;
coinex

استفاده از ربات‌های تحویل کالا در توکیو آغاز شد

به دلیل بحران کمبود نیروی کار و چالش های ایزوله‌سازی مناطق حومه شهری، ژاپن قصد استفاده از ربات‌های تحویل کالا در توکیو در خیابان‌های سطح شهرها را دارد.

براساس گزارش یورونیوز، ژاپن یکی از کشورهای دارای پیرترین جمعیت های جهان بوده که تقریبا 30 درصد جمعیت آن را افراد بیش از ۶۵ سال تشکیل می‌دهند. از طرفی، تعداد زیادی از آن‌ها در مناطق کم جمعیت حومه شهرها زندگی کرده که حتی دسترسی آسان به مایحتاج روزانه خود را ندارند.

از سوی دیگر کمبود نیروی کار در شهرها و قوانین جدید محدودسازی اضافه کاری برای رانندگان خودروهای تحویل کالا، موجب سخت‌تر شدن روند پاسخگویی به درخواست‌های ارسال محموله شده است. در همین راستا ربات‌های خودران تحت عنوان یک راه حل احتمالی مطرح شده‌اند.

بیشتر بخوانید: پرواز یک هواپیمای بدون خلبان با هوش مصنوعی ؛ وقتی ربات‌ها خلبان می‌شوند!

طرح استفاده از ربات‌های تحویل کالا در توکیو

در راستای این راه‌حل، شرکت رباتیک ژاپنی ZMP جهت آزمایش ربات‌های ارسال محموله در توکیو اقدام به همکاری با موسسات بزرگی همچون هلدینگ پست ژاپن کرده‌اند. «دای فوجی کاوا»، یکی از مهندسان الکترونیک در شرکت پاناسونیک بوده که ماموریت آزمایش ربات‌های تحویل کالا در توکیو و نزدیکی فوجی ساوا را اجرا خواهد کرد.

وی در این مورد بیان داشته است: «کمبود نیروی کار در بخش حمل ونقل یک چالش مهم در آینده است. امیدوارم ربات‌های ما بتوانند در صورت نیاز این مسئولیت را انجام دهند و جبران کمبود کارگران کمک کنند».

استفاده از ربات‌های تحویل کالا در توکیو

ربات «دلی رو» (DeliRo) شرکت ZMP به‌صورت موفقیت‌آمیزی توانسته از کنار عابران در خارج از توکیو رد شود. همچنین ربات به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که در صورت روبرویی با یک رهگذر، صورتکی با چشمان گریان را به نمایش درآورد.

به‌هر‌حال به اعتقاد مقامات با توجه به فشارها جهت حفاظت از استخدام کارمندان انسانی، فعلاً نباید شاهد تردد ربات‌ها در خیابان‌های ژاپن باشیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افزایش استفاده از ربات‌های تحویل کالا در توکیو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر