;
coinex

نخستین تست تزریق واکسن کرونا mRNA ایرانی با موفقیت انجام شد

اولین تست تزریق واکسن کرونا mRNA ایرانی با موفقیت انجام شد.

نخستین تست تزریق واکسن کرونا mRNA ایرانی با موفقیت انجام شد. از زمان اوج ویروس کرونا تا به امروز، دانشمندان ایرانی به‌دنبال ساخت واکسن mRNA بودند و حالا خبر رسیده که یک شرکت دانش‌بنیان با تزریق موفق این واکسن، گامی مهم در پیشگیری از ابتلا به این ویروس برداشته است. لازم به ذکر است که این واکسن به تأیید سازمان غذا و دارو نیز رسیده است.

بیشتر بخوانید: نخستین واکسن کرونای mRNA ایرانی در مرحله کارآزمایی بالینی است

تست تزریق واکسن کرونا mRNA ایرانی با موفقیت همراه شد

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، محققان یک شرکت دانش بنیان در راستای تولید واکسن مبتنی بر mRNA برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ گام برداشتند.

به تازگی این واکسن به تایید نهایی سازمان غذا و دارو جهت صدور مجوز رسیده و کارآزمایی بالینی آن از امروز آغاز شد. افراد واکسینه شده و نشده هر دو می‌توانند داوطلب تزریق این واکسن شوند. افراد با سابقه ابتلا به کووید ۱۹ نیز می‌توانند در فرایند کارآزمایی بالینی این واکسن داوطلب شوند.

تست تزریق واکسن کرونا mRNA ایرانی با موفقیت همراه شد

نتایج مطالعات پیش بالینی این واکسن مبتنی بر «mRNA»» در موجودات مختلف مورد مطالعه نشان داد که با تزریق این نوع واکسن، میزان آنتی بادی خنثی کننده بیشتری نسبت به دیگر انواع واکسن‌ها ایجاد شده و ماندگاری آنتی بادی نیز کاملاً قابل توجه است؛ به این ترتیب اثر بخشی بیشتری از این نوع واکسن در جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ مورد انتظار خواهد بود.

این واکسن کاربردهای مختلفی خواهد داشت. کارآزمایی بالینی این واکسن روز گذشته در بیمارستان امام خمینی با حضور برخی مسئولان وزارت بهداشت، نماینده مجلس آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص موفقیت تست تزریق واکسن کرونا mRNA ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اینا مواد اصلیش همش وارداتی است و اصلا نمیدونن چی هست بعدم با روش و اصول خاصی که سازمان جهانی بهداشت میده میسازن پس اصلا معلوم نیست در نهایت چی هست این واکسن ها

    پاسخ