;
coinex

جزئیات حمله هکری به پونیشا ؛ اطلاعات 800 هزار کاربر فاش شد

مدیرعامل پونیشا ضمن ارائه جزئیات حمله هکری به پونیشا از بستن راه نفوذ هکرها خبر داده است.

براساس گزارش یک گروه امنیتی، اطلاعات 800 هزار کاربر پونیشا از طریق حمله هکری به این پلتفرم فریلنسری و کاریابی به بیرون درز پیدا کرده است. با این وجود، «مسعود حمیدزاده»، مدیرعامل پونیشا، در این مورد اعلام کرده است که میزان نشت اطلاعات حساس کمتر از یک دهم این مقدار بوده است.

او در مورد علل این اتفاق توضیح داد: «طی یک ماه گذشته میزان حمله‌ها به پونیشا بسیار افزایش یافت و متاسفانه جمعه پیش، پس از حمله‌های مختلف هکرها توانستند به الستیک سرچ پونیشا و بخشی از اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنند».

حمیدزاده در ادامه افزود: «این گروه هکری برای مدتی در مپینگ الستیک سرچ این شرکت اختلال ایجاد کردند و همین امر موجب از دسترس خارج شدن سایت برای مدت کوتاهی شد اما در نهایت تیم این پلتفرم موفق شد تا حمله را کنترل کند و جلوی نفوذ را بگیرد و مسیر نفوذ شناسایی شود».

بیشتر بخوانید: رکوردشکنی هکرها با انجام بزرگترین حمله DDoS تاریخ

جزئیات حمله هکری به پونیشا

حمیدزاده ضمن اشاره به وضعیت مهاجرت پونیشا از بستر قدیمی به بستر جدید اعلام کرد: «بستری که پونیشا روی آن قرار داشت قدیمی شده بود و برای مدتی توسعه پیدا نکرده بود و ما بطور موازی بستر دیگری را با تکنولوژی روز توسعه داده بودیم که برنامه‌ی مهاجرت به آن برای نیمه‌ی بهمن بود، منتها به دلایل مشکلات نتوورکی این مهاجرت به تاخیر افتاد و در هفته‌ی آتی انجام می‌پذیرید».

جزئیات حمله هکری به پونیشا

حمیدزاده گفت: «با پلیس فتا درحال پیگیری پرونده هستیم». وی در ادامه به بستن راه‌های نفوذ به این پلتفرم تاکید داشته و اعلام کرد که کارشناسان پونیشا در حال بررسی ابعاد این حمله است.

پیش‌تر در بهمن ماه 99 هم پونیشا بعد از یک حمله هکری طی اطلاعیه‌ای خبر از نشت اطلاعات کاربران خود داد. پونیشا در آن موقع بیان کرد: «این تیم از طریق شبکه‌های مجازی متوجه شدند که اطلاعاتی از کاربران پونیشا نشت پیدا کرده است و در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که این اطلاعات مربوط به بخشی از پروفایل برخی از کاربران است. اطلاعاتی چون نام، نام‌خانوادگی، شماره موبایل و مواردی مرتبط با اطلاعات عمومی پروفایل کاربران».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جزئیات حمله هکری به پونیشا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر