;
coinex

بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023 ؛ راهنمای خرید لپ تاپ HP در سال 2023

از لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه گرفته تا مدل‌های گیمینگ و پرچمدار را می‌توان بین بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023 پیدا کرد. در این راهنمای خرید به شما کمک می‌کنیم که بهترین انتخاب را داشته باشید.

برندهای کمی در دنیای لپ‌تاپ به اندازه HP مشهور و معروف هستند.  اگر به دنبال ارتقا رایانه شخصی به لپ‌تاپ هستید یا قصد دارید لپ‌تاپ جدیدی را جایگزین کنید، انتخاب لپ‌تاپ HP قطعا می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد. با این‌حال، این شرکت مدل‌های زیادی را تولید می‌کند و انتخاب بهترین گزینه ممکن است برای شما سخت باشد. راهنمای خرید لپ تاپ اچ پی در سال 2023 در این زمینه به شما کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2022

بهترین لپ تاپ های 2022

بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023

اچ پی لپ‌تاپ‌های متنوعی را روانه بازار کرده و انتخاب‌های گوناگونی را پیش روی شما قرار می‌دهد. اگر به‌دنبال یک دستگاه سبک هستید که از آن برای تولید محتوا استفاده کنید، یا می‌‌خواهید لپ‌تاپ قدرتمندی داشته باشید که توان اجرای هر عنوان بازی را داشته باشید، اچ پی گزینه مناسبی را پیش روی شما می‌گذارد. در این مقاله، بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023 برای کاربری‌های گوناگون را معرفی کردیم که انتخاب را برای شما آسان می‌کند. علاوه‌براین می‌توانید لپ تاپ مورد نظر خود را در لیست بهترین لپ تاپ های 2023، بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2023 و بهترین لپ تاپ های لنوو 2023 نیز پیدا کنید.

بهترین لپ تاپ اچ پی 2023 : HP Spectre x360 13.5

بهترین لپ تاپ اچ پی 2023 : HP Spectre x360 13.5
بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023
  • صفحه نمایش: ۱۳.۵ اینچی اولد با رزولوشن ۲۰۰۰ در ۳۰۰۰ پیکسل
  • پردازنده (CPU): Intel Core i7-1255U
  • گرافیک (GPU): Intel Iris Xe
  • رم: ۳۲ گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی: ۱ ترابایت SSD
  • وزن: ۱.۴ کیلوگرم

لپ‌تاپ اچ پی Spectre x360 مدت‌هاست که یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های ویندوزی بازار بوده است و با روی کار آمدن مدل جدید Spectre x360 13.5، به راحتی می‌توان آن را مانند مدل‌های قبلی به همه توصیه کرد. این لپ‌تاپ فوق‌العاده اچ پی، طراحی عالی، مشخصات قوی و صفحه نمایش خیلی خوب دارد.

اچ پی Spectre x360 13.5 مجهز به پردازنده نسل دوازدهم Core i7-1255U اینتل است که ۱۰ هسته، ۱۲ رشته و سرعت تقویت شده تا ۴.۷ گیگاهرتز دارد؛ بنابراین به راحتی می‌توان آن بهترین گزینه در فهرست بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023 دانست. این لپ‌تاپ به یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های اولترابوک امروزی مجهز شده و از پردازنده گرافیکی Iris Xe برای پردازش کارهای گرافیکی معمولی و بازی‌های سبک بهره می‌برد. می‌توان Spectre x360 را با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه SSD خریداری کرد.

HP Spectre x360 13.5 صفحه نمایش فوق‌العاده‌ای دارد که همان نسبت تصویر ۳:۲ مشابه در Spectre x360 14 را ارائه می‌دهد. در واقع، این صفحه نمایش همان پنل به کار رفته در مدل Spectre x360 14 است. مدل پایه صفحه نمایش ۱۳.۵ اینچی رزولوشن +FHD یا ۱۲۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل دارد و اگر کاربر بخواهد می‌تواند صفحه نمایش پرایوسی یا حریم خصوصی را انتخاب کند. با این‌حال، بهترین گزینه صفحه نمایش اولد با 3K2K یا ۲۰۰۰ در ۳۰۰۰ پیکسل است که واقعا فوق‌العاده به نظر می‌رسد. صفحه‌های اولد رنگ‌هایی فوق‌العاده زنده و نسبت کنتراست بالایی را ارائه می‌دهند. این وضوح برای صفحه نمایشی با این ابعاد به اندازه کافی مناسب است.

بزرگ‌ترین ارتقا صورت گرفته در این مدل نسبت به نسخه قبلی را می‌توان وبکم آن دانست. این لپ‌تاپ از وبکم ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد و از ویدئوی 1080p نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه‌براین، و ویژگی‌های هوشمندی مانند قاب‌بندی خودکار و تصحیح نور دارد؛ بنابراین همیشه هنگام تماس‌های تصویری و جلسات کیفیتی عالی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به همین خاطر می‌توان این وبکم را ارتقایی عالی نسبت به وبکم 720p نسخه قبلی دانست. علاوه‌بر این موارد، HP Spectre x360 13.5 از حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره Windows Hello نیز بهره می‌برد.

اچ پی Spectre x360 13.5 جدید با تغییرات بزرگی در طراحی که از مدل ۱۵ اینچی (که اواخر سال ۲۰۲۱ به بازار آمد) الهام گرفته همراه شده است. این لپ‌تاپ از زبان طراحی همیشگی سری Spectre استفاده می‌کند و در رنگ‌های مشکی (Nightfall Black) با رگه‌های مسی، آبی (Nocturne Blue) با رگه‌های آبی آسمانی یا نقره‌ای (Natural Silver) عرضه می‌شود. HP Spectre x360 13.5 با ضخامت ۱۷ میلی‌متر و وزن حدود ۱.۴ کیلوگرمی قابلیت حمل مناسبی دارد.

اچ پی Spectre x360 13.5 بر درگاه تاندربولت ۴ در دو طرف، پورت USB Type-A، جک هدفون و کارت‌خوان microSD نیز دارد. تنوع پورت‌های این دستگاه زیاد نیست؛ اما همانی است که از بهترین لپ تاپ های HP 2023 با این اندازه انتظار می‌رود. همچنین پشتیبانی از تاندربولت به این معنی است با استفاده از یک داک تاندربولت به راحتی می‌توانید اتصالات بیشتری به دستگاه اضافه کنید.

در مجموع، HP Spectre x360 13.5 یک لپ‌تاپ هیبریدی فوق‌العاده است که صفحه نمایشی با کیفیت، طراحی عالی و چشمگیر و عملکرد خوب را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و می‌توان قطعا آن را بهترین مدل در راهنمای خرید بهترین لپ تاپ اچ پی 2023 معرفی کرد.

بهترین لپ تاپ گیمینگ اچ پی : HP Omen 17

بهترین لپ تاپ گیمینگ اچ پی : HP Omen 17
بهترین لپ تاپ اچ پی 2023
  • صفحه نمایش: ۱۷ اینچی Quad HD با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
  • پردازنده (CPU): Intel Core i9-12900HX
  • گرافیک (GPU): Nvidia GeForce RTX 3080 Ti
  • رم: ۳۲ گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی: ۲ ترابایت SSD
  • وزن: ۲.۸ کیلوگرم

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023 که جایگاه ویژه‌ای در این لیست دارد، لپ تاپ Omen 17 است. شرکت HP با لپ‌تاپ‌های سری اومن (Omen) به نیازهای گیمرها پاسخ می‌دهد و اگر می‌خواهید وارد دنیای بازی شوید، Omen 17 بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این دستگاه، مشخصات قدرتمند را در یک طراحی تمیز و پیچیده ارائه می‌دهد. علاوه‌براین، صفحه نمایش بزرگی دارد تا بتوانید هرچه بیشتر در بازی غوطه‌ور شوید.

آخرین نسل اومن ۱۷ با پردازنده Intel Core i9-12900HX روانه بازار می‌شود. این پردازنده فوق‌العاده قدرتمند ۵۵ واتی، ۱۶ هسته و ۲۴ رشته دارد و می‌تواند تا ۵ گیگاهرتز سرعت کلاک داشته باشد؛ بنابراین، قدرتی بیشتر از آنچه نیاز دارید دریافت خواهید کرد.

علاوه‌براین، می‌توانید آن را با پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ Nvidia GeForce RTX 3080 Ti پیکربندی کنید و همین گرافیک باعث می‌شود تا همه بازی‌های شما بدون نقص و احتمالا با نرخ فریم بسیار بالا اجرا شوند. چنین مشخصاتی باعث شده تا اومن 17 را به‌عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023 معرفی کنیم. اومن ۱۷ با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی نیز دسترس است.

صفحه نمایش این دستگاه چند گزینه مختلف ندارد؛ اما همین یک گزینه به اندازه کافی عالی و بی‌نظیر است. این صفحه نمایش یک پنل Quad HD یا ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز نیز دارد تا ترکیبی عالی از وضوح و سرعت در کنار یکدیگر قرار بگیرند. این صفحه نمایش، HP Omen 17 را به لپ‌تاپی عالی هم برای بازی و هم برای کار تبدیل می‌کند. با سخت‌افزار قدرتمند آن به‌راحتی می‌توانید نهایت عملکرد را از این صفحه نمایش انتظار داشته باشید و در عین‌حال، تنظیمات کیفیت در اکثر بازی‌ها را بالا نگه دارید.

وبکم نقطه ضعف رایج بسیاری از لپ‌تاپ‌های گیمینگ است و متاسفانه در این لپ‌تاپ نیز همین مسئله صادق است. اومن ۱۷ یک دوربین وبکم 720p دارد که کیفیتی بالایی ندارد و از تشخیص چهره Windows Hello نیز پشتیبانی نمی‌کند. هیچ حسگر اثر انگشتی نیز در این گوشی به کار نرفته است؛ بنابراین هیچ گزینه‌ای برای احراز هویت وجود ندارد. اما این نقطه شعف باعث نشده تا این دستگاه قدرتمند را از فهرست بهترین لپ تاپ های HP 2023 حذف کنیم. چراکه اچ پی Omen 17 از نظر طراحی عالی است. مدل‌های قبلی اومن طراحی ظاهری خوبی نداشتند؛ اما آخرین مدل این سری، شیک و ظریف به نظر می‌رسد. این دستگاه با ضخامت ۲۷ میلی‌متری و وزن ۲.۸ کیلوگرمی، یک دستگاه بزرگ محسوب می‌شود.

این لپ‌تاپ یک کیبورد با نور پس زمینه RGB و کلیدهای جهت در اندازه کامل دارد تا از فشردن دکمه‌های اشتباهی جلوگیری شود. در نسخه ارزان می‌توان نور پس زمینه کیبورد را در چهار منطقه تغییر داد و در نسخه گران‌تر آن، هر دکمه دارای نور پس زمینه مجزا است.

این لپ‌تاپ گیمینگ که در فهرست بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023 قرار گرفته، مجموعه کاملی از پورت‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. سه پورت USB Type-A (که بسیاری از لوازم جانبی هنوز از آن استفاده می‌کنند)، یک پورت تاندربولت ۴/USB-C، پورت HDMI 2.1، پورت mini DisplayPort، پورت Gigabit Ethernet، کارت‌خوان microSD و جک هدفون از دیگر پورت‌های به کار رفته در اومن ۱۷ هستند.

این دستگاه یک کانکتور برق اختصاصی دارد؛ چون شارژر آن، قدرتمندتر از توانی است که USB-C می‌تواند ارائه دهد. این لپ‌تاپ هرچه که برای یک بازی عالی نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ به علاوه پورت تاندربولت ۴ به شما این امکان را می‌دهد تا از یک GPU دسکتاپ یا مانیتورهای بیشتری نیز استفاده کنید.

به‌طور کلی می‌توان گفت که اومن ۱۷ یک لپ‌تاپ گیمینگ پرقدرت با ظاهری شیک و البته وزنی سنگین است. اگر می‌خواهید بیشترین قدرت را در لپ‌تاپی با ظاهر عادی در اختیار داشته باشید، HP Omen 17 یکی از بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023 برای شماست.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های دل 2022

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2022

بهترین لپ تاپ کاری اچ پی : HP Dragonfly Folio

بهترین لپ تاپ اچ پی 2023
بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023
  • صفحه نمایش: 13.5 اینچ با رزولوشن ۲۰۰۰ در ۳۰۰۰ پیکسل
  • پردازنده (CPU): Intel Core i5-1235U
  • گرافیک (GPU):‌  Intel Iris Xe
  • رم: 16 گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی: ۵۱۲ گیگابایت SSD
  • وزن: ۱.۴ کیلوگرم

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023 که باید به آن اشاره کنیم، HP Dragonfly Folio است. اچ پی دراگون فلای فولیو از نظر عملکرد تقریبا مشابه مدل تاشو (Elite Dragonfly G3) است. این دستگاه از پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل Core با پشتیبانی اختیاری vPro، به ویژه سری U15 استفاده می‌کند. پردازنده این دستگاه دارای ۱۰ هسته و ۱۲ رشته است و نرخ کلاک آن تا ۴.۸ گیگاهرتز می‌رسد. همچنین می‌توان آن را با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه SSD خرید.

نقطه قوت HP Dragonfly Folio، طراحی و صفحه نمایش آن است که باعث شده آن را در لیست بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023 قرار دهیم. این دستگاه یک صفحه نمایش ۱۳.۵ اینچی با نسبت تصویر ۳:۲ دارد؛ نسبتی که تا به امروز فقط در چند لپ‌تاپ پریمیوم اچ پی دیده‌ایم. مدل پایه این لپ‌تاپ با رزولوشن +FHD یا ۱۲۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل عرضه می‌شود؛ اما اگر بخواهید بهترین تجربه ممکن را داشته باشید، می‌توانید آن را با یک پنل خیره‌کننده اولد با رزولوشن 3K2K یا ۲۰۰۰ در ۳۰۰۰ پیکسل تهیه کنید. صفحه نمایش دراگون‌فلای فولیو لمسی است؛ بنابراین می‌توانید با قلم یا دست خود از آن استفاده کنید.

کار با Dragonfly Folio به لطف طراحی فولیو بسیار آسان‌تر شده است. این لپ‌تاپ هیبریدی است، اما به جای داشتن یک لولای ۳۶۰ درجه، صفحه نمایش روی لولای دوم دستگاه می‌چرخد که به شما اجازه می‌دهد تا صفحه را به خود نزدیک کنید یا آن را به صورت صاف روی کیبورد قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا تبلت مناسبی برای طراحی و یادداشت‌برداری داشته باشید.

اچ پی Dragonfly Folio یک نقطه ضعف کوچک هم دارد و آن هم داشتن تنها دو پورت تاندربولت ۴ و یک جک هدفون است. این یعنی دستگاه پورت‌های متنوعی ندارد. البته، اگر از داک استیشن استفاده می‌کنید، محدود بودن پورت‌ها تفاوت چندانی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

ویژگی که در این دستگاه نیز دیده می‌شود، پشتیبانی از شبکه‌های تلفن همراه است و در صورت تمایل می‌توانید از آن با شبکه‌های 4G LTE یا 5G نیز استفاده کنید. اچ پی Dragonfly Folio وبکم ۸ مگاپیکسلی هم دارد و از تشخیص چهره Windows Hello نیز پشتیبانی می‌کند.

Dragon Folio مانند بسیاری از لپ‌تاپ‌های اداری اچ پی، ممکن است قیمت گرانی داشته باشد؛ اما با خرید آن یکی از همه‌کاره‌ترین و منحصربه‌فردترین دستگاه‌های فهرست بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023 را خواهید داشت.

بهترین لپ تاپ ۱۵/۱۶ اینچی اچ پی: HP Spectre x360 16

بهترین لپ تاپ ۱۵/۱۶ اینچی اچ پی: HP Spectre x360 16
راهنمای خرید لپ تاپ HP در سال 2023
  • صفحه نمایش: ۱۶ اینچ OLED با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۳۸۴۰ پیکسل
  • پردازنده (CPU): Intel Core i7-1260P
  • گرافیک (GPU):‌  Intel Arc A370M
  • رم: ۳۲ گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی: ۲ ترابایت SSD
  • وزن: ۲ کیلوگرم

HP Spectre x360 16 یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023 است. اولین HP Spectre x360 16 که در اواخر سال ۲۰۲۱ عرضه شد، توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند؛ و حالا آخرین مدل نیز آمده تا همین روند را ادامه دهد. این لپ‌تاپ از نظر طراحی مانند قبل است که نمی‌توان آن را نکته منفی حساب کرد.

بزرگ‌ترین تغییرات صورت گرفته در سخت‌افزار دستگاه است؛ چون حالا این لپ‌تاپ نسخه‌های متنوع‌تری دارد. اگر گرافیک مجزا نمی‌خواهید، می‌توانید HP Spectre x360 16 را با پردازنده Core i7-12700H اینتل خریداری کنید که پردازنده‌ای ۴۵ واتی و قدرتمند با ۱۴ هسته و ۲۰ رشته است. این گزینه برای افرادی مناسب است که کارهایی مبتنی بر CPU انجام می‌دهند.

اگر گرافیک قوی‌تری می‌خواهید، می‌توانید این دستگاه را با پردازنده Intel Core i7-1260P (با ۱۲ هسته و ۱۶ رشته) تهیه کنید که از گرافیک مجزای Arc A370M اینتل استفاده می‌کند. این پردازنده گرافیکی درواقع مدلی پایه است؛ اما همچنان عملکرد مناسبی برای بازی و مهم‌تر از آن، تولید محتوا در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

شما می‌توانید Spectre x360 16 را حداکثر با ۳۲ گیگابایت رم و یک حافظه SSD با ظرفیت ۲ ترابایتی تهیه کنید.

صفحه نمایش فوق‌العاده HP Spectre x360 16 هم دلیل دیگری است که آن را به بهترین لپ تاپ اچ پی 2023 تبدیل می‌کند. مدل پایه با کیفیت +3K (طبق گفته اچ پی) رزولوشنی برابر با ۱۹۲۰ در ۳۰۷۲ پیکسل دارد که وضوحی عالی محسوب می‌شود. اگر گزینه بهتری می‌خواهید، می‌توانید این لپ‌تاپ را با صفحه نمایش اولد +4K یا رزولوشن ۲۴۰۰ در ۳۸۴۰ پیکسل تهیه کنید که وضوح بیشتری دارد و تمام مزایای پنل اولد مانند رنگ‌های مشکی واقعی، زنده و کنتراست بالا را در اختیارتان قرار می‌دهد. البته، این لپ‌تاپ هیبریدی است؛ بنابراین صفحه نمایش از ورودی‌های لمسی و قلم نیز پشتیبانی می‌کند.

خبر خوب دیگر اینکه HP Spectre x360 16 از وبکم بهره می‌برد و از همان وبکم عالی ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که در برخی مدل‌های بالا به آن اشاره کردیم. این وبکم ویژگی‌هایی مانند کادر بندی خودکار و تصحیح نور را ارائه می‌دهد تا همیشه در طول تماس‌های ویدئویی و جلسات عالی به نظر برسید.

از نظر طراحی، HP Spectre x360 16 بخشی از میراث خانواده اسپکتره (Spectre) را به ارث می‌برد، اما کاملا با آن‌ها متفاوت است. لبه‌های زاویه‌دار و تیز، جای خود را به شاسی انحنادار داده‌اند؛ اما همچنان آن‌ها را در اطراف لپ‌تاپ و گوشه‌های زیر دستگاه خواهید دید.

ریزه‌کاری‌های طراحی حالا بسیار کوچک‌تر و ظریف‌تر شده‌اند. جدای از این موارد، طراحی این لپ‌تاپ عالی است و حتی ظاهر آن از Spectre x360 13.5 که در بالا به اشاره کردیم الهام گرفته شده است. این دستگاه قابلیت حمل مناسبی دارد و وزن آن از ۲ کیلوگرم آغاز می‌شود که برای یک لپ‌تاپ هیبریدی معقول است.

در نهایت، به پورت‌های دستگاه می‌رسیم که Spectre x360 16 انواع مختلفی از آن را در اختیارمان قرار می‌دهد. این دستگاه به دو پورت تاندربولت ۴/USB-C، یک پورت HDMI، یک پورت USB Type-A، جک هدفون و کارت‌خوان microSD مجهز است که بیشتر نیازهای شما را پوشش می‌دهد و دقیقا همان پورت‌هایی است که از یک لپ‌تاپ پریمیوم مدرن در این اندازه می‌خواهید. همچنین همیشه می‌توان از داک تاندربولت برای داشتن پورت‌های بیشتر استفاده کرد.

در مجموع می‌توان HP Spectre x360 16 را دستگاهی فوق‌العاده در فهرست بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023 دانست که اگرچه کمی گران است، اما مطمئنا خرید آن ارزش خواهد داشت. این دستگاه فقط یکی از بهترین لپ تاپ های اچ پی نیست؛ بلکه یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های بازار است.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های HP در سال 2022

بهترین لپ تاپ های ایسوس 2022

بهترین لپ تاپ ۱۷ اینچی HP: HP Envy 17

بهترین لپ تاپ ۱۷ اینچی HP: HP Envy 17
بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023
  • صفحه نمایش: ۱۷.۳ اینچ با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل
  • پردازنده (CPU): Intel Core i7-1255U
  • گرافیک (GPU):‌  Nvidia GeForce RTX 2050
  • رم: ۳۲ گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی: ۱ ترابایت SSD
  • وزن: ۲.۵ کیلوگرم

اگر هنوز گزینه مورد نظر را در لیست بهترین لپ تاپ های 2023 پیدا نکردید، لپ تاپ اچ پی Envy 17 می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اگر به دستگاهی بزرگ‌تر احتیاج دارید انتخابی به جز Envy 17 نخواهید داشت که قدرت کافی برای تمام کارهای روزمره‌ را ارائه می‌دهد و در بدنه‌ای آلومینیومی پیچیده شده است.

آخرین نسخه Envy 17 شبیه به Spectre x360 16 است و می‌توانید آن را با پردازنده‌ای قوی‌تر یا با CPU کم‌مصرف با GPU مجزا تهیه کنید. اگر به بهترین عملکرد پردازنده گرافیکی نیاز ندارید، می‌توانید این لپ‌تاپ را با Intel Core i7-1260P که یک پردازنده ۲۸ واتی با ۱۲ هسته و ۱۶ رشته است و می‌تواند حداکثر فرکانس ۴.۷ گیگاهرتز داشته باشد خریداری کنید.

با این‌حال، اگر می‌خواهید از دستگاه برای بازی کردن استفاده کنید می‌توانید پردازنده ۱۵ واتی Intel Core i7-1255U با ۱۰ هسته، ۱۲ رشته و سرعت بوست ۴.۷ گیگاهرتز را انتخاب کنید. این پردازنده با گرافیک GeForce RTX 2050 جفت می‌شود؛ بنابراین می‌تواند بازی‌های جدیدتر را با نرخ فریم مناسب اجرا کند. همچنین می‌توانید HP Envy 17 را با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت فضای داخلی SSD خریداری کنید و یکی از بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023 را در اختیار داشته باشید.

همانطور که اشاره کردیم، صفحه نمایش این لپ‌تاپ ۱۷.۳ اینچ است و نسخه پایه آن وضوح FHD یا ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل ارائه می‌دهد. می‌توانید HP Envy 17 را با صفحه نمایش لمسی 4K با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل نیز خریداری کنید. تراکم پیکسلی بالا و اندازه بزرگ باعث می‌شود تا تجربه چندوظیفگی فوق‌العاده‌ای داشته باشید؛ حتی اگر این صفحه نمایش از نسبت تصویر ۱۶:۹ برخوردار باشد.

با وجود اینکه Envy 17 هیبریدی نیست، اما از شیشه برای محافظت از صفحه (حتی در نسخه پایه) استفاده می‌کند تا صفحه نمایشی عالی در اختیار کاربر قرار دهد.

در بالای صفحه نمایش یک وبکم ۵ مگاپیکسلی با تمام ویژگی‌های هوشمندی که قبلا ذکر کردیم را داریم. این دوربین بسیار با کیفیت است و مشاهده اینکه HP آن را حتی در مدل‌های ارزان‌قیمت خود نیز استفاده کرده، بسیار عالی است؛ بنابراین، شما همیشه بهترین تجربه را در تماس‌های ویدئویی و جلسات خود خواهید داشت. 

از آنجایی‌که این دستگاه با صفحه نمایش بزرگ و بدنه آلومینیومی عرضه می‌شود، می‌تواند به لپ‌تاپی نسبتا سنگین با وزن ۲.۵ کیلوگرم تبدیل شود. HP Envy 17 آنچنان قابل حمل نیست؛ اما با خرید آن کیفیت ساختی عالی و عملکرد خوب دریافت می‌کنید. به علاوه طبیعی است که صفحه نمایش بزرگی نیز داشته باشد. همچنین مجموعه‌ای مناسب از پورت‌ها شامل دو عدد تاندربولت ۴، سه درگاه  USB Type-A، یک درگاه HDMI، جک هدفون و کارت‌خوان microSD را در این دستگاه خواهید داشت. این پورت‌ها گزینه‌های زیادی برای اتصال لوازم جانبی در اختیار شما قرار می‌دهند و اندازه بزرگ دستگاه باعث می‌شود تا بتوانید دکمه‌های نام‌پد را نیز داشته باشید.

نقطه ضعف Envy 17‌ این است که فقط در رنگ نقره‌ای عرضه می‌شود؛ بنابراین اگر دستگاه منحصربه‌فرد و خاصی می‌خواهید، بهترین گزینه برای شما نخواهد بود؛ اما اگر ظاهر برای شما در اولویت نیست، این دستگاه قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها در راهنمای خرید لپ تاپ HP در سال 2023 خواهد بود.

بهترین لپ تاپ HP برای تولیدکنندگان محتوا: HP Envy 16

بهترین لپ تاپ HP برای تولیدکنندگان محتوا: HP Envy 16
راهنمای خرید لپ تاپ اچ پی در سال 2023
  • صفحه نمایش: 16 اینچ با وضوح +QHD
  • پردازنده (CPU): Core i9-12900H
  • گرافیک (GPU):‌ Nvidia GeForce RTX 3060
  • رم: ۳۲ گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی: 2 ترابایت SSD
  • وزن: ۲.3 کیلوگرم

تولیدکنندگان محتوا به قدرت بیشتری نسبت به یک کاربر عادی نیاز دارند؛ اما لزوما نمی‌خواهند دستگاهی سنگین و پر زرق‌وبرق مانند لپ‌تاپ گیمینگ داشته باشند. اگر شما نیز چنین عقیده‌ای دارید، HP Envy 16 برایتان عالی است.

اچ پی Envy 16 از پردازنده Core i9-12900H استفاده می‌کند؛ یعنی شما ۱۴ هسته، ۲۰ رشته و سرعتی برابر با ۵ گیگاهرتز را در اختیار دارید. این پردازنده با گرافیک لپ‌تاپ Nvidia GeForce RTX 3060 با ۶ گیگابایت حافظه کش همراه شده و می‌تواند کارهای سخت مانند ویرایش ویدئو و رندر سه‌بعدی را تا حد زیادی تسریع کند. در کنار این موارد، می‌توانید این دستگاه را به حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه SSD برای ذخیره‌سازی مجهز کنید.

صفحه نمایش HP Envy 16 نیز فوق‌العاده است و گزینه‌های مختلفی برای انتخاب دارد. مدل پایه برای بازی بهتر است و یک پنل +QHD یا ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل به همراه نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد. اما اگر مشخصات بهتری برای تولید محتوا می‌خواهید، یک پنل اولد با وضوح 4K یا ۲۴۰۰ در ۳۸۴۰ پیکسل نیز در دسترس است که وضوح بالایی دارد و رنگ‌های زنده‌تری تولید می‌کند.

همچنین پشتیبانی از صفحه لمسی نیز از دیگر آپشن‌های HP Envy 16 است. بالای این صفحه نمایش، یک وبکم ۵ مگاپیکسلی وجود دارد که اچ پی آن را در سال ۲۰۲۲ برای اکثر لپ‌تاپ‌های خود استفاده کرده بود. این وب‌کم از سیستم تشخیص چهره Windows Hello پشتیبانی می‌کند. به بیان ساده‌تر، این دوربین یکی از بهترین وبکم‌های لپ‌تاپ محسوب می‌شود؛ به همین دلیل تعجبی ندارد که این دستگاه را به‌عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023 معرفی کنیم.

زبان طراحی اچ پی معمولا قابل پیش‌بینی است و Envy 16 نیز از همین روند پیروی می‌کند. این لپ‌تاپ نقره‌ای بوده و از آلومینیوم ساخته شده است؛ بنابراین ظاهر و احساسی عالی به کاربر منتقل می‌کند. لپ‌تاپ مورد نظر ما به دلیل کیفیت ساخت بالا و سخت‌افزار قدرتمند، تا حدودی سنگین (تقریبا ۲.۳ کیلوگرم) و ضخیم (۱۹.۸۱ میلی‌متر) است. 

یکی از موارد دوست‌داشتنی Envy 16، اتصالات آن است. با دو پورت تاندربولت ۴، دو پورت HDMI، پورت USB Type-A، جک هدفون و کارت‌خوان microSD، گزینه‌های زیادی برای اتصال لوازم جانبی به لپ‌تاپ خود دارید. همچنین می‌توانید از داک برای اتصال لوازم جانبی استفاده کنید؛ اما داشتن پورت تاندربولت دقیقا همین کار را برای شما انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون تومان

بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون تومان

بهترین لپ تاپ سبک اچ پی: HP Pavilion Aero

بهترین لپ تاپ سبک اچ پی: HP Pavilion Aero
بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023
  • صفحه نمایش: ۱۳.۳ اینچ با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
  • پردازنده (CPU): Ryzen 7 5825
  • گرافیک (GPU):‌ AMD Radeon 
  • رم: ۱۶ گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی: ۱ ترابایت SSD
  • وزن: ۰.۹ کیلوگرم

اگر به دنبال لپ‌تاپ ارزان‌قیمتی هستید که همچنان ارزش فوق‌العاده‌ای داشته باشد، HP Pavilion Aero نه تنها یکی از بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023 است، بلکه یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های بازار نیز محسوب می‌شود. این دستگاه همه موارد ضروری را دارد که تقریبا برای هرکسی که بودجه کمی دارد، عالی به نظر می‌رسد. قیمت جهانی این لپ‌تاپ به طور رسمی از کمتر از ۸۰۰ دلار آغاز می‌شود.

بیایید نگاهی به عملکرد این لپ‌تاپ خوش قیمت بیندازیم. Pavilion Aero تنها دستگاه موجود در فهرست بهترین لپ تاپ های HP 2023 است که از پردازنده AMD استفاده می‌کند که اصلا نقطه ضعف نیست.

این دستگاه از جدیدترین پردازنده‌های رایزن مانند Ryzen 5 5625U و Ryzen 7 5825U قدرت می‌گیرد. این بدان معنی است که شما می‌توانید تا ۸ هسته و ۱۶ هسته را در یک لپ‌تاپ نازک، سبک و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید. این‌ها جدیدترین پردازنده‌های رایزن نیستند؛ اما نسخه‌های بهبودیافته مدل‌های قبلی هستند. بنابراین شما با قیمتی بسیار پایین، عملکرد بالایی را دریافت می‌کنید.

شما می‌توانید این لپ‌تاپ را با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه SSD خریداری کنید. ارتقا همه این مشخصات باعث می‌شود تا قیمت دستگاه افزایش پیدا کند؛ اما نسخه پایه همچنان در مقایسه با رقبای این بازه قیمتی تجربه‌ای عالی در اختیار شما خواهد گذاشت.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته Pavilion Aero که باعث شده آن را در راهنمای خرید بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023 معرفی کنیم، صفحه نمایش آن است. این دستگاه از یک پنل +FHD یا ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل در نسخه پایه بهره می‌برد و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ دارد.

اغلب لپ‌تاپ‌های این بازه قیمتی نسبت تصویر معمولی ۱۶:۹ دارند؛ بنابراین اگر دستگاه بهتری برای بالا بردن بهره‌وری خود می‌خواهید، Pavilion Aero می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. همچنین اگر کیفیت بالاتری می‌خواهید، با پرداخت پول بیشتری می‌ توانید صفحه نمایش فوق‌العاده +QHD یا ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل را داشته باشید.

نقطه ضعف HP Pavilion Aero، وبکم آن است که همچنان از دوربین 720p استفاده می‌کند. این دوربین کیفیت تصویر بالاییی ندارد؛ اما می‌توان از آن استفاده کرد. به علاوه اینکه از تشخیص چهره Windows Hello نیز پشتیبانی نمی‌کند. اما اگر می‌خواهید راه آسان‌تری برای باز کردن قفل دستگاه خود داشته باشید، حسگر اثر انگشت در دسترس شما خواهد بود.

این لپ‌تاپ از آلیاژ منیزیم ساخته شده و وزنی کمتر از ۱ کیلوگرم دارد. HP Pavilion Aero از پورت‌هایی شامل درگاه USB Type-C، دو پورت HDMI، پورت USB Type-A و یک جک هدفون استفاده می‌کند. پورت تاندربولت در این لپ‌تاپ دیده نمی‌شود؛ چون این دستگاه از پردازنده AMD استفاده می‌کند و از نظر قیمتی نیز ارزان است.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب Pavilion Aero این است که در چند گزینه رنگی عرضه می‌شود که این روزها چندان رایج نیست. تعداد کمی از لپ‌تاپ‌ها حداقل دو گزینه رنگی دارند؛ اما Pavilion Aero در چهار رنگ نقره‌ای (Natural Silver)، سفید (Ceramic White)، رز گلد (Pale Rose Gold) و طلایی (Warm Gold) عرضه می‌شود.

بهترین کروم‌بوک اچ پی: HP Elite Dragonfly Chromebook

بهترین کروم‌بوک اچ پی: HP Elite Dragonfly Chromebook
راهنمای خرید لپ تاپ اچ پی در سال 2023
  • صفحه نمایش: ۱۳.۵ اینچ با رزولوشن ۱۵۰۴ در ۲۲۵۶ پیکسل
  • پردازنده (CPU): Intel Core i7-1265U
  • گرافیک (GPU):‌ Intel Iris Xe 
  • رم: ۳۲ گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی: ۵۱۲ ترابایت SSD
  • وزن: ۱.۳ کیلوگرم

اچ پی Elite Dragonfly Chromebook را می‌توان بهترین لپ تاپ اچ پی 2023 با سیستم عامل کروم دانست. این دستگاه از پردازنده نسل دوازدهم Intel Core i7-1265U با ۱۰ هسته و ۱۲ رشته استفاده می‌کند که می‌تواند تا ۴.۷ گیگاهرتز سرعت بوست داشته باشد و همچنین از گرافیک Intel Iris Xe برای انجام امور گرافیکی استفاده می‌کند. علاوه‌براین می‌توان Elite Dragonfly Chromebook را با حداکثر ۳۲ گیگابایت و یک حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD خریداری کرد.

نکته قابل توجه در مورد این لپ‌تاپ، صفحه نمایش است که از یک پنل ۱۳.۵ اینچی مانند Elite Dragonfly G3 استفاده می‌کند. با این‌حال، برخلاف Elite Dragonfly G3، مدل کروم‌بوک یک لپ‌تاپ هیبریدی است. این بدان معنی‌است که صفحه نمایش از ورودی لمسی و قلم در تمامی مدل‌ها استفاده می‌کند. مدل پایه دارای وضوح تصویر +FHD یا ۱۲۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است؛ اما همچنان می‌توان آن را به پنل +QHD یا رزولوشن ۱۵۰۴ در ۲۲۵۶ پیکسل ارتقا داد.

سخت افزار وبکم HP Elite Dragonfly Chromebook نیز مانند برادر ویندوزی آن است؛ با این تفاوت که در اینجا از دوربین IR برای تشخیص چهره استفاده نشده است. سیستم عامل کروم از دوربین IR پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین در این دستگاه فقط حسگر اثر انگشت به کار رفته است.

HP Elite Dragonfly Chromebook با رنگ آبی که تقریبا مشکی به نظر می‌رسد عرضه می‌شود و بدنه‌ای نسبتا براق دارد. این دستگاه با وزن ۱.۳ کیلوگرمی و ضخامت ۱۶.۶ میلی‌متری تقریبا قابل حمل است و جابجایی آن سخت نیست.

برای درگاه‌ها HP Elite Dragonfly Chromebook، از دو درگاه تاندربولت ۴، پورت HDMI، پورت USB Type-A، جک هدفون و کارت‌خوان microSD بهره می‌برد. یک اسلات نانو سیمکارت نیز در دسترس است که می‌تواند اتصال LTE یا 5G در اختیار کاربر قرار دهد. 

اچ پی Elite Dragonfly Chromebook با اینکه یکی از بهترین کروم‌بوک‌های موجود است؛ اما قیمت بسیار گران‌تری نسبت به سایر کروم‌بوک‌ها دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون تومان

بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان

پرفروش‌ترین کروم بوک اچ پی: HP Chromebook x360 14

پرفروش‌ترین کروم بوک اچ پی: HP Chromebook x360 14
بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023
  • صفحه نمایش: ۱۴ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
  • پردازنده (CPU): Intel Core i3-1125G4
  • گرافیک (GPU):‌ Intel Iris Xe 
  • رم: ۸ گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی: ۲۵۶ ترابایت SSD
  • وزن: ۱.۵ کیلوگرم

اگر Elite Dragonfly Chromebook قیمت گرانی دارد، HP Chromebook x360 14 می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای خرید باشد. این لپ‌تاپ از پردازنده Intel Core i3-1125G4 برخوردار شده که اگرچه پایین‌رده است، اما هنوز هم می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. این پردازنده با ۴ هسته، ۸ رشته و سرعت کلاک تا ۳.۷ گیگاهرتز، تجربه بسیار خوبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

همچنین این کروم بوک ۸ گیگابایت رم دارد که انجام چندین کار همزمان را راحت می‌کند. ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD برای اکثر کارها در سیستم عامل کروم کافی است. این سیستم عامل مبتنی وب است؛ بنابراین فضای ذخیره‌سازی آن به راحتی پر نمی‌شود.

اچ پی Chromebook x360 14 برای صفحه نمایش از یک پنل ۱۴ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۹ استفاده می‌کند. رزولوشن این پنل فول اچ دی است و با گوریلا گلس ۵ نیز محافظت می‌شود. نقطه ضعف صفحه نمایش، روشنایی ۲۵۰ نیت آن است که باعث می‌شود در فضای باز مناسب نباشد؛ اما روشنایی برای استفاده در کلاس یا محیط کار مناسب است. 

بالای صفحه نمایش، یک وبکم 720p برای تماس‌های ویدئویی قرار گرفته که قابل قبول است. هیچ دوربینی IR برای تشخیص چهره در این کروم بوک به کار نرفته که برای یک کروم بوک منطقی است. در عوض، یک حسگر اثر انگشت می‌تواند امنیت این دستگاه را بالاتر ببرد.

اچ پی Chromebook x360 14 از نظر طراحی یک لپ‌تاپ هیبریدی استاندارد است. این لپ‌تاپ نقره‌ای رنگ، لولای چرخان دارد و نسبتا نازک و ۱۶.۵۱ میلی‌متر است. وزن آن خیلی سبک نیست و به ۱.۵ کیلوگرم می‌رسد؛ اما این وزن برای یک لپ‌تاپ آلومینیومی منطقی است. از نظر درگاه‌ها نیز این دستگاه از دو پورت USB Type-C، یک پورت USB Type-A، جک هدفون و کارت‌خوان microSD استفاده می‌کند.

سوالات متداول

بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023 کدامند؟

از جمله بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023 می‌توان به اچ پی Spectre x360 13.5، اچ پی Omen 17، اچ پی Dragonfly Folio، اچ پی Spectre x360 16 و اچ پی Envy 17 اشاره کرد. در این مقاله به معرفی لپ‌تاپ‌های دیگری نیز پرداختیم که مطالعه مشخصات آنها خالی از لطف نیست.

بهترین لپ تاپ اچ پی 2023 کدام است؟

لپ‌تاپ HP Spectre x360 13.5 را می‌توان بهترین لپ تاپ اچ پی 2023 دانست. این لپ‌تاپ با استفاده از پردازنده نسل دوازدهم اینتل و صفحه نمایش با کیفیت اولد خود می‌تواند تجربه‌ای عالی در اختیار کاربر قرار دهد.

بهترین لپ تاپ گیمینگ HP کدام است؟

Omen 17 را می‌توان به‌عنوان بهترین لپ تاپ گیمینگ اچ پی معرفی کرد. این لپ‌تاپ با مشخصات یک لپ‌تاپ گیمینگ و ظاهری شبیه به مدل‌های معمولی می‌تواند هم در بخش گیمینگ و هم در بخش کارهای اداری بهترین عملکرد را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راهنمای خرید بهترین لپ تاپ های اچ پی 2023 چیست؟ به نظر شما دستگاه دیگری هم باید در این لیست قرار بگیرد که به آن اشاره نکردیم؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام. من تجربه استفاده از چند مدل لپ تاپ اچ پی رو دارم(G62 , چند مدل hp Pavilion) واقعا به تمام معنا افتضاح بودن. همین باعث شد دیگه سمت اچ پی نرم.
    تنها چیزی که اچ پی فعلا توش خوبه و استفاده میکنم پرینترهاشه، اونم فعلا !

    پاسخ