;
coinex

پیش‌نویس لایحه حفاظت از داده‌ها تصویب شد

کلیات پیش‌نویس لایحه حفاظت از داده‌ها تحت عنوان لایحه «حمایت و حفاظت از داده‌های شخصی» در هفتمین جلسه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به‌تصویب رسید.

امروز شاهد برگزاری هفتمین جلسه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به ریاست «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور «محمدعلی زلفی گل»، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی»، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری؛ «پیمان جبلی»، رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی و نمایندگان وزرای اقتصاد و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنعت، معدن و تجارت، اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی بودیم.

در هفتمین جلسه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، لایحه پیشنهادی حمایت و حفاظت از داده‌های شخصی که در کمیسیون ویژه اقتصاد دیجیتال تدوین و ارائه شده بود، مورد بررسی قرار گرفت. مطابق چیزی که روابط عمومی وزارت ارتباطات اعلام کرده، کلیات این طرح درحال‌حاضر تصویب شده است.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه: تمامی سرورهای Cloudflare در ایران مسدود شده است!

تصویب پیش‌نویس لایحه حفاظت از داده‌ها

با تصویب این لایحه در کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، به‌منظور اجرایی شدن به هیئت دولت برای تصویب ارجاع داده خواهد شد و سپس برای تبدیل به قانون به مجلس شورای اسلامی سپرده خواهد شد.

پیش‌نویس لایحه حفاظت از داده‌ها

ابتدای زمستان امسال، عیسی زارع‌پور درباره اقدامات حوزه حفظ حریم خصوصی بیان داشت: «در خصوص حفظ حریم خصوصی تاکنون کارهای زیادی انجام شده که یکی از آنها لایحه حفاظت از داده و حریم خصوصی بوده که اکنون در حال طی مراحل نهایی برای ارسال به مجلس است. تدوین این لایحه یعنی ما از داده‌های شخصی مردم در پلتفرم داخلی حفاظت می‌کنیم».

زارع‌پور همچنین در بیست‌وششمین جلسه کمیسیون راهبری کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت اعلام کرده بود: «مهمترین ویژگی این قانون برطرف کردن نگرانی مردم از حفظ حریم خصوصی و داده‌های خود در پلتفرم‌های داخلی است که باید نظام‌مند شوند».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پیش‌نویس لایحه حفاظت از داده‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر