;
coinex

تمام طرح‌های فروش هفته جاری به هفته آینده موکول شدند

طبق اعلام وزارت صمت، تمامی طرح‌های فروش هفته جاری لغو و به هفته آینده موکول شده‌اند. علت این تصمیم ناگهانی چیست؟

وزارت صمت طی یک تصمیم ناگهانی تمامی طرح‌های فروش هفته جاری را به هفته آینده موکول کرده است. ثبت‌نام این طرح‌های فروش اما از هفته آینده در سامانه یکپارچه فروش خودرو وزارت صمت قابل انجام است و طبق اعلام قبلی، تمامی خودروهای عرضه شده در این طرح فروش، از شمول قرعه‌کشی خارج شده و به همه ثبت‌نام‌کنندگان طی بازه‌های 3 ماه تا یک ساله خودرو تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: طرح فروش خودروهای ام وی ام اسفند 1401 [+شرایط و قیمت] بروزرسانی: لغو شد

تمامی طرح‌های فروش هفته جاری لغو شد

امید قالیباف به‌عنوان سخنگوی وزارت صمت با حضور در یک گفت‌وگوی رادیویی از برنامه‌های این وزارتخانه برای به‌فروش رساندن خودروها صحبت کرد. طبق گفته‌های قالیباف، تمامی برنامه‌های خودروسازان بزرگ و مطرح دولتی که قرار بود در طول هفته جاری فروش بدون قرعه‌کشی داشته باشند لغو شده و فروش خودرو در سامانه یکپارچه به هفته آینده موکول شده است. قالیباف درباره این طرح جزییات بیشتری اعلام کرد و گفت:

این طرح در زمره یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های فروش خودرو قرار می‌گیرد و در طی آن، تمامی خودروسازان محصولات و تولیدات‌شان را به‌شکل کاملا یکپارچه و مشخص در یک سامانه عرضه خواهند کرد. اگر تقاضای خرید خودرو با میزان عرضه یکسان باشد، خودروها بدون انجام قرعه‌کشی در اختیار افراد متقاضی قرار می‌گیرند و اگر به هر صورتی تقاضا از عرضه پیشی بگیرد، متقاضیان در فهرست انتظار قرار خواهند گرفت.

تمامی طرح‌های فروش هفته جاری لغو شد

این روزها بسیاری نسبت به افزایش شدید قیمت خودروهای خارجی‌ که در بورس کالا عرضه می‌شوند گلایه‌مند هستند. قالیباف در این باره اعلام کرد که از ابتدای ماجرا، قرار بود خودروهای اقتصادی و ارزان‌قیمت در بورس کالا عرضه شوند؛ مانند خودروهای چینی که قیمت بالایی ندارند. اما به اعتقاد وی، افزایش قیمت فعلی خودروهای خارجی عرضه‌شده در بورس کالا، ارتباطی به وزارت صمت ندارد و این وزارتخانه مقصر این گرانی نیست.

حالا با توجه به موکول شدن فروش خودرو در سامانه یکپارچه به هفته آینده باید ببینیم آیا همه‌چیز به درستی و به‌شکلی اصولی پیش خواهد رفت یا خیر! پیش از این، عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که در این طرح، تمامی متقاضیان و ثبت‌ نام‌کنندگان صاحب خودرو خواهند شد اما زمان تحویل خودروها از ۳ ماه تا یک سال زمان می‌برد و بسته به شرایط، متغیر است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص لغو تمام طرح‌های فروش هفته جاری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر