;
coinex

نحوه تخصیص بنزین به افراد بدون خودرو در سال 1402 مشخص شد

یک نماینده مجلس اخیراً در مورد نحوه تخصیص بنزین به افراد بدون خودرو مطابق با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 1402 توضیحاتی را ارائه کرده است.

«مالک شریعتی»، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 1402 در ارتباط با اختصاص بنزین به افراد بدون خودرو بیان داشت: «دولت اجازه دارد بدون افزایش هرگونه قیمت سهمیه‌ای و آزاد بنزین، با استفاده از صرفه جویی‌ها، سهمیه‌ای را به خانوارهای بدون خودرو اختصاص بدهد».

طبق اظهارات سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، افزون بر توزیع عادلانه‌تر یارانه بنزین، شکل‌گیری چنین بازاری برای دولت به‌تدریج امکان خروج از فشار قیمت‌گذاری را به ارمغان خواهد آورد و باعث می‌شود که صرفاً نقش تنظیم‌گر را داشته باشد.

در همین راستا کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 نیز روز پنجشنبه تأکید داشت که سال آینده شاهد افزایش قیمت بنزین نخواهیم بود و سهمیه هزار و 500 تومانی دولتی و سهمیه 3 هزار تومانی آزاد با همین ارقام باقی خواهند ماند. لازم به ذکر است که مصوبات کمیسیون تلفیق به منظور قانونی شدن باید در نشست علنی به تصویب رسیده و سپس به تایید شورای نگهبان نیز برسند.

بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: مردم خودشان خواستار افزایش قیمت بنزین می‌شوند!

تشریح نحوه تخصیص بنزین به افراد بدون خودرو

شریعتی در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق ادامه داد: «در این گروه از خانوارها به هر نفر ماهانه ۱۵ لیتر بنزین اختصاص داده می‌شود و امکان تبادل آن در بازار فراهم می‌شود».

وی اضافه کرد: «با این حال دولت باید بازاری ایجاد کند تا این سهمیه به یارانه نقدی تبدیل نشود و در پایان هر ماه تسویه کند تا کسی سهمیه‌های بنزین را جمع نکند».

نحوه تخصیص بنزین به افراد بدون خودرو

این نماینده مجلس همچنین تأکید داشت: «این مصوبه به کسی ضرر جدی نمی‌رساند و ارزش افزوده‌ای برای خانوارهای بدون خودرو فراهم کرده است».

شریعتی در پایان خاطرنشان کرد: «سهمیه‌های خودرو‌های سواری عمومی مانند تاکسی‌ها، تاکسی‌های اینترنتی، وانت‌بار‌ها، موتورسیکلت‌ها و خانوارهایی که دو خودرو در خانه دارند، حفظ می‌شود».

لازم به ذکر است که براساس این مصوبه دولت فرصت دارد تا ابتدای خردادماه زیرساخت‌های اجرای چنین طرحی را فراهم کند. مطابق با آماری که شریعتی ارائه داده، حدود 45 درصد خانوار‌های کشور خودرو در اختیار نداشته و لذا سهمیه‌ای از یارانه بنزین هم در دست خود ندارند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نحوه تخصیص بنزین به افراد بدون خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر