;
coinex

منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا رسما تایید شد؛ کووید 19 سلاح بیولوژیک چین بود؟

منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا به‌طور رسمی تأیید شد. آنطور که پیداست منشأ اصلی این ویروس نوعی نشت در کشور چین بوده است.

منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا رسماً شد. براساس تحقیقاتی که وزارت انرژی ایالات متحده انجام داده است، ظاهراً منشأ اصلی این ویروس یک آزمایشگاه در کشور چین بوده است. این وزارتخانه به این نتیجه رسیده است که احتمالاً نشت یک آزمایشگاه در شهر ووهان چین همه‌گیری بزرگ ویروس کرونا را بوجود آورده است. برای اطلاع از جزئیات خبر با ما باشید.

بیشتر بخوانید: نخستین تست تزریق واکسن کرونا mRNA ایرانی با موفقیت انجام شد

منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا کشف شد

از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا همواره ابهاماتی درباره منشأ این عامل بیماری‌زای خطرناک وجود داشته است. حالا گزارشی تازه نشان می‌دهد وزارت انرژی دولت آمریکا به این نتیجه رسیده که این ویروس از یک آزمایشگاه در چین به بیرون نشت پیدا کرده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، وزارت انرژی ایالات متحده که قبلاً درباره منشأ ویروس کرونا مردد بود، حالا به این باور رسیده که این ویروس بر اثر نشت از یک آزمایشگاه در ووهان چین باعث به‌وجودآمدن همه‌گیری بزرگ سال‌های اخیر شده است.

منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا کشف شد

این ارزیابی ظاهراً در گزارشی محرمانه ذکر شده که این وزارتخانه اخیراً آن را با کاخ سفید و برخی از اعضای کنگره به اشتراک گذاشته است. گزارش حاضر نشان می‌دهد که نظر وزارت انرژی چگونه در طول زمان نسبت به منشأ ویروس کرونا تغییر کرده و این نهاد دولتی حالا با کسب اطلاعات جدید، افزایش مطالعات آکادمیک و مشورت با متخصصان خارج از دولت، به این نتیجه رسیده است که ویروس کرونا از آزمایشگاه به بیرون آمده است.

با وجود اینکه وزارت انرژی حالا فرضیه نشت آزمایشگاهی را مطرح می‌کند، اما این نتیجه‌گیری با «اطمینان پایین» انجام شده است؛ یعنی مسئولان مربوطه هنوز نتوانسته‌اند با قاطعیت دراین‌باره اظهارنظر کنند. این وزارتخانه حالا دومین نهاد دولتی در آمریکاست که پس از FBI به این باور رسیده که کووید-19 از آزمایشگاهی در چین بیرون آمده است.

بااین‌حال، در گزارش حاضر تأکید شده که ویروس کرونا نوعی سلاح بیولوژیک از سوی دولت چین نبوده و این ویروس احتمالاً به‌صورت تصادفی به بیرون نشت پیدا کرده است. دو منبع آگاه این گزارش را برای خبرگزاری NBC News هم تأیید کرده‌اند. منتها یک منبع آگاه به این خبرگزاری اعلام کرده است که نتیجه‌گیری وزارت انرژی از دیدگاه نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده چندان چشمگیر نبوده؛ چرا که همچنان اختلاف‌نظرهایی بر سر منشأ این ویروس در داخل این وزارتخانه وجود دارد.

وزارت انرژی آمریکا بخشی از گروه نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده است که شبکه‌ای از آزمایشگاه‌های حساس را در این کشور اداره می‌کند و اطلاعات خاصی را درباره امنیت و نقاط ضعف این آزمایشگاه‌ها در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر