;
coinex

درمان سرطان ریه با سموم باکتریایی ؛ عجیب و واقعی!

سرطان ریه همواره کشنده‌ترین و یکی از شایع‌ترین انواع سرطان بوده است. حال دانشمندان موفق به کشف روش جدیدی برای درمان سرطان ریه با سموم باکتریایی شده‌اند.

سرطان ریه به عنوان یکی از کشنده‌ترین انواع سرطان، عامل مرگ بسیاری از افراد در ایالات متحده به‌حساب می‌آید. این بیماری درمان کاملاً محدودی هم دارد، زیرا بسیاری از درمان‌های موجود در حال حاضر اثر قابل توجهی نداشته است.

به منظور درمان سرطان ریه، محققان دانشگاه کلمبیا، اقدام به ایجاد خط تولید ارزیابی پیش بالینی جدیدی برای درمان سرطان ریه با سموم باکتریایی کرده‌اند. دانشمندان در رویکرد جدید خود موفق به تشخیص سریع داروهای باکتریایی شده و آن‌ها را با درمان‌های موجود مربوط به سرطان ریه ادغام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: موفقیت واکسن سرطان مدرنا در آزمایش انسانی

درمان سرطان ریه با سموم باکتریایی

دانشمندان در این بررسی، داروهای باکتریایی را به منظور افزایش اثربخشی درمان آن‌ها، با سایر تکنیک‌های درمانی ترکیب کرده و در عین حال عوارض جانبی را به کمترین میزان رساندند.

درمان سرطان ریه با سموم باکتریایی

«اوپال باسو روی»، مدیر اجرایی تحقیقات بنیاد LUNGevity در این رابطه اعلام کرده است:

«این مطالعه جدید یک خط لوله تولید داروی هیجان‌انگیز در سرطان ریه را توصیف می‌کند که قبلاً کشف نشده بود: استفاده از سموم مشتق شده از باکتری‌ها. داده‌های بالینی ارائه شده، مبنای منطقی قدرتمندی برای ادامه تحقیقات در این زمینه فراهم می‌کند و در نتیجه گزینه‌های درمان جدیدی را برای بیماران مبتلا به این بیماری کشنده فراهم می‌کند».

روش باکتری درمانی اخیراً به عنوان رویکردی نوین جهت درمان سرطان مدنظر قرار گرفته است. این روش درمانی در پنج سال گذشته به سرعت از سطح مطالعات آزمایشگاهی به آزمایش‌های بالینی رسیده، که می‌تواند موفق‌ترین درمان برای بعضی از انواع سرطان‌ها در ترکیب با سایر داروها باشد.

این محققان از توالی یابی RNA به منظور تعیین نحوه پاسخ سلول‌های سرطانی به باکتری‌ها در سطوح سلولی و مولکولی، بهره برده‌اند. براساس فرضیه تئوری آن‌ها، ابتدا مسیرهای مولکولی در سلول‌های سرطانی به مقاومت سلول‌ها در برابر درمان باکتری کمک کرده و سپس برای آزمایش آن، از داروهای فعلی سرطان با هدف مسدود کردن این مسیرها استفاده خواهد شد.

به عنوان نتیجه‌گیری لازم به ذکر است که محققان با ترکیب داروها با سموم باکتریایی در کشتن سلول‌های سرطان ریه بسیار موفق‌ عمل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره درمان سرطان ریه با سموم باکتریایی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر