;
coinex

سقوط یک شهاب سنگ 500 کیلوگرمی در خاک آمریکا [+ ویدیو]

سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا)، سقوط یک شهاب سنگ 500 کیلوگرمی در خاک این کشور را تایید کرد. در ادامه، ویدیوی سقوط شهاب سنگ را مشاهده می‌کنید که موجب ترس و دلهره مردم شده است.

این شهاب‌سنگ در جنوب ایالت تگزاس به زمین برخورد کرده و پس از آن، تکه تکه شده است. ساکنین شهر همچنین خبر دادند که پس از برخورد این شهاب‌سنگ با زمین، صدای مهیبی را شنیده‌اند و بلافاصله با شماره اضطراری 911 تماس گرفتند.

بیشتر بخوانید: تصاویر ماهواره ناسا از خسارات زلزله در ترکیه و سوریه

سقوط یک شهاب سنگ 500 کیلوگرمی

به تازگی در جنوب ایالت تگزاس تماس‌های متعددی با 911 گرفته شده که حاکی از برخورد یک شی مرموز به زمین و صدای لرزش و انفجار بوده است. ناسا نیز در این خصوص اظهار نظر کرده و برخورد یک شهاب سنگ آسمانی را در این رویداد تایید کرده است. طبق گزارش‌ها افرادی که این شهاب سنگ را مشاهده کرده‌اند تصور کرده‌اند که این نیز یکی از شهاب سنگ‌های رایج و دنباله دار است که در برخورد با جو زمین متلاشی می‌شود، اما آن‌ها با از دست رفتن دید و شنیدن صدای برخورد با زمین متوجه اصابت آن شده‌اند.

سقوط یک شهاب سنگ 500 کیلوگرمی در خاک آمریکا
سقوط یک شهاب سنگ 500 کیلوگرمی

مرکز فضایی جانسون ناسا در همین راستا تایید کرده که صدای انفجار ناشی از برخورد شهاب سنگ با زمین، درست در نزدیکی مرز تگزاس با مکزیک بوده است. آژانس فضایی آمریکا در همین رابطه اعلام کرده که قبل از اینکه این شهاب سنگ با سرعت تقریبی 43452 کیلومتر بر ساعت وارد جو زمین شود نزدیک به نیم متر عرض و 453 کیلوگرم وزن داشته است.

با این حال پس از ورود به اتمسفر، شهاب سنگ به حداقل چند تکه مختلف و کم خطر تقسیم شده است. در همین راستا Robert Ward عضو انجمن شهاب سنگ آمریکا، اولین قطعه از این شهاب سنگ را در ملکی خصوصی پیدا کرده است. وجود شهاب سنگ‌ها در فضا اصلا عجیب و غیرمنتظره نیست؛ اما برخورد آن‌ها و فرود آمدن آن‌ها بر روی زمین، اتفاقی نادر محسوب می‌شود.

بیشتر سنگ‌های فضایی هنگام ورود به اتمسفر می‌سوزند و به ذرات ریزتری تبدیل می‌شوند. با این‌حال برخی اوقات به دلیل جرم و یا سرعت بالا، شهاب سنگ‌ها از جو زمین فرار می‌کنند و بر روی سیاره زمین فرود می‌آیند. ناسا در بیانیه خود اظهار کرده که وقوع این چنین اتفاقاتی ایده اصلی آژانس برای رصد دائمی اجرام آسمانی نزدیک به زمین و سیستم‌های تشخیص و نابودی شهاب سنگ‌ها را تقویت کرده است.

در ادامه،‌ ویدیوی برخورد شهاب سنگ را مشاهده می‌کنید:

.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سقوط یک شهاب سنگ 500 کیلوگرمی در خاک آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر