Digital Health منتشر شده است.

قبولی ChatGPT در آزمون مجوز طبابت آمریکا

محققان با صرف‌نظر از نمره متوسط ChatGPT، از توانایی‌های این ابزار هوش مصنوعی در تولید پاسخ‌های صحیح و کپی‌نشده تعریف کرده‌اند. پژوهشگران می‌گویند: «این چت‌بات در 88.9 درصد از پاسخ‌های خود داده‌های جدیدی را ارائه کرده است که از نظر پزشکی صحیح‌اند. این ابزار همچنین قابلیت‌های استدلال استنتاجی، زنجیره فکری و مهارت‌های قابل‌اتکایی را از خود به نمایش گذاشته است.»

این یافته‌ها ظاهراً منحصر به ChatGPT و سبک خاص یادگیری این هوش مصنوعی است. مدل OpenAI برخلاف مدل‌های دیگری که از یادگیری عمیق استفاده می‌کردند، با کمک مدل‌های زبانی بزرگ تمرین داده شده است تا براساس بافت کلمات قبلی دنباله‌ای از واژه‌ها را پیش‌بینی کند. به عبارت دیگر، ChatGPT می‌تواند جمله‌هایی بسازد که پیش‌تر توسط الگوریتم دیده نشده‌اند ولی همچنان منطقی به‌نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره قبولی ChatGPT در آزمون مجوز طبابت آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر