;
coinex

کشت گندم ضد سرطان برای مهار مواد سمی فرایند پخت نان!

محققان در اقدامی جدید دست به کشت گندم ضد سرطان زدند که به صورت ژنتیکی مهندسی شده تا مواد شیمیایی سرطان‌زا را تا حدودی مهار کنند.

براساس گزارشی از تلگراف، نان در زمان پخت یک ماده سمی خطرناک به نام آکریل آمید تولید می‌کند که به زعم کارشناسان ماده‌ای خطرناک و سرطان‌زاست و هنگام تست شدن، حتی خطر ابتلا به این بیماری مرگ‌بار را نیز افزایش خواهد داد.

در ابتدا باید توجه داشت که هرچه رنگ نان تست تیره‌تر شود، میزان آلودگی حاصل از آن هم بیشتر خواهد بود و به همین جهت به توصیه کارشناسان باید از خوردن غذاهای سوخته دوری کنیم. آکریل آمید افزون بر نان تُست شده در غذاهای سرخ کردنی، پختنی، کبابی از جمله چیپس، سیب زمینی کبابی و قهوه نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: درمان سرطان استخوان با مینی استخوان‌های انسانی

پژوهش در راستای کشت گندم ضد سرطان

درحال‌حاضر موسسه راثماتد ریسرچ در هارتفورد شایر اقداماتی را در جهت انجام آزمایش‌های میدانی روی گندمی صورت داده که به صورت ژنتیکی تولید شده تا میزان آکریل آمید آن را در زمان پخت کاهش دهد.

کشف ماده آکریل آمید در سال 2002 میلادی به وقوع پیوست و از آن هنگام تا به امروز سخت فکر تولیدکنندگان مواد غذایی را درگیر خود کرده است. این ماده در جوندگان به سرطان خواهد انجامید و کمیسیون اتحادیه اروپا هم بارها اعلام کرده که آکریل آمید در غذا احتمالاً باعث افزایش ریسک ایجاد سرطان در بدن مصرف‌کنندگان در کلیه گروه‌های سنی خواهد شد.

کشت گندم ضد سرطان

حال اما طبق آزمایش‌های صورت گرفته بر روی گندم جدید در هنگام تبدیل این غله به آرد و سپس پخت آن، میزان آکریل آمید آن تا 45 درصد کمتر از نان‌های معمول بوده است.

پروفسور «نایجل هالفورد» مدیر این پژوهش بیان داشت: «نان حاوی مقدار آکریل آمید است و این مزیان هنگام تُست کردن نان بیشتر می‌شود. ما گندم را مهندسی کردیم تا ژن هایی مربوط به تولید این فرایند در غله حذف شود».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کشت گندم ضد سرطان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر