;
coinex

فناوری ماهواره‌ای دوطرفه سامسونگ معرفی شد؛ اتصال مستقیم گوشی‌های سامسونگ به ماهواره!

فناوری ماهواره‌ای دوطرفه سامسونگ رونمایی شد. با این تکنولوژی با داشتن تنها یک گوشی سامسونگ می‌توانید به ماهواره متصل شوید!

فناوری ماهواره‌ای دوطرفه سامسونگ معرفی شد. سامسونگ از یک مودم جدید به‌نام “5G NTN” رونمایی کرد که می‌تواند به‌صورت مستقیم گوشی‌های سامسونگ را به ماهواره متصل و از امکانات آن استفاده کند. پیش‌تر نیز نمونه این قابلیت را در گوشی آیفون 14 دیده بودیم و اکنون غول کره‌ای فناوری جهان نیز این قابلیت را با حالت‌های پیشرفته‌تر در اختیار کاربران خود قرار داده است.

این در حالی است که سامسونگ چندی پیش و در توضیح علت فقدان قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در سری گلکسی S23 مدعی شده بود این فناوری برای استفاده در گوشی‌های هوشمند هنوز به بلوغ کافی نرسیده است!

بیشتر بخوانید: حجم تصاویر دوربین گلکسی S23 اولترا بیش از 120 مگابایت است!

فناوری ماهواره‌ای دوطرفه سامسونگ معرفی شد

سامسونگ در بیانیه‌ای از تولید مودم 5G سری NTN (شبکه‌ی غیر زمینی) خبر داد که ارتباط مستقیم در بین گوشی هوشمند و ماهواره را امکان‌پذیر می‌کند. شرکت کره‌ای قصد دارد مودم جدیدش را در پردازنده‌های جدید اگزینوس استفاده کند.

سیستم NTN که نمونه‌ای از آن را در گوشی‌های سری آیفون ۱۴ دیده‌ایم (قابلیت Emergency SOS) به گوشی‌های هوشمند امکان می‌دهد که به ماهواره و سایر تجهیزاتی که در مدار زمین حضور دارند، وصل شوند. این سیستم دسترسی به شبکه‌های ارتباطی را در ناحیه‌هایی که پوشش‌دهی مناسبی ندارند، امکان‌پذیر می‌کند. در بخشی از بیانیه‌ی مطبوعاتی سامسونگ می‌خوانیم:

فناوری NTN سامسونگ مطابق با جدیدترین استانداردهای 5G NTN است که به سازگاری و مقیاس‌پذیری سرویس‌های ارائه‌شده توسط اپراتورهای جهانی، تولیدکنندگان دستگاه‌های موبایلی و تراشه‌سازان کمک می‌کند.

فناوری ماهواره‌ای دوطرفه سامسونگ معرفی شد

بر اساس گزارش Android Authority، فناوری ارتباط ماهواره‌ای سامسونگ در مودم Exynos 5300 استفاده شده است و ارتباط با ماهواره‌های حاضر در مدار پایینی زمین را امکان‌پذیر می‌کند. سامسونگ می‌گوید مودم‌های بعدی سری اگزینوس از ارتباطات دوطرفه پشتیبانی می‌کنند، همچون راهکار Snapdragon Satellite شرکت کوالکام. گوشی‌های مجهز به این مودم‌ها می‌توانند پیام متنی، عکس و ویدیو را ارسال و دریافت کنند.

رونمایی مودم جدید سامسونگ در حالی انجام می‌شود که تی‌ام رو، رئیس واحد موبایل این شرکت، چند هفته قبل گفته بود عملکرد سیستم ارتباط ماهواره‌ای در حال حاضر محدود است. رو گفت همین موضوع عامل اضافه نشدن ارتباط ماهواره‌ای به گلکسی S23 بوده است.

مشخص نیست که کدام مدل از گوشی‌های سامسونگ از مودم جدید این شرکت استفاده خواهند کرد. شماری از شرکت‌های دیگری که در بازار موبایل فعال هستند، از مودم‌های سامسونگ استفاده می‌کنند. برای نمونه تراشه‌ی Tensor G2 که در پیکسل ۷ گوگل استفاده شده به مودم سامسونگ مجهز است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره فناوری ماهواره‌ای دوطرفه سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر