;
coinex

کشف 6 کهکشان توسط جیمز وب که از نظر علم کیهان‌شناسی وجود ندارند!

کشف 6 کهکشان توسط جیمز وب خبرساز شد. این تلسکوپ فضایی تصاویری را ثبت کرده که در آن 6 کهکشان باستانی دیده می‌شود.

تلسکوپ جیمز وب تاکنون با ثبت تصاویر و نماهای واضح‌ از اجرام آسمانی ویژگی‌های پنهان آن را شکار کرده است. اخیرا نیز تصاویری از 6 کهکشان به اشتراک گذاشته که از نظر تئوری نباید وجود داشته باشند.

با توجه به مطالعه‌ای که توسط یک تیم بین‌المللی از روی تصاویر این تلسکوپ انجام شده، جیمز وب کهکشان‌هایی را به تصویر کشیده که عملاً نباید وجود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: کشف نخستین کهکشان‌های کیهان به لطف جیمز وب

کشف 6 کهکشان توسط جیمز وب که از نظر علم کیهان‌شناسی وجود ندارند!

دانشمندان با بررسی تصاویر این شش کهکشان که در نزدیکی دب اکبر قرار دارند، اطلاعاتی از آنها به‌دست آورده‌اند. به نظر می‌رسد آنها 500 تا 700 میلیون سال پس از انفجار بزرگ (Big Bang) تشکیل شده‌اند؛ اما سن تقریباً 13 میلیارد سالی آنها نکته عجیب و غریب نیست، بلکه عجیب این است که طبق محاسبات دانشمندان، می‌توانند به اندازه کهکشان راه شیری ستاره داشته باشند.

کشف 6 کهکشان توسط جیمز وب که از نظر علم کیهان‌شناسی وجود ندارند!

دانشمندان توضیح می‌دهند که این کهکشان‌ها تحت تئوری کیهان‌شناسی فعلی نباید وجود داشته باشند، زیرا در آن زمان ماده کافی برای تشکیل کهکشان‌ها وجود نداشته است. چیزی که در این تصاویر دیده می‌شود، چند نقطه نوری مبهم اما بسیار درخشان است که به رنگ قرمز دیده می‌شوند، به این معنی که آن‌ها قدیمی هستند.

«جوئل لجا»، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت:

«برای اولین بار به جهان بسیار اولیه نگاه کردیم و هیچ ایده‌ای نداشتیم که قرار است چه چیزی را پیدا کنیم. در نهایت چیزی فوق‌العاده غیرمنتظره پیدا کردیم که در واقع مشکلاتی را برای علم ایجاد می‌کند. این تصویر تصور اولیه مربوط به شکل‌گیری کهکشان‌های اولیه را زیر سوال می‌برد.»

مسن و پرجرم به‌نظر رسیدن این 6 کهکشان در عکس‌های جیمز وب به این معنی است که در مدت کوتاهی پس از بینگ بنگ، صدها ستاره در سال شکل می‌گرفته است. در مقایسه، کهکشان راه شیری هر سال فقط حدود یک تا دو ستاره جدید تشکیل می‌دهد. همچنین این کهکشان‌های بالقوه با وجود داشتن تعداد زیادی ستاره، حدود 30 برابر فشرده‌تر از کهشکان ما هستند.

در نهایت دانشمندان اعتراف کردند که نقاط قرمز مبهم این تصاویر می‌تواند چیز دیگری مانند اختروش ضعیف یا سیاه‌چاله کلان‌جرم باشد. آن‌ها به داده‌های بیشتری نیاز دارند و فکر می‌کنند که تا سال آینده اطلاعات رسمی بیشتری در این رابطه منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این کهکشان‌ها چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر