;
coinex

ممانعت گروه هکری روس از کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه!

ممانعت گروه هکری روس از کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه خبرساز شد. اما هدف این گروه هکری از انجام این کار چیست؟

هدف از ممانعت گروه هکری روس از کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه چیست؟ این گروه‌ هکری با ایجاد اختلالاتی در ارتباطات بین ناتو و هواپیماهای نظامی حامل کمک برای قربانیان زلزله ترکیه و سوریه مانع از ورود کمک‌ها به این دو کشور زلزله‌زده می‌شود. به گفته یک مقام ناتو، این حملات ظاهراً توسط یک گروهی هکری به‌نام “کیل نت (Killnet)” اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: ردیت با یک حمله فیشینگ هک شد ؛ دسترسی هکرها به اطلاعات کارمندان

ممانعت گروه هکری روس از کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه

یک مقام ناتو اعلام کرد:

این سازمان قربانی یک حمله سایبری شده که به نظر می رسد توسط گروه هکرهای «کیل نت» (Killnet) انجام شده است.

گروه هکری مذکور مسئولیت حملات DDoS را برعهده گرفته اما جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرده است. در یکی از کانال‌های تلگرام مربوط به گروه کیل نت آمده است: «ما حملاتی علیه ناتو انجام می دهیم. جزئیات در یک کانال مخصوص قرار دارند.»

ممانعت گروه هکری روس از کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه

در نتیجه این حمله وب سایت «مقر عملیات‌های خاص ناتو» که در بلژیک قرار دارد، به مدت ۲ ساعت مختل و سپس فعالیت آن از سر گرفته شد.

سازمان « قابلیت‌های استراتژیک حمل و نقل هوایی» یکی دیگر از سازمان‌هایی است که تحت تاثیر این حمله قرار گرفتند. یکی از مقامات ناسا با تایید حمله هکری گفت:

کارشناسان سایبری ناسا به طور فعال مشغول بررسی رویدادی هستند که برخی وب سایت‌های این سازمان را تحت تاثیر قرار داده است. ناتو به طور مرتب با رویدادهای سایبری دست و پنجه نرم می‌کند و با موضوع امنیت سایبری با جدیت برخورد می‌کند.

آژانس‌های امنیتی غربی «کیل نت» را یک گروه از فعالان هکری حامی کرملین توصیف کرده‌اند که وب سایت‌های دولتی و نظامی کشورهای پشتیبان اوکراین را با حملات DDoS هدف می‌گیرند. این حملات معمولا به اختلالی چند ساعته منجر میشوند و خسارت مداومی ایجاد نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ممانعت گروه هکری روس از کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر