;
coinex

مودم جدید کوالکام با پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای معرفی شد؛ استارلینک در گوشی‌های هوشمند!

مودم جدید کوالکام با نام اسنپدراگون X75 و با پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای اسنپدراگون Satellite رسما معرفی شد.

کوالکام مودم جدید خود با نام اسنپدرگون X75 را در کنگره جهانی موبایل رونمایی کرد. مودم جدید نسخه بروز شده مودم X70 است که سال گذشته معرفی شد و در اسنپدراگون 8 نسل 2 به کار رفته بود. این بار اما کوالکام با فعال‌کردن اتصالات قدرتمندتر و استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به اتصال قدرتمندتر در نقاط دشوار، تراشه مودم جددی خود را برای موج بعدی پیشرفت‌های 5G آماده کرده و همچنین به ارائه سرعت 10 گیگابایت بر ثانیه در اتصال وای‌فای 7 و 5G به کاربران متعهد شده است.

بیشتر بخوانید: چرا گلکسی S23 فاقد ارتباط ماهواره‌ای است؟

مودم جدید کوالکام با پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای

مودم جدید تمام قابلیت‌های مودم X70 از جمله پشتیبانی از باند کامل 600 مگاهرتز تا 41 هرتز را در دسترس مشتریان قرار می‌دهد. با این وجود، چند ارتقای قابل توجه در این محصول وجود دارد که منجر به تحول دنیای گوشی‌های هوشمند بعدی می‌شود.

نخستین ارتقای بزرگ در مودم X75 مربوط به همسویی سخت‌افزار mmWave با سخت افزار Sub-6 است. این مسئله تمام اتصالات فایوجی را روی یک ماژول قرار می‌دهد و این اولین باری است که چنین شاهکاری رخ می‌دهد. کوالکام مدعی است که این موضوع فرایند تولید را ساده‌تر کرده و منجر می‌شود بخشی که تراشه اشغال می‌کند 25 درصد کوچکتر شود.

علاوه‌براین، وجود mmWave/Sub-6 در یک تراشه باعث می‌شود تا این مودم نسبت به X70 قبلی تا 20 درصد مصرف انرژی بهتری داشته باشد. البته این اعداد براساس آزمایش‌های آزمایشگاهی اعلام شده و نتیجه واقعی احتمالاً کمتر خواهد بود، اما حتی اگر اسنپدراگون X75 بتواند 10 درصد مصرف انرژی بهتری را ارائه کند نیز کوالکام به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده است.

مودم جدید کوالکام با پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای معرفی شد؛ استارلینک در گوشی‌های هوشمند!

از سوی دیگر، وجود فناوری Qualcomm 5G PowerSave Gen 4 و مجموعه RF Efficiency باعث شده است تا دستگاه کاربران عمر باتری بیشتری داشته باشد. این تراشه همچنین از فناوری ارتباط ماهواره‌ای اسنپدراگون Satellite پشتیبانی می‌کند.

کوالکام همچنین قابلیت‌های هوش مصنوعی این تراشه را تا حد چشمگیری بهبود داده است و بر این اساس، با وجود فناوری GNSS Location Gen 2، دقت تراشه در ارائه موقعیت مکانی تا 50 درصد بهتر شده است. این موضوع علاوه بر کاهش مصرف انرژی، پایداری اتصال دستگاه را نیز افزایش می‌دهد.

اسنپدراگون X75 تا حدودی یک تراشه آینده‌نگر است؛ زیرا از نسخه 2023 3GPP Release 17 پشتیبانی می‌کند که استاندارد جدید صنعت برای اتصال موبایل است. علاوه‌براین، از نسخه 18 آینده و همچنین Wi-Fi 7 نیز پشتیبانی می‌کند. به عبارت دیگر، این تراشه مودم موبایل برای مدت زیادی منسوخ نخواهد شد.

کوالکام می‌گوید که اسنپدراگون X75 احتمالاً با چیپست پرچمدار بعدی عرضه می‌شود که بدون شک اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد بود. همچنین می‌توان انتظار داشت که سری گلکسی S24 سامسونگ به این تراشه مجهز شوند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مودم جدید کوالکام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر