;
coinex

احداث ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی در ایران با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیر طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته از راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی در ایران توسط 20 شرکت خبر داد.

دکتر «شهریار زینی»، مدیر طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، طی گفت‌و‌گویی با خبرنگار مهر در خصوص شرایط ایجاد ایستگاه‌های شارژ برای حمل و نقل عمومی و غیر عمومی بیان کرد: «در حال حاضر 20 شرکت دانش بنیان و خلاق در حوزه ایجاد ایستگاه‌های شارژ موتور، خودرو و اتوبوس‌های برقی توانمند هستند که از این تعداد 8 شرکت حداقل یک نمونه محصول در مقیاس نمونه اولیه، تجاری و غیر تجاری تولید کرده‌اند».

او در ادامه ضمن تاکید بر اینکه هم‌اکنون تعداد اندکی از ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در تهران و برخی استان‌ها ایجاد شده است، اعلام کرد: «یک ایستگاه شارژ خودروی برقی در برج میلاد، و تعدادی ایستگاه در مناطق آزاد و تجاری برای معدود خودروهای برقی و هیبریدی راه اندازی شده بودند».

بیشتر بخوانید: بررسی موانع تولید خودروهای برقی توسط مجلس ؛ به زودی 50 خودرو برقی روانه بازار می‌شود!

راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی در ایران

زینی ضمن اشاره براینکه معاونت علمی و فناوری در تلاش برای توسعه ایستگاه‌های شارژ در کل کشور هستند، گفت: «اما علاوه بر شرکتهای دانش بنیان و تلاش‌های معاونت علمی و فناوری لازم است که زیرساخت‌های کافی برای ایجاد ایستگاه‌های شارژ فراهم شود».

او در ادامه همچنین متذکر شد: «به دلیل اینکه پتانسیل استفاده از خوردوهای برقی در مناطق آزاد و تجاری بیشتر است، بنا داشتیم که راه اندازی ایستگاه‌های شارژ را از این محل آغاز کنیم».

ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی در ایران

وی در پایان تاکید داشت: «برنامه ریزی ما در معاونت علمی این است که با استفاده از توانایی شرکت‌های دانش بنیان جایگاه‌هایی را تعبیه کنیم که چندکاره بوده و برای خودرو و موتور مورد استفاده قرار بگیرد. بیشتر قصد داریم این موضوع را در استان‌ها و در مکان‌های پرتردد ایجاد کنیم».

به گفته دکتر زینی، امکان اینکه در کمترین زمان ممکن بالای 70 درصد بومی‌سازی ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی در ایران توسط محققان کشور انجام پذیرد، در صورت رفع زیرساخت‌ها و خلاءهای قانونی، کاملاً وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر