;
coinex

فرایند صادرات خودروهای ایرانی به روسیه در مراحل پایانی است

سخنگوی وزارت صمت طی گفتگویی خبر از اقدامات شرکت‌های ایرانی برای صادرات خودروهای ایرانی به روسیه خبر داده است.

سخنگوی وزارت صمت طی گفتگویی با ریانووستی از تلاش‌های دو خودروساز بزرگ ایرانی یعنی ایران‌خودرو و سایپا، جهت دریافت مجوز برای صادرات خودروهای ایرانی به روسیه خبر داد.

بیشتر بخوانید: تمام طرح‌های فروش هفته جاری به هفته آینده موکول شدند

مراحل پایانی فرایند صادرات خودروهای ایرانی به روسیه

به گزارش راشاتودی، «امید قالیباف»، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به اینکه سایپا جهت تامین 45 هزار خودروی مدل شاهین و کوئیک با یک شرکت بلاروسی قرارداد همکاری منعقد کرده است، گفت:

«این دو مدل به بازار روسیه نیز تحویل داده خواهند شد.»

البته از اظهارات او مشخص نشده که آیا سایپا به‌طور مستقیم خودروها را به روسیه می‌فرستد یا از طریق بلاروس این صادرات را به انجام خواهد رساند. وی همچنین ضمن تاکید بر عدم وجود هیچگونه قرارداد مستقیمی بین خودروسازان ایرانی و روسیه بیان داشت: «مذاکرات با مسکو در حال انجام است و خودروها در انتظار صدور مجوز هستند.»

صادرات خودروهای ایرانی به روسیه

مطابق با این گزارش، مسکو و تهران در نوامبر گذشته نیز یادداشت تفاهمی به ارزش 300 میلیون دلار را به‌منظور صادرات خودروی ایران به روسیه به امضا رسانده‌اند. همچنین دو کشور شرایط تولید مشترک خودرو را مورد توجه و بررسی قرار داده‌اند. این اظهارات در حالی رقم خورده که خودروسازان بزرگ خاورمیانه در پی خروج برندهای اروپایی، آمریکایی و ژاپنی از روسیه، امید بسیاری برای ورود به بازار این کشور پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص دریافت مجوز از سوی ایران خودرو و سایپا جهت صادرات خودروهای ایرانی به روسیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر